Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Kanske vi kan skicka JP ur truppen förhoppningsvis? Mobbar vi vidare vår framtid i Simon Johansson till förmån för en halvdan HA-spelare kvalitetsmässigt så blir jag orolig på riktigt. Men antar att det blir Simon eller Norell som får stryka på foten som vanligt.
Dock är vi kort på högerbackar(Nilsson, Lill-Tjomme och Jeppe). Så borde väl bli en vänsterback som får stryka på foten?
Norell? Nej tack, en väldigt bra närkampsspelare som både är modern och tuff på samma gång. Går man rent på insats och vad man bidrar med både JP vara nervös. Högerfattningen till trots. Förstår inte varför inte Simon fick istid i PP sist. Ekberg såg ju knappast särskilt lovande ut i den änden.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:
Manijock skrev:Kanske vi kan skicka JP ur truppen förhoppningsvis? Mobbar vi vidare vår framtid i Simon Johansson till förmån för en halvdan HA-spelare kvalitetsmässigt så blir jag orolig på riktigt. Men antar att det blir Simon eller Norell som får stryka på foten som vanligt.
Dock är vi kort på högerbackar(Nilsson, Lill-Tjomme och Jeppe). Så borde väl bli en vänsterback som får stryka på foten?
Norell? Nej tack, en väldigt bra närkampsspelare som både är modern och tuff på samma gång. Går man rent på insats och vad man bidrar med både JP vara nervös. Högerfattningen till trots. Förstår inte varför inte Simon fick istid i PP sist. Ekberg såg ju knappast särskilt lovande ut i den änden.
Jag tycker också att Lill-Tjomme ska få mer speltid och det ganska rejält. Dessutom var jag säker på att han skulle spela i PP med Dicken och gänget. Ser inte Ekbergs storhet i PP.
När dessutom Nardella kommer så måste en back faktiskt sitta på läktaren så länge Björnfot blir kvar. Hoppas verkligen inte det bli Lill-Tjomme. Sen måste vi såklart inte ha tre högerfattade högerbackar men var bara teorin att man vill spela med Jeppe. Men med den logiken borde Lill-Tjomme spela mer också.
Ser gärna att man spelar så här när Nardella kommer:
Högström-Ekberg
Nardella-Nilsson
Norell-Lill-Tjomme
Björnfot
Vi rullar ändå på backarna och alla får speltid. Björnfot sätter jag som sjundeback för att han ska iväg sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:
mb81 skrev:
Jag tycker också att Lill-Tjomme ska få mer speltid och det ganska rejält. Dessutom var jag säker på att han skulle spela i PP med Dicken och gänget. Ser inte Ekbergs storhet i PP.
När dessutom Nardella kommer så måste en back faktiskt sitta på läktaren så länge Björnfot blir kvar. Hoppas verkligen inte det bli Lill-Tjomme. Sen måste vi såklart inte ha tre högerfattade högerbackar men var bara teorin att man vill spela med Jeppe. Men med den logiken borde Lill-Tjomme spela mer också.
Ser gärna att man spelar så här när Nardella kommer:
Högström-Ekberg
Nardella-Nilsson
Norell-Lill-Tjomme
Björnfot
Vi rullar ändå på backarna och alla får speltid. Björnfot sätter jag som sjundeback för att han ska iväg sen.
Tycker jag ser alldeles utmärkt ut. Om nu Nardella är en Alsing-typ borde han funka bra med Tom. Simon har verkligen alla verktyg för att bli en toppback på den här nivån. Han behöver bara istid och kontinuitet. Det måste vi erbjuda honom nu. Tror avkastningen där kan bli riktigt fin.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Inget snack om vem som borde bli petad när Nardella är spelklar och det är 37 som jag anser är en veritabel säkerhetsrisk när han beträder isen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Grymt med en liten puckskicklig back, hoppas han är svag i egen zon. Det är mina favoritbackar!
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Grymt med en liten puckskicklig back, hoppas han är svag i egen zon. Det är mina favoritbackar!
:lol: Slänger in en handgranat och pyser runt knuten. Grabs popcorn osv.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Kallas han inte redan för Nard-Dog är det givet smeknamn!
Taget!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Detta låter spännande, synd bara att Nardella inte får uppleva riktig och äkta hockeykultur a la DIF när han är här!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det känns som en rent ekonomisk värvning.
Dvs det är en affär som balanserar budgeten mer än spelartruppen.
Med det sagt så är jag inte odelat negativ. Rätt typ av virke och med en motivation för att logga istid.
Kan bli en riktig hit om allt faller väl ut. Det är anpassningen till stor rink som kanske är frågetecknet men det lär vi bli varse.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev:Det känns som en rent ekonomisk värvning.
Dvs det är en affär som balanserar budgeten mer än spelartruppen.
Med det sagt så är jag inte odelat negativ. Rätt typ av virke och med en motivation för att logga istid.
Kan bli en riktig hit om allt faller väl ut. Det är anpassningen till stor rink som kanske är frågetecknet men det lär vi bli varse.
Ja nog finns det en chans att matchtråden går bananas den matchen han gör debut pga dålig tajming och felbeslut. Men en hungrig kille som dessutom verkar kunna läsa spelet och göra poäng är väl inget vi har i överflöd. Så nog kan det bli en positiv överraskning om det slår väl ut!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Vet inte men är lite smått skeptisk till transatlanter i DIF. Hoppas för guds skulle att dom scoutat honom under en längre tid så det inte är en panikvärvning efter 1a omgången.

