Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Ser man lite av en Tom Nilsson/Jesper Pettersson i August Berg? Vore kul om han hade samma slags impact och utveckling hos oss som dom!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Galning1998 skrev: 2024-09-06 10:04:36
Manijock skrev: 2024-09-06 10:02:58
Galning1998 skrev: 2024-09-06 09:49:54
bbjs skrev: 2024-09-06 09:45:08 Tickar alla mina boxar oavsett serie HA/SHL.
Rätt inställning, skills, ålder och Stockholmare med förflutet hos oss.
Kommer bli favorit på Hovet när det smäller i sargen.
Stämmer ej han gick hockeygym i Brynäs, spelade k SDE innan det.
Även gjort en säsong i AIK J20 men aldrig i djurgården

Men skön kille kommer vara nyttig i derbyn
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
En till som kommer bli halshuggen av korttänkta individer härinne av den videon att bedöma :lol:

"Så jävla onödig utvisning öhhhhhhh"

En sak du måste lova oss August, utöver att släcka så många gnagare du kan, är att du väljer ett tröjnr under 20. Kom igen nu, måste vara slut med det här McDavid/Crosby-runket.... Ta trean efter Ytterell eller något!
Tar nog 6 eller 8. Hoppas 6
Vi håller fingrarna krossade. Är ju så att man skäms när man ser truppsidan. Sen är det bedrövligt att inte Andrén gjorde som Costmar och släppte numret när större profiler kommer in. Dick ska inte behöva åka runt med nån brunkig reservtröja. 31 är Axelsson!
Galning1998

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Manijock skrev: 2024-09-06 10:08:35
Galning1998 skrev: 2024-09-06 10:04:36
Manijock skrev: 2024-09-06 10:02:58
Galning1998 skrev: 2024-09-06 09:49:54
bbjs skrev: 2024-09-06 09:45:08 Tickar alla mina boxar oavsett serie HA/SHL.
Rätt inställning, skills, ålder och Stockholmare med förflutet hos oss.
Kommer bli favorit på Hovet när det smäller i sargen.
Stämmer ej han gick hockeygym i Brynäs, spelade k SDE innan det.
Även gjort en säsong i AIK J20 men aldrig i djurgården

Men skön kille kommer vara nyttig i derbyn
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
En till som kommer bli halshuggen av korttänkta individer härinne av den videon att bedöma :lol:

"Så jävla onödig utvisning öhhhhhhh"

En sak du måste lova oss August, utöver att släcka så många gnagare du kan, är att du väljer ett tröjnr under 20. Kom igen nu, måste vara slut med det här McDavid/Crosby-runket.... Ta trean efter Ytterell eller något!
Tar nog 6 eller 8. Hoppas 6
Vi håller fingrarna krossade. Är ju så att man skäms när man ser truppsidan. Sen är det bedrövligt att inte Andrén gjorde som Costmar och släppte numret när större profiler kommer in. Dick ska inte behöva åka runt med nån brunkig reservtröja. 31 är Axelsson!
Tror Andren redan hade gjort sin hjälm dock när Dick blev klar
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Om man skulle jämföra med Axel A gällande August då? Eftersom det är profilen vi skulle ersätta. Vad är upp/nersida på det bytet?
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Finns tipex. Berg hade väll 5 i Modo.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Nypovich skrev: 2024-09-06 10:28:25 Om man skulle jämföra med Axel A gällande August då? Eftersom det är profilen vi skulle ersätta. Vad är upp/nersida på det bytet?
Tror "marknaden styr ganska mycket med".

Nu behöver Berg/Jonny få visa sig. Sedan får vi se vad som fattas!? Lita på Wiken!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nypovich skrev: 2024-09-06 10:28:25 Om man skulle jämföra med Axel A gällande August då? Eftersom det är profilen vi skulle ersätta. Vad är upp/nersida på det bytet?
Alltså det är ju två ganska skilda spelartyper med likheten att båda är rightare. Berg har skridskoåkningen också men är annars rätt hård, tuff med sin främsta styrkor i defensiven även om han inte är oäven offensivt. Tvåvägsback som håller det rätt enkelt. Förhoppningen är väl en Tom Nilsson/JP på HA-nivå för mig.

Axel är ju mer av en smart spelare med silkeshandleder och grymt passningsspel. Grym skridskoåkning. En tydlig etta helt enkelt med lika styrkor i båda delar av isen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Skulle nog se Berg som en rak ersättare till Daniel Glad snarare. Rent spelartypsmässigt. Lite sämre erfarenhet på August, men ändå hunnit med mycket på denna nivå.

