Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
kh31d4r

Silly Season 2025/26

Inlägg av kh31d4r »

Galning1998 skrev: 2025-07-24 15:02:06
Jim Morrison skrev: 2025-07-24 14:30:11
Puckey skrev: 2025-07-24 14:02:36
Vegas har gett honom ett "qualifying offer", dvs lägsta möjliga för att inte släppa honom till Free Agency och behålla kontrollen. Däremot har Holtz inte tackat ja till erbjudandet ännu, och det står Vegas fritt att bättra på det för att nå en överenskommelse.
Då har Holtz några val - antingen låta sin agent och Vegas förhandla upp kontraktet själva. Kommer dom inte överens kan en domstol ta åt sig fallet och då måste Holtz acceptera det kontraktet som en opartisk domstol bedömer skäligt. Det blir bindande.

Alternativt ta sig till Europa och spela medan Vegas behåller hans rättigheter i NHL för att komma med ett nytt erbjudande säsongen efter denna.

Eller hur?
Alltså det är extremt diffust men han kan få ett offer cheat från en annan NHL-klubb också väl om han är RFA? Hela systemet är hemskt egentligen inte ens slavar behandlades såhär illa.
Offer Sheet måste han väl välja att signa själv om inte jag har helt fel för mig.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2025-07-24 19:32:12
Olon skrev: 2025-07-24 18:48:30 Inte riktigt, spelarna måste ansöka om skiljedomstol innan ett visst datum (brukar vara i början av juli strax efter att free agency öppnat) om de uppfyller kraven för det, vilket har med ålder och antal NHL-säsonger att göra. Holtz ansökte inte, så någon skiljedomstol kommer det inte bli i år. Vegas kommer behålla hans rättigheter oavsett om han signar eller inte eftersom de gav honom ett qualifying offer, såvida ingen ger honom ett offer sheet som han signar eller att de tradar hans rättigheter.

Tror inte att Vegas kommer höja sitt bud, och hans värde på trade-marknaden har aldrig varit lägre, så förmodligen ligger beslutet helt i Holtz händer. Europa eller Vegas.
Tack för klargörandet. Blir alltså en intressant följetong och kanske inte så orimligt man först tänkt att det skulle vara med Holtz hos oss denna säsong. Schweiz är ju ett alternativ men dom har också ett tak för hur många utländska spelare som får finnas i respektive klubb.

Sedan ska man komma ihåg att även ett lågt qualifying offer fortfarande är rätt mycket högre än en SHL lön och sedan finns allt annat som har med NHL drömmen att göra kvar.
Holtz vore rena drömmen. Högerskytt i PP är vad vi saknar. Men det skulle sätta Blomgren eller Grewe på bänken.

Krüger
Ylönen-Hudon
Holtz-LaLeggia
Säg den glädje som varar
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Vad hör ni/läser ni ? Verkar det som att vi kommer hämta in en Center ?
Odds på att det händer, 70-30 för Ja. Eller ?
Puckey

Silly Season 2025/26

Inlägg av Puckey »

kh31d4r skrev: 2025-07-24 20:49:19
Galning1998 skrev: 2025-07-24 15:02:06
Jim Morrison skrev: 2025-07-24 14:30:11
Puckey skrev: 2025-07-24 14:02:36
Vegas har gett honom ett "qualifying offer", dvs lägsta möjliga för att inte släppa honom till Free Agency och behålla kontrollen. Däremot har Holtz inte tackat ja till erbjudandet ännu, och det står Vegas fritt att bättra på det för att nå en överenskommelse.
Då har Holtz några val - antingen låta sin agent och Vegas förhandla upp kontraktet själva. Kommer dom inte överens kan en domstol ta åt sig fallet och då måste Holtz acceptera det kontraktet som en opartisk domstol bedömer skäligt. Det blir bindande.

Alternativt ta sig till Europa och spela medan Vegas behåller hans rättigheter i NHL för att komma med ett nytt erbjudande säsongen efter denna.