Hade det inte kunnat bli klubbarnas marknad om man haft lite is i magen och väntat längre in i hösten efter NHLs trainingcamps?
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

m0ng00se skrev:Vet inte men är lite smått skeptisk till transatlanter i DIF. Hoppas för guds skulle att dom scoutat honom under en längre tid så det inte är en panikvärvning efter 1a omgången.

Hade det inte kunnat bli klubbarnas marknad om man haft lite is i magen och väntat längre in i hösten efter NHLs trainingcamps?
Rätta mig gärna om jag missförstått men är vi inte ändå en back & en forward kort enligt tidigare info?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev:
m0ng00se skrev:Vet inte men är lite smått skeptisk till transatlanter i DIF. Hoppas för guds skulle att dom scoutat honom under en längre tid så det inte är en panikvärvning efter 1a omgången.

Rätta mig gärna om jag missförstått men är vi inte ändå en back & en forward kort enligt tidigare info?
I teorin ja. Det saknas helt enkelt ersättare för Hulta och Berglund om man skall vara krass. Men det handlar ju även om stryktålighet och bortfall (skador och eventuellt JVM osv).
Men jag tror verkligen inte man behöver ha någon panik och värva just nu. Det verkar ju finnas stora chanser att spelarmarknaden exploderar framåt vintern om det inte blir AHL och NHL blir uppskjutet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev:
Dusinator skrev:

I teorin ja. Det saknas helt enkelt ersättare för Hulta och Berglund om man skall vara krass. Men det handlar ju även om stryktålighet och bortfall (skador och eventuellt JVM osv).
Men jag tror verkligen inte man behöver ha någon panik och värva just nu. Det verkar ju finnas stora chanser att spelarmarknaden exploderar framåt vintern om det inte blir AHL och NHL blir uppskjutet.
Precis. Så tror nog Jocke är relativt kylig just nu.... Beror såklart på alla jävla yttre omständigheter som är svåra att kontrollera. Den som lever får helt enkelt se. Ikväll får vi förhoppningsvis någon form av fingervisning hur vi står i årets SHL...
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Dusinator skrev:

Även om man räknar bort Björnfot har vi sju backar+de tre juniorerna. Backsidan kan vi väl se som full nu. Se skulle jag gärna sett att den backen som kom in var högerskytt också men man kan inte få allt.

Klart det även är en ekonomisk anledning att det blev Nardella. En spelare som exempelvis Philip Holm som nog gett upp NHL sitter väl och hoppas på ett så bra kontrakt som möjligt medans Nardella mest vill spela hockey och få en så bra utveckling som möjligt för att kunna ta plats i NHL. Det var väl det du var inne på tidigare att spelare från AHL kommer finnas tillgängliga i mycket större utsträckning. Även fast det hände tidigare än vi trodde. Kollar man krasst på siffrorna(jag har inte sett så mycket AHL-spelare som ej är svenskar) så är han väl en av de bästa AHL-backarna vi kunde få in. Bra produktion och i en ålder där man fortfarande utvecklas. Ska vi få uppenbart bättre spelare från Nordamerika krävs det nog att NHL ställs in. Då kommer det bli totalt kaos i europeisk hockey där krisande klubbar i pandemin ändå kommer värva NHL-spelare som det inte fanns någon morgondag. Hoppas verkligen vi inte hamnar där.
Låst