Men till vilken nytta? Helt ärligt. Kolla laget Brynäs ställer på banan och in kommer vi med en Marcus Paulsson och Ragnarsson. Herrejesus.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 11:52:58Marcus Paulsson eller? Tja, varför inte?Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 10:59:15
Vidare på Sanny/ Svenson. Tycket Sanny att vi skulle ta en 40 åring ifrån Mörum.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
- Jim Morrison
Bättre än inget? Om det inte finns något annatNattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 11:54:43Men till vilken nytta? Helt ärligt. Kolla laget Brynäs ställer på banan och in kommer vi med en Marcus Paulsson och Ragnarsson. Herrejesus.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 11:52:58Marcus Paulsson eller? Tja, varför inte?Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 10:59:15
Vidare på Sanny/ Svenson. Tycket Sanny att vi skulle ta en 40 åring ifrån Mörum.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Vi fick till en lite hype med insamling o Honken effekten.
Men om vi ej lyckas med värvningarna. Samt går med J20 en månad till, negativa resultat. Så kommer vi tappa publik/intresse. Som är lika med ekonomi. Samt framtida värvningar och förlängning med Kruger exempelvis. Det är det dom är svårt. Att kunna satsa både nu och i framtiden!
Mest realistiska denna vecka är 2 förluster, tyvärr!
Men om vi ej lyckas med värvningarna. Samt går med J20 en månad till, negativa resultat. Så kommer vi tappa publik/intresse. Som är lika med ekonomi. Samt framtida värvningar och förlängning med Kruger exempelvis. Det är det dom är svårt. Att kunna satsa både nu och i framtiden!
Mest realistiska denna vecka är 2 förluster, tyvärr!
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En icke fråga egentligen..
Men helvete skulle Reideborn skita i det blå skåpet för.. Han hade varit en sån målvakt som skulle kunna vinna åt oss.
Men helvete skulle Reideborn skita i det blå skåpet för.. Han hade varit en sån målvakt som skulle kunna vinna åt oss.
Delägare
-
Jo, det är ju bättre än att fortsätta spela för många juniorer som inte är redo för ett tufft slutspel.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 11:55:14Bättre än inget? Om det inte finns något annatNattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 11:54:43Men till vilken nytta? Helt ärligt. Kolla laget Brynäs ställer på banan och in kommer vi med en Marcus Paulsson och Ragnarsson. Herrejesus.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 11:52:58Marcus Paulsson eller? Tja, varför inte?Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 10:59:15
Men det är min poäng, det är bättre än inget men det når inte upp i nivå med Brynäs. Och då slösar vi en hel insamling på att åka ur i kvart/semi. Och jag tycker det är väldigt oseriöst att plocka in bredd när man gör en insamling.
Mingoia till Västerås, det är spets. Benn till Brynäs är också ett otroligt namn på den här nivån. Powell till löven, innan dess även Schilkey, Fortier och Pooley.
Ska vi kraftsamla för att ta in Ragnarsson och en pensionär från Mörrum? Jag skrattar till bara jag skriver det här. Sjukt oseriöst.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Sen skulle vi ALDRIG mer få en sponsorkronaHepsnastian skrev: ↑2024-01-22 12:17:58 En icke fråga egentligen..
Jag har lite insyn i just sponsorer /tv 4 allmän media mm har en sammlad syn som gäller karriären ut på KHL överträdelsen
Det är Kariären ut /.
The DIF ONE
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 12:28:02Jo, det är ju bättre än att fortsätta spela för många juniorer som inte är redo för ett tufft slutspel.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 11:55:14Bättre än inget? Om det inte finns något annatNattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 11:54:43Men till vilken nytta? Helt ärligt. Kolla laget Brynäs ställer på banan och in kommer vi med en Marcus Paulsson och Ragnarsson. Herrejesus.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 11:52:58Marcus Paulsson eller? Tja, varför inte?Osten östlund skrev: ↑2024-01-22 10:59:15
Men det är min poäng, det är bättre än inget men det når inte upp i nivå med Brynäs. Och då slösar vi en hel insamling på att åka ur i kvart/semi. Och jag tycker det är väldigt oseriöst att plocka in bredd när man gör en insamling.
Mingoia till Västerås, det är spets. Benn till Brynäs är också ett otroligt namn på den här nivån. Powell till löven, innan dess även Schilkey, Fortier och Pooley.
Ska vi kraftsamla för att ta in Ragnarsson och en pensionär från Mörrum? Jag skrattar till bara jag skriver det här. Sjukt oseriöst.
Håller fullständigt med. Det som ska in SKA ställas i gämförelse mot skitbruns trupp
The DIF ONE
I händelse av att det här inte rör sig om något namn som får en att fullkomligen trilla av stolen, vilket ingenting tyder på, hade det bästa varit att säkra upp Krüger eller ge den nya sportchefen ett tillskott till spelarbudgeten och hoppas på att Brynäs går upp och att inte ännu ett klassiskt kommunlag åker ned. Malmö hade suttit fint. Då kan vi göra en rejäl satsning nästa säsong i stället för att gasa ut ur slutspelet i år.
-
Håller med, men tror det tyvärr är uteslutet då K-G lovade att detta skulle spenderas.Rudi skrev: ↑2024-01-22 12:38:24 I händelse av att det här inte rör sig om något namn som får en att fullkomligen trilla av stolen, vilket ingenting tyder på, hade det bästa varit att säkra upp Krüger eller ge den nya sportchefen ