Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Visa ditt stöd för Djurgården - Alltid oavsett
Alla som hittar hit och läser detta älskar förmodligen Djurgården. Jag också. Och alla vi som gör det mår riktigt dåligt av den sämsta hockeysäsongen i mannaminne.
Men det är nu laget (spelarna) behöver vårt absolut fulla stöd, vi är deras sjätte spelare på isen. Få kan nog förstå vad som händer i huvudet på en elitsidrottsman i en älskad förening i kris, men alla kan nog (?) förstå att ramsor, sånger eller texter med tunga krav eller nästan hot inte hjälper till det bättre. Den där extra spelaren på isen blir en moståndare, hur bra är det?
Att hota eller på annat sätt förvärra situationen är ju inget annat än totalt hål i huvudet, iaf enligt mig, och i allt fler fall hamnar det i gränslandet kring ren kriminalitet. Det är ju emellertid endast några få pappskallar som står för det värsta av detta, men dessvärre de som hörs mest. Vi delar besvikelsen, tro inget annat, men det är dags att tänka efter.
Därför tänkte jag det vore intressant att höra från Er här var ni står, det vore ju kul om de flesta håller med och är villiga att visa ett äkta Djurgårdshjärta och med positiv inspiration, motivation och hjärta sjunga fram vårt lag till fyra raka segrar i sista delen av KS och en ny elitserielicens. Och OM det skiter sig, är vi ändå Djurgårdare - och håller huvudet högt i Allsvenskan en säsong och sjunger vårt lag tillbaka till finrummet. Ingen gör det för sitt lag bättre än vi! När vi vill.
Vi är Sveriges bästa supportrar, de flesta av oss. Det är dags att visa vårt äkta stöd för DIF!
Alltid oavsett!
Men det är nu laget (spelarna) behöver vårt absolut fulla stöd, vi är deras sjätte spelare på isen. Få kan nog förstå vad som händer i huvudet på en elitsidrottsman i en älskad förening i kris, men alla kan nog (?) förstå att ramsor, sånger eller texter med tunga krav eller nästan hot inte hjälper till det bättre. Den där extra spelaren på isen blir en moståndare, hur bra är det?
Att hota eller på annat sätt förvärra situationen är ju inget annat än totalt hål i huvudet, iaf enligt mig, och i allt fler fall hamnar det i gränslandet kring ren kriminalitet. Det är ju emellertid endast några få pappskallar som står för det värsta av detta, men dessvärre de som hörs mest. Vi delar besvikelsen, tro inget annat, men det är dags att tänka efter.
Därför tänkte jag det vore intressant att höra från Er här var ni står, det vore ju kul om de flesta håller med och är villiga att visa ett äkta Djurgårdshjärta och med positiv inspiration, motivation och hjärta sjunga fram vårt lag till fyra raka segrar i sista delen av KS och en ny elitserielicens. Och OM det skiter sig, är vi ändå Djurgårdare - och håller huvudet högt i Allsvenskan en säsong och sjunger vårt lag tillbaka till finrummet. Ingen gör det för sitt lag bättre än vi! När vi vill.
Vi är Sveriges bästa supportrar, de flesta av oss. Det är dags att visa vårt äkta stöd för DIF!
Alltid oavsett!
- Lee Harvey Oswald
Re: Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Så tröttsam diskussion detta, det där är givetvis glasklar logik.-daniel- skrev:
Kolla den här streaken på de typ senaste 15 matcherna:
ES: 1-1-1-0-2-3-2-1-1
KS: 3-3-3-2-2-2
Hade vi gjort fler mål hade vi vunnit fler matcher, och de små misstag som sker i varje lag i varje match hade knappast blivit så förödande...
Har försökt påpeka detta ett antal gånger, men det är alltid backarna & Wesslau som får bära hela bajslasset.
Streaken är också väldigt talande, det är ju liksom ingen slump.