Eller hur?
Alltså det är extremt diffust men han kan få ett offer cheat från en annan NHL-klubb också väl om han är RFA? Hela systemet är hemskt egentligen inte ens slavar behandlades såhär illa.
Offer Sheet måste han väl välja att signa själv om inte jag har helt fel för mig.
Stämmer bra! Spelaren måste acceptera och nuvarande klubb har sen rätt att matcha budet, i så fall blir det bindande för båda parter. Otroligt ovanligt eftersom spelare ogärna blir fast i en klubb de öppet försökt lämna, samtidigt som gm:s vet att den klubb som ger ett offer sheet ses mer som fair game att ge sig på framöver.

Att Vegas bud ligger på lägsta-nivå är en ren formalitet för att ha fortsatt förhandlingsrätt. Den enda risken är att någon ger ett offer sheet så högt att de inte är beredda att matcha det, men då stiger också kompensationen i form av draftval för Vegas.

Holtz spelar med stor sannolikhet med Vegas organisation om de inte lyckas trejda honom med hyfsad återbäring.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

SkallePer skrev: 2025-07-24 22:49:42 Vad hör ni/läser ni ? Verkar det som att vi kommer hämta in en Center ?
Odds på att det händer, 70-30 för Ja. Eller ?
Gissar att vi är helt klara vi sitter på 16 forwards med Viggo och Josefson
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Hudon, den är otrolig!

Många bra namn under honom, AHL poängliga .

https://www.eliteprospects.com/league/a ... /2024-2025
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Troligt ?
Sniverly Hudon Ylönen
Petersen Kruger Eklund
Frondell Josefson Klasen
Blomgren Rensfeldt Brodin/Grewe

(.Grewe Saltsten Costmar/V.Björck )

Verkar som att Wikegård mer eller mindre räknat in JJ nu efter att han går som tåget under FS. Svårt att gnälla över det.
Hade i den bästa av värdar tagit bort Costmar och Saltsten för en topp 6 C/fw.
Tagit bort Ragge för en bra defensiv back som kan lira med Sissons = Berg 7e
Bytt ut HH mor en bättre 2a.
Inga omöjliga saker med andra ord. Men OK vi är nyss uppflyttade. Ekonomi osv..
Osten östlund

Silly Season 2025/26

SkallePer skrev: 2025-07-25 13:01:59 Troligt ?
Sniverly Hudon Ylönen
Petersen Kruger Eklund
Frondell Josefson Klasen
Blomgren Rensfeldt Brodin/Grewe

(.Grewe Saltsten Costmar/V.Björck )

Verkar som att Wikegård mer eller mindre räknat in JJ nu efter att han går som tåget under FS. Svårt att gnälla över det.
Hade i den bästa av värdar tagit bort Costmar och Saltsten för en topp 6 C/fw.
Tagit bort Ragge för en bra defensiv back som kan lira med Sissons = Berg 7e
Bytt ut HH mor en bättre 2a.
Inga omöjliga saker med andra ord. Men OK vi är nyss uppflyttade. Ekonomi osv..
Hockeynews trodde JJ skulle få det svårt i våras. För att nu ha svängt, listar honom i en första lina.

Vad har förändrats ( som ngn anna påpekade )?

Hänger med på Bosön, samt lirat 3 mot 3 i Haninge.

Vi måste ge JJ en realistisk chans!

HN nedan

"Rent träningsmässigt, som han själv säger, är att han ska visa att han håller. Det är egentligen därifrån det kommer. Mer än så är det inte heller.

Uppgörelsen är muntlig.

– Vi har inte skrivit nåt kontrakt utan vi har gett honom möjligheten och chansen. Han känner själv att det finns, så får vi ta det därifrån.

Så inget tryout-kontrakt?

– Nej, han hänger på och tränar och visar att han håller. Det är bara på de premisserna det är. Han vill ju verkligen göra det här. Vi resonerar som så att det är hans beslut.