Axel A är inte ersatt än! Det är ju en tydligare puckspelare. Inga närkamper, men skalle och som Morrison säger bra händer. Där är väl inte Berg särskilt lik överhuvudtaget.

Men oj vad denna backsida skriker efter spelare som söker kropp och vinner insida. Vi har en sensationellt försiktig backtrupp. Där är Berg en fullträff. Det var dessutom den överlägset mest akuta bristen av egenskaper till säsongsstarten. Viktigare än rightare till och med. Där fick vi två flugor i en smäll.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-09-06 10:41:47 Skulle nog se Berg som en rak ersättare till Daniel Glad snarare. Rent spelartypsmässigt. Lite sämre erfarenhet på August, men ändå hunnit med mycket på denna nivå.

Axel A är inte ersatt än! Det är ju en tydligare puckspelare. Inga närkamper, men skalle och som Morrison säger bra händer. Där är väl inte Berg särskilt lik överhuvudtaget.

Men oj vad denna backsida skriker efter spelare som söker kropp och vinner insida. Vi har en sensationellt försiktig backtrupp. Där är Berg en fullträff. Det var dessutom den överlägset mest akuta bristen av egenskaper till säsongsstarten. Viktigare än rightare till och med. Där fick vi två flugor i en smäll.
Håller med.

Jag ser det såhär:

Sissons-Johansson
Tychonick-Berg

Där Berg ersätter Glad och Johansson (förhoppningsvis, eller liknande) ersätter Axel. Så förhoppningsvis får man besked från Wiken snart att backsidan ej är klar.
Tabarnak

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tabarnak »

Det störde något oerhört förra säsongen hur våra spelare drabbades av aggressiv behandling kring motståndarnas målgård samtidigt som våra backar på sin höjd buffade lite mest för syns skull vid vårt mål. Fanns absolut ingenting att vara rädd för. Gillar därför vad jag ser i videon ovan!
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Tabarnak skrev: 2024-09-06 11:02:32 Det störde något oerhört förra säsongen hur våra spelare drabbades av aggressiv behandling kring motståndarnas målgård samtidigt som våra backar på sin höjd buffade lite mest för syns skull vid vårt mål. Fanns absolut ingenting att vara rädd för. Gillar därför vad jag ser i videon ovan!
Så var det definitivt. En smått genant disträ inställning. Glad gjorde så gott han kunde, och Kevin kunde va som en liten terrier ibland. Men resten kunde stå med händerna på nån axel på sin höjd. Blev galen över detta!
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Nattuggla_ skrev: 2024-09-06 10:56:42
Manijock skrev: 2024-09-06 10:41:47 Skulle nog se Berg som en rak ersättare till Daniel Glad snarare. Rent spelartypsmässigt. Lite sämre erfarenhet på August, men ändå hunnit med mycket på denna nivå.

Håller med.

Jag ser det såhär:

Sissons-Johansson
Tychonick-Berg

Där Berg ersätter Glad och Johansson (förhoppningsvis, eller liknande) ersätter Axel. Så förhoppningsvis får man besked från Wiken snart att backsidan ej är klar.
Hoppas han får fram ett toppnamn, sen kör en insamling. Ger en ytterligare hype!

Så visar vi Modo/Umeå vilka som är snabbast, gällande insamling!
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

En värvning jag gillar, "lite hår på bröstet" som man säger. Jag har bara hört gott om Berg här uppe, så Välkommen till DIF!

Edit: Viktigt i sammanhanget är att detta är en spelare som kan HA och har varit med på liknande resor tidigare.
Senast redigerad av Buford den 2024-09-06 12:04:55, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-09-06 11:21:15
Nattuggla_ skrev: 2024-09-06 10:56:42

Håller med.

Jag ser det såhär:

Sissons-Johansson
Tychonick-Berg

Hoppas han får fram ett toppnamn, sen kör en insamling. Ger en ytterligare hype!

Så visar vi Modo/Umeå vilka som är snabbast, gällande insamling!
Får vi ett namn så tror jag vi löser det. Utan problem.
Men jag tror inte en till insamling i blindo kommer ge så mycket.

Bättre att hitta spelaren först, förankra det med sponsorer och sedan vädja till supportrarna.
Flunk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Flunk »

Bra värvning! Hoppas Berg inspirerar våra andra backar (exempelvis Hammarlund) att spela mer fysiskt.
Låst