Det saknas kunskap rakt igenom hela laget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Re: Re: Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Klacken är viktig.-daniel- skrev:Men du lägger ju bara skulden på en del av spelet som inte fungerat, således går det ju precis lika bra att vända på argumentet? Vi har gjort fruktansvärt lite mål hela säsongen.Magnutz skrev:
Nej vi vänder inte på det. Med normal målskörd förlorar vi när back ger bort öppna lägen hela tiden. Nu har vi visserligen parat många insläppta med få gjorda framåt, men. Om vi kunnat normalisera de sämsta backinsatserna och haft samma målskörd så hade vi inte fallit så djupt.
Bibehållen oskärpa på backen men produktion långt över förväntan framåt är inget att diskutera.
Var tänker jag fel?
Kolla den här streaken på de typ senaste 15 matcherna:
ES: 1-1-1-0-2-3-2-1-1
KS: 3-3-3-2-2-2
Hade vi gjort fler mål hade vi vunnit fler matcher, och de små misstag som sker i varje lag i varje match hade knappast blivit så förödande...
Sant. Vi gör för få mål. I alla fall sett till de vi släpper in. Sanningen ligger väl någonstans i mitten.
Det vi kan se är de fatala misstagen som leder till förlust. Har vi 1-2 och back slarvar och ger bort mål till 1-3 är det backens ansvar. Fan, sitter och skriver på htc'n.. svårt. Det jsg menar, bland annat, är att backproblemen påverkar mer. Släpper vi in mål på icke-situationer får det konsekvenser över hela banan.. missar vi målchans trummar vi på. Släpper vi in faller vi ihop.
Svammel. Redigerar när jag har ett stort tangentbord att skriva på.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Klacktråden - Järnkaminerna
Intressant diskussion, men vad har den med Järnkaminerna att göra? 

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Håller med allt du skriver. Det som gör Djurgården till Sveriges finaste idrottsförening och som skiljer ut oss från andra föreningar är inte spelarna på plan, utan publiken på läktaren och traditionerna i klubben.Calle skrev:
Alltid oavsett!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Jag håller med om just det här, men det är är ju en konsekvens av att vi producerar för lite...Magnutz skrev: Släpper vi in mål på icke-situationer får det konsekvenser över hela banan.. missar vi målchans trummar vi på. Släpper vi in faller vi ihop.
Allt hänger naturligtvis i hop i den här grussoppan, men i det stora hela är det i mitt tycke produktiviteten framåt som lett oss dit vi står i dag - gluttar på avgrunden.
En annan aspekt är att det enligt mig är fel att skylla på de som försöker göra en skillnad.-daniel- skrev:Jag håller med om just det här, men det är är ju en konsekvens av att vi producerar för lite...Magnutz skrev: Släpper vi in mål på icke-situationer får det konsekvenser över hela banan.. missar vi målchans trummar vi på. Släpper vi in faller vi ihop.
Allt hänger naturligtvis i hop i den här grussoppan, men i det stora hela är det i mitt tycke produktiviteten framåt som lett oss dit vi står i dag - gluttar på avgrunden.
Skyll istället på almtorps, carlssons, m.fl som istället går in för att inte synas alls.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Helt enig.sensei skrev:En annan aspekt är att det enligt mig är fel att skylla på de som försöker göra en skillnad.-daniel- skrev:Jag håller med om just det här, men det är är ju en konsekvens av att vi producerar för lite...Magnutz skrev: Släpper vi in mål på icke-situationer får det konsekvenser över hela banan.. missar vi målchans trummar vi på. Släpper vi in faller vi ihop.
Skyll istället på almtorps, carlssons, m.fl som istället går in för att inte synas alls.
Nu när det är en väldigt blandad inställning inför matcherna på läktarna kan jag tycka att det vore idé att exempelvis Challe gick ut på isen innan matchstart och fick säga några väl valda berörande ord så att alla i publiken synkar och hamnar i samma sinnesstämning.