Tar han någon annans plats eller hur ser ni på det?

– Nej, han kommer att få chansen att träna. Visar det sig sedan att det funkar, då tar vi det då. Vi kommer att bygga vårt lag ändå, säger Robert Kimby.

Om det funkar – vad ser du framför dig då?

– Jag ser ingenting framför mig. Jag tänker att vi löser det då. Steg ett är att träna och komma in i den delen igen. Steg två är att komma in i träningen på isen och så tar vi det därifrån sen.

Robert Kimby förtydligar:

– Vi skulle ALDRIG som klubb sätta oss i situationen, som du säger ”ta någon annans plats på det”. Men samtidigt känner vi att han vill göra det. Då ska vi finnas där för honom.

– Steg tre, visar det sig att det funkar, han är i en jättebra fysisk form. Hockeyn finns ju där. Men de bitarna tar vi senare. Vi tar det här ett steg i taget och små steg på vägen. Så springer vi inte för långt fram. Det kommer att lösa sig längs vägen höll jag på att säga.

https://hockeynews.se/nyheter/sa-ska-jo ... back-i-dif
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

För er som lyssnat på Sillyn idag på Hn, sades något nytt kring Dif? Eller är det lika mycket floskler som med Kimby?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Nypovich skrev: 2025-07-25 15:45:13 För er som lyssnat på Sillyn idag på Hn, sades något nytt kring Dif? Eller är det lika mycket floskler som med Kimby?
Dom tror också det är slut värvat.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

fryppe skrev: 2025-07-25 16:08:32
Nypovich skrev: 2025-07-25 15:45:13 För er som lyssnat på Sillyn idag på Hn, sades något nytt kring Dif? Eller är det lika mycket floskler som med Kimby?
Dom tror också det är slut värvat.
HN påstår att Sean Day vill till Stockholm ( dålig koll på honom ). Hade nog kunnat få till en ekonomisk bra lösning med HV. Ifall DIF hade velat?

https://www.eliteprospects.com/player/228106/sean-day
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Wiken dax för en längre rapport laget
Thoresen 5 November ? Hans syn på JJ och
Center i första hur tänker dom ?

Kimby låter rörig oärlig och förvirrad Men det är oxå hur HN får det att låta se ut !

Tycker Wiken ska sköta uttalanden på Hemsidan
HN rycker jag sämre och sämre om !
Jag gillade Anton som skrev om Dif hockey på X
Fan va jag gillade den grabben !!!
The DIF ONE
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

GULD skrev: 2025-07-25 16:21:02 Wiken dax för en längre rapport laget
Thoresen 5 November ? Hans syn på JJ och
Center i första hur tänker dom ?

Kimby låter rörig oärlig och förvirrad Men det är oxå hur HN får det att låta se ut !

Tycker Wiken ska sköta uttalanden på Hemsidan
HN rycker jag sämre och sämre om !
Jag gillade Anton som skrev om Dif hockey på X
Fan va jag gillade den grabben !!!
Han är nog ledig nu så gott han kan. Får hoppas det kommer en uppdatering på måndag när laget skulle vara åter samlat. Även om jag själv sitter med samma frågetecken som dig och vill ha svar….
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2025-07-25 11:59:51 Hudon, den är otrolig!

Många bra namn under honom, AHL poängliga .

https://www.eliteprospects.com/league/a ... /2024-2025
Ja inte bara det han har nästan gjort en poäng per match de fyra senaste säsongerna i AHL. Konstigt att han inte har fått fler chanser. Nhl klubben är ju Los Angeles som inte har gått så bra på länge. Det var svårare tidigare när han tillhörde Colorado. De borde vara få i SHL som kan mäta sig med honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Det är många om och men, men faller allt på plats så borde det ändå bli en ok säsong. Man står och faller med backarna. Och hoppas verkligen att JJ kommer tillbaka till gammal god form för då är han en av de bästa centrarna i SHL.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar