Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nu ska vi väl i alla fall inte behöva panikvärva någon i år a la Hage. Största truppen i mannaminne.
Ska man tro att både Brodin och Fällström gör 30+ poäng nästa säsong?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag skulle inte räkna med 30+ poäng från någon av dom.mb81 skrev:Ska man tro att både Brodin och Fällström gör 30+ poäng nästa säsong?
Fällström tror jag kanske kan nå dom regionerna i rätt kedja hela året om han får vara frisk.
Edit:
29 forwards gjorde 30 poäng ifjol. I snitt 2,5 spelare per lag alltså.
Expert.
Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
Knepigt det här. Ska man byta på Sallinen och Sören? Fällström i första för han är rightare. Brodin och Hank får ta rollen framför målisen. Vill egentligen ha in Ljungh men vet inte riktigt var. Kanske om Högström flyttar på sig.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
Knepigt det här. Ska man byta på Sallinen och Sören? Fällström i första för han är rightare. Brodin och Hank får ta rollen framför målisen. Vill egentligen ha in Ljungh men vet inte riktigt var. Kanske om Högström flyttar på sig.
20-25 så får man väl vara nöjd, iaf om målen står för hälften av poängen.
- SirDIFalot
Skippa Hank/Brodin. Att man måste ha en brunkare i rollen framför mål är en myt. Johner har haft den rollen i Västerås i den här säsongen. Gick rätt jävla bra.mb81 skrev:Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
Expert.
Var inte helt seriös men om de nu får spela i de två första kedjorna så lär de få rätt många "gratispoäng" om man jämför med tidigare säsonger. Dessutom mycket tid i pp.SirDIFalot skrev:Jag skulle inte räkna med 30+ poäng från någon av dom.mb81 skrev:Ska man tro att både Brodin och Fällström gör 30+ poäng nästa säsong?
Fällström tror jag kanske kan nå dom regionerna i rätt kedja hela året om han får vara frisk.
Edit:
- SirDIFalot
Ja, det lär dom få. Men 30 poäng är mer än det låter som. Brodin har aldrig varit över 19 poäng liksom. Trots ett rykte om att han utvecklats väldigt mycket offensivt i Brynäs.mb81 skrev:Var inte helt seriös men om de nu får spela i de två första kedjorna så lär de få rätt många "gratispoäng" om man jämför med tidigare säsonger. Dessutom mycket tid i pp.SirDIFalot skrev:Jag skulle inte räkna med 30+ poäng från någon av dom.mb81 skrev:Ska man tro att både Brodin och Fällström gör 30+ poäng nästa säsong?
Edit:
Expert.
Jo men funderade på vem man skulle vilja ha istället. Det är ändå den rollen man är minst involverad i resten av spelet. Men en riktigt skillad målskytt kanske är vettigt att ha där. Varken Brodin eller Hank ser jag som renodlade "brunkare". Fast kanske byta ut Hank mot Ljungh då.SirDIFalot skrev:Skippa Hank/Brodin. Att man måste ha en brunkare i rollen framför mål är en myt. Johner har haft den rollen i Västerås i den här säsongen. Gick rätt jävla bra.mb81 skrev:Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
Hur skulle du formera pp? Dög det annars?
- SirDIFalot
Jag skulle nog försöka spetsa ett PP rejält.mb81 skrev:Jo men funderade på vem man skulle vilja ha istället. Det är ändå den rollen man är minst involverad i resten av spelet. Men en riktigt skillad målskytt kanske är vettigt att ha där. Varken Brodin eller Hank ser jag som renodlade "brunkare". Fast kanske byta ut Hank mot Ljungh då.SirDIFalot skrev:Skippa Hank/Brodin. Att man måste ha en brunkare i rollen framför mål är en myt. Johner har haft den rollen i Västerås i den här säsongen. Gick rätt jävla bra.mb81 skrev:Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
I dagsläget gissar jag att det kommer se ut såhär i 5 mot 5.
Sörensen - Anderson - Fällström
Thoresen - Sallinen - Brodin
Ljungh 3C.
Då vill man ju egentligen försöka hålla kedjorna intakta i PP. Men hade gärna velat sätta ihop Thoresen och Sörensen då.
PP1
Hulström
Thoresen
Anderson
Sörensen
Fällström
PP2
Press
Sallinen
Ljungh
Vejdemo
Brodin
Vejdemo är en PP-spelare och ser inget behov av Högström där. Tycker faktiskt han saknar för många egenskaper för att vara en bra PP-back på den här nivån. Dög väl i brist på annat men inte mer än så.
Expert.