Något i stil med "för ett kort tag sen blev jag ärad av er alla här, fick en plats bland dessa giganter och det skär i oss alla när det går dåligt men att vi är tacksam för att ni kommer hit match efter match och nu hjälps vi åt och spöar skiten ur de här gnällbältdjuren"
Ett gemensamt peptalk för spelare som publik som jag tror skulle skapa jävligt bra stämning.
Något i stil med "för ett kort tag sen blev jag ärad av er alla här, fick en plats bland dessa giganter och det skär i oss alla när det går dåligt men att vi är tacksam för att ni kommer hit match efter match och nu hjälps vi åt och spöar skiten ur de här gnällbältdjuren"
Ett gemensamt peptalk för spelare som publik som jag tror skulle skapa jävligt bra stämning.
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Helvete så enkelt. Tanken har aldrig slagit mig, men jag kan verkligen känna hur jag sitter på läktarn och blir så fruuuktansvärt taggad av en taggad Challe.JohanPez skrev:Nu när det är en väldigt blandad inställning inför matcherna på läktarna kan jag tycka att det vore idé att exempelvis Challe gick ut på isen innan matchstart och fick säga några väl valda berörande ord så att alla i publiken synkar och hamnar i samma sinnesstämning.
Det här förslaget gillade jag skarpt! Mycket bra.
Du är med oss överallt, Stefan.
Ja, visst är det enkeltdutti skrev:Helvete så enkelt. Tanken har aldrig slagit mig, men jag kan verkligen känna hur jag sitter på läktarn och blir så fruuuktansvärt taggad av en taggad Challe.JohanPez skrev:Nu när det är en väldigt blandad inställning inför matcherna på läktarna kan jag tycka att det vore idé att exempelvis Challe gick ut på isen innan matchstart och fick säga några väl valda berörande ord så att alla i publiken synkar och hamnar i samma sinnesstämning.
Det här förslaget gillade jag skarpt! Mycket bra.

Tack!
Klacken har ett viktigt arbete ikväll!-daniel- skrev:Helt enig.sensei skrev:En annan aspekt är att det enligt mig är fel att skylla på de som försöker göra en skillnad.-daniel- skrev:Jag håller med om just det här, men det är är ju en konsekvens av att vi producerar för lite...Magnutz skrev: Släpper vi in mål på icke-situationer får det konsekvenser över hela banan.. missar vi målchans trummar vi på. Släpper vi in faller vi ihop.
Jo, Almtorps, Tjärna Jrs m fl äger del i allt de med. Tjärna Jrs tabbe mot TIK hemma var lika avgörande som Kyles var mot TIK borta.
Det är de individuella misstagen (särskilt i defensiven) som förstört säsongen.
Klacken är vår sjätte utespelare.
Äsch.. Det är hela skiten som sabbat allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vad var det för jävla nötter som var på gång att starta inbördeskrig i klacken? Är ni helt från vettet? Ger er på andra Djurgårdare, någon jävla gräns får det vara på hur pass grovt man kan skämma ut sig. Helt otroligt att vissa människors avsaknad av att kunna tänka är så pass omfattande som den uppenbarligen är, och så gnäller samma personer på snuten. Jo men tacka fan för det, det är ni som ger snuten arbete.
Gillar!Salas skrev:Vad var det för jävla nötter som var på gång att starta inbördeskrig i klacken? Är ni helt från vettet? Ger er på andra Djurgårdare, någon jävla gräns får det vara på hur pass grovt man kan skämma ut sig. Helt otroligt att vissa människors avsaknad av att kunna tänka är så pass omfattande som den uppenbarligen är, och så gnäller samma personer på snuten. Jo men tacka fan för det, det är ni som ger snuten arbete.
Vad är det för muppar som inte kan acceptera andras åsikter och gestikulera? Vi är alla Djurgårdare och vill samma sak men förfan om ni inte kan acceptera andras åsikter, börja på en ny sång. Pinsamt att se det som utspelades på hovet ikväll!