Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Ragnarsson klar för nästa år enligt expressen..
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... ning-i-dif
i och för sig bara "muntligen överens", men riktigt trevligt i alla fallDIFDIF skrev:Ragnarsson klar för nästa år enligt expressen..

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Årets Järnkamin 2008/09 i mina ögon, stannar! Underbart! Linkan har gjort en strålande säsong, men rekordet slog han sett över 15 säsonger.DIFDIF skrev:Ragnarsson klar för nästa år enligt expressen..
Ragge spelar 25-30 minuter per match. Han ÄR årets järnkamin. Sorry, Fredrik.
Säg den glädje som varar
robin_dif skrev:nähä verkar som att DIF blir enda lag utan förstärkning..
Fel, Brynäs förstärkte inte heller.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Det här är väl en tråd nu som borde gå i graven? Silly Season när det är åtta omgångar kvar och fönstret är stängt.
Fortsätt gärna på nästa säsongs silly season-tråd. Blir nog mer intressant att följa nu...
Fortsätt gärna på nästa säsongs silly season-tråd. Blir nog mer intressant att följa nu...
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Om jag inte misstar mig så är muntliga överenskommelser lika bindande som ett påskrivet papper, men Batan struntade ju i det...tomten skrev:i och för sig bara "muntligen överens", men riktigt trevligt i alla fallDIFDIF skrev:Ragnarsson klar för nästa år enligt expressen..
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... ning-i-difhan är ju klart den viktigaste spelaren i dif idag!
Hursomhelst, riktigt skönt att höra!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att du ens vågar jämföra Stefan Batan med Ragnarsson... Usch!Edin skrev:Om jag inte misstar mig så är muntliga överenskommelser lika bindande som ett påskrivet papper, men Batan struntade ju i det...tomten skrev:i och för sig bara "muntligen överens", men riktigt trevligt i alla fallDIFDIF skrev:Ragnarsson klar för nästa år enligt expressen..
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... ning-i-difhan är ju klart den viktigaste spelaren i dif idag!
Hursomhelst, riktigt skönt att höra!
Säg den glädje som varar
Men batan va i fotboll..
Det är hockey vi snackar nu och någon som var muntligt överens i hockey var ju Micheal Holmqvist och han spelar nu i DIF så det är inga problem;)
Det är hockey vi snackar nu och någon som var muntligt överens i hockey var ju Micheal Holmqvist och han spelar nu i DIF så det är inga problem;)
Exakt, dessutom har Ragge hjärta och sunt förnuft. Så är man "muntligt överens" så betyder det att man är överens.DIFDIF skrev:Men batan va i fotboll..
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Har svårt att se vilken annan klubb han kan gå till. NHL är det nog inte tal om, och han har ju själv sagt att Djurgårn är det enda laget han tänker spela i. Härliga Ragge!
När kvällsblaskorna skriver nått vi vill höra så stämmer det och vice versa.
En tidning som inte ens kan sätta ut bild på rätt spelare som artikelen handlar om skulle jag ta med ett par grävskopr salt.
En tidning som inte ens kan sätta ut bild på rätt spelare som artikelen handlar om skulle jag ta med ett par grävskopr salt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Enkla sanningen är att vi har inte råd ens med de vi har idag!
Vi har egentligen inte råd med den trupp vi har i dagsläget då vi varit tvugna att ännu en gång låna pengar ifrån deras framtida pensioner även denna säsong.
Snart är väl Ridderwall tillbaks vilket gör Wesslau nervös och ostabil.
Frågan är hur mycket Stefan Ridderwalls pappa Rolf drar i trådarna för sin avkomma att stå i Djurgården. Hockeyfarsor kan ju vara lite "på" som sagt... och han har ju ingångarna i klubben.
Tror att den bästa lösningen med de målvakter vi har är denna:
Wesslau fortsätter att stå,
Owuya sköter båsdörren,
Ridderwall till Almtuna
Sett till ekonomin så skulle vi nog behöva göra en "Malmö Light" för att slippa hamna på ett underskott som
äventyrar elitlicensen, framförallt i ett scenario där vi hamnar i "ingemansland" med löpande lönekostnader
och inga intäkter alls.
Vi har egentligen inte råd med den trupp vi har i dagsläget då vi varit tvugna att ännu en gång låna pengar ifrån deras framtida pensioner även denna säsong.
Snart är väl Ridderwall tillbaks vilket gör Wesslau nervös och ostabil.
Frågan är hur mycket Stefan Ridderwalls pappa Rolf drar i trådarna för sin avkomma att stå i Djurgården. Hockeyfarsor kan ju vara lite "på" som sagt... och han har ju ingångarna i klubben.
Tror att den bästa lösningen med de målvakter vi har är denna:
Wesslau fortsätter att stå,
Owuya sköter båsdörren,
Ridderwall till Almtuna
Sett till ekonomin så skulle vi nog behöva göra en "Malmö Light" för att slippa hamna på ett underskott som
äventyrar elitlicensen, framförallt i ett scenario där vi hamnar i "ingemansland" med löpande lönekostnader
och inga intäkter alls.