Jag tycker poängmakandet har fungerat ändå till stora delar. Största nedköpet offensivt var ju mot Gävle. Och defensivt mot Fisk. Men visst skulle det säkert varit bättre med alla friska och hela.Morwiin skrev:Lundin in i första kedjan .... Det är inte april ! Vilket skämt att ha en HA center i 1a kedjan...bättre o sätta in bergfors så han kanske vaknar. Tid o ta upp holtz oxå för snart har vi ingen som kan göra poäng.
Skadetråden
Re: Skadetråden
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Robban verkar så förbannat försiktig hela tiden. Vilade Fjällby hela första perioden mot Frölunda, två månaders inskolning för Hultström förra året, vägra testa Holtz etc. Fan, om lagets två bästa centrar är skadade så får ni väl tejpa ihop finnen.Manijock skrev:Helt seriöst, förläng med Lundin säsongen ut OCH värva in minst två nya centrar. Då kanske vi klarar ett par ordinarie varje match. Jävla parodi alltsammans. Börjar snart tro att det inte bara är otur att vi är ensamma med det här helvetet. Ligger vår ribba till spel avsevärt mycket lägre än övriga?
"Bättre med pigga spelare till våren. Då jävlar!". Ni tror inte att det är nya skador då?
Japp Silvertejp ock OxycontinDRC skrev:Robban verkar så förbannat försiktig hela tiden. Vilade Fjällby hela första perioden mot Frölunda, två månaders inskolning för Hultström förra året, vägra testa Holtz etc. Fan, om lagets två bästa centrar är skadade så får ni väl tejpa ihop finnen.Manijock skrev:Helt seriöst, förläng med Lundin säsongen ut OCH värva in minst två nya centrar. Då kanske vi klarar ett par ordinarie varje match. Jävla parodi alltsammans. Börjar snart tro att det inte bara är otur att vi är ensamma med det här helvetet. Ligger vår ribba till spel avsevärt mycket lägre än övriga?
"Bättre med pigga spelare till våren. Då jävlar!". Ni tror inte att det är nya skador då?
Det är ett landslagsuppehåll. Man kan ju inte ha juluppehåll när julen är 5 dagar senare?mb81 skrev:De sa ju att han skulle vara tillbaka efter"juluppehållet" eller vad du nu kallar det uppehållet för som är mellan 8-19 december. Det är väl svårt att beräkna exakt tid men man verkar ju tro tre veckor men kan bli lite längre. Borde väl inte vara någon evighet iaf.
Det positiva är att han får en vila från spel och kan vara fräschare framåt våren.
Men skulle vara skönt om han kunde vara tillbaka till jul iaf.
Jag menar att han kommer spela efter jul. Det är väl 26e mot HV71.
Precis. Därför jag undra. För är ju inget uppehåll kring jul.ciirree skrev:Det är ett landslagsuppehåll. Man kan ju inte ha juluppehåll när julen är 5 dagar senare?mb81 skrev:De sa ju att han skulle vara tillbaka efter"juluppehållet" eller vad du nu kallar det uppehållet för som är mellan 8-19 december. Det är väl svårt att beräkna exakt tid men man verkar ju tro tre veckor men kan bli lite längre. Borde väl inte vara någon evighet iaf.
Det positiva är att han får en vila från spel och kan vara fräschare framåt våren.
Känns som det kan bli 1-2 veckor längre än de trodde i början. Men är väl svårt att beräkna sådant på dagen.
Han missar väl de 3 matcherna innan uppehållet och nu kan vi väl räkna med några till. Är han tillbaka till den 26:e så är det 5 matcher till han är borta totalt.
Sorgligt är det när det vore en fullständig idyll om endast en fjärdedel av laget var borta varje match.
Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Jimmies fel att Ante har problem med hjärnskakningar och Josefson med pungen.vr6power skrev:Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Annars tror jag inte vi har mer skador än andra lag.
Bara att det är de viktigaste som skadas och det påverkar.