Ser också bra ut. Tycker ändå Högström har kapacitet. Känns ändå som ordentliga lyxproblem det här. Har ju inte riktigt koll på hur bra Anderson är. Hur är hans skott? Är han vassare än Sallinen? Då är jag mycket nöjd!SirDIFalot skrev:Jag skulle nog försöka spetsa ett PP rejält.mb81 skrev:Jo men funderade på vem man skulle vilja ha istället. Det är ändå den rollen man är minst involverad i resten av spelet. Men en riktigt skillad målskytt kanske är vettigt att ha där. Varken Brodin eller Hank ser jag som renodlade "brunkare". Fast kanske byta ut Hank mot Ljungh då.SirDIFalot skrev:Skippa Hank/Brodin. Att man måste ha en brunkare i rollen framför mål är en myt. Johner har haft den rollen i Västerås i den här säsongen. Gick rätt jävla bra.mb81 skrev:Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
I dagsläget gissar jag att det kommer se ut såhär i 5 mot 5.
Sörensen - Anderson - Fällström
Thoresen - Sallinen - Brodin
Ljungh 3C.
Då vill man ju egentligen försöka hålla kedjorna intakta i PP. Men hade gärna velat sätta ihop Thoresen och Sörensen då.
PP1
Hulström
Thoresen
Anderson
Sörensen
Fällström
PP2
Press
Sallinen
Ljungh
Vejdemo
Brodin
Vejdemo är en PP-spelare och ser inget behov av Högström där. Tycker faktiskt han saknar för många egenskaper för att vara en bra PP-back på den här nivån. Dög väl i brist på annat men inte mer än så.
I kvalet, då matcherna gällde något, gick det inte så himla bra för Västerås. Brunkare som skymmer framför mål är inte en myt utan ett faktiskt behov.SirDIFalot skrev:Skippa Hank/Brodin. Att man måste ha en brunkare i rollen framför mål är en myt. Johner har haft den rollen i Västerås i den här säsongen. Gick rätt jävla bra.mb81 skrev:Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
Sören Sallinen Hank
Thoresen Anderson Brodin
Där Hank och Brodin tar skit framför mål är min gissning hur PP kommer se ut på forwardsidan.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- SirDIFalot
Det där var det konstiga resonemanget på länge.Berra skrev:I kvalet, då matcherna gällde något, gick det inte så himla bra för Västerås. Brunkare som skymmer framför mål är inte en myt utan ett faktiskt behov.SirDIFalot skrev:Skippa Hank/Brodin. Att man måste ha en brunkare i rollen framför mål är en myt. Johner har haft den rollen i Västerås i den här säsongen. Gick rätt jävla bra.mb81 skrev:Försöker knepa på hur vi skulle kunna ställa upp i pp.
PP1
Hultström
Fällström
Sallinen
Thoresen
Brodin
PP2
Högström
Press
Sörensen
Anderson
Hank
Sören Sallinen Hank
Thoresen Anderson Brodin
Där Hank och Brodin tar skit framför mål är min gissning hur PP kommer se ut på forwardsidan.
Hur vet du att det hade blivit fler mål med en talanglös spelare?
Expert.
Fällström är inte den minsta/vekaste av spelare, han klarar nog den rollen galant.
Johner PP roll i Västerås var ju ändå inte en ren stå framför mål roll. Hans var mer fri där har oftast skulle röra sig bort från mål för att ta avslut och få rörelse.
Finns ju som sagt olika sätt att precis som i PP som i boxplay spela framför målet. Vissa sätter i PP en "brunkartyp" parkerad framför, andra en friare roll likt den Johner hade i Västerås. I BP väljer vissa att punktmarkera spelaren framför mål medan andra låter den spelaren härja fritt, sker väl oftast om man har en målvakt som är duktig på att arbeta runt spelaren framför. Allt beror ju på hur man väljer att bygga upp sitt PP spel.
Har även sett och spelat med varianter där man så fort som möjligt får in tre man framför kassen så fort backen/skytten får läge att få pucken på mål. Detta bygger på så få passningar som möjligt innan avslut kommer.
Så att bygga på ett klassiskt Holmström-PP är inte nödvändigt.
Finns ju som sagt olika sätt att precis som i PP som i boxplay spela framför målet. Vissa sätter i PP en "brunkartyp" parkerad framför, andra en friare roll likt den Johner hade i Västerås. I BP väljer vissa att punktmarkera spelaren framför mål medan andra låter den spelaren härja fritt, sker väl oftast om man har en målvakt som är duktig på att arbeta runt spelaren framför. Allt beror ju på hur man väljer att bygga upp sitt PP spel.
Har även sett och spelat med varianter där man så fort som möjligt får in tre man framför kassen så fort backen/skytten får läge att få pucken på mål. Detta bygger på så få passningar som möjligt innan avslut kommer.
Så att bygga på ett klassiskt Holmström-PP är inte nödvändigt.
2014-04-07, vad hände?