Vi har väl 2 femmor skadade nu. Brukar ju inte motståndarna ha direkt. Bobbo säkert borta någon match ,ante - JJ - Urbom - Bernhardt - Ågren - Wirtanen.mb81 skrev:Jimmies fel att Ante har problem med hjärnskakningar och Josefson med pungen.vr6power skrev:Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Wirtanen har inte fystränats av Jimmy mer än några veckor, Ågren är sjuk och Bobbo drämde huvudet i sargen.Morwiin skrev:Vi har väl 2 femmor skadade nu. Brukar ju inte motståndarna ha direkt. Bobbo säkert borta någon match ,ante - JJ - Urbom - Bernhardt - Ågren - Wirtanen.mb81 skrev:Jimmies fel att Ante har problem med hjärnskakningar och Josefson med pungen.vr6power skrev:Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Någon får gärna försöka tolka vad som menas i Hockeynews:
”Josefsons comeback kan dröja minst tre veckor till.
– Frågan är när ”Josef” kommer tillbaka. Planen är att han ska träna lätt nästa vecka och så ska det funka. Han har varit härifrån helt i två veckor nu, säger Djurgårdstränaren Robert Ohlsson till HockeyNews.se.”
Å ena sidan är HockeyEken otydlig i första stycket. ”Kan dröja minst tre veckor?”
Å andra sidan säger Ohlsson ingenting i andra stycket...
”Josefsons comeback kan dröja minst tre veckor till.
– Frågan är när ”Josef” kommer tillbaka. Planen är att han ska träna lätt nästa vecka och så ska det funka. Han har varit härifrån helt i två veckor nu, säger Djurgårdstränaren Robert Ohlsson till HockeyNews.se.”
Å ena sidan är HockeyEken otydlig i första stycket. ”Kan dröja minst tre veckor?”
Å andra sidan säger Ohlsson ingenting i andra stycket...
- Remy Lebeau
Puckey skrev:Wirtanen har inte fystränats av Jimmy mer än några veckor, Ågren är sjuk och Bobbo drämde huvudet i sargen.Morwiin skrev:Vi har väl 2 femmor skadade nu. Brukar ju inte motståndarna ha direkt. Bobbo säkert borta någon match ,ante - JJ - Urbom - Bernhardt - Ågren - Wirtanen.mb81 skrev:Jimmies fel att Ante har problem med hjärnskakningar och Josefson med pungen.vr6power skrev:Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Urbom fastnade med en skridsko i isen på träningen. Avgå Jimmie.....
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Tänkte mer på senaste säsongerna.mb81 skrev:Jimmies fel att Ante har problem med hjärnskakningar och Josefson med pungen.vr6power skrev:Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Tänkte mer på senaste säsongerna.mb81 skrev:Jimmies fel att Ante har problem med hjärnskakningar och Josefson med pungen.vr6power skrev:Är kanske lite fult tänk av mig men har tanken slagit nån här att sen Ölvestad tog över fys så har vi väldigt mkt/många skador per säsong.
Ja, ibland hatar jag att ha rätt. Men det verkar bli till efter jul. Är inte förvånad dock, vi har aldrig fått korrekt information om en skadad spelare.mb81 skrev:Precis. Därför jag undra. För är ju inget uppehåll kring jul.ciirree skrev:Det är ett landslagsuppehåll. Man kan ju inte ha juluppehåll när julen är 5 dagar senare?mb81 skrev:De sa ju att han skulle vara tillbaka efter"juluppehållet" eller vad du nu kallar det uppehållet för som är mellan 8-19 december. Det är väl svårt att beräkna exakt tid men man verkar ju tro tre veckor men kan bli lite längre. Borde väl inte vara någon evighet iaf.
Känns som det kan bli 1-2 veckor längre än de trodde i början. Men är väl svårt att beräkna sådant på dagen.
Han missar väl de 3 matcherna innan uppehållet och nu kan vi väl räkna med några till. Är han tillbaka till den 26:e så är det 5 matcher till han är borta totalt.
"– Vi har Josefson och Wirtanen som inte kommer att spela denna vecka, men vi är ganska övertygade om att Wirtanen återkommer i spel efter landslagsuppehållet. Vi har förhoppningar och tror att Josefson kommer tillbaka till spel i mellandagarna efter julen, säger Djurgårdens sportchef Joakim Eriksson till HockeyNews.se."
https://hockeynews.se/articles/5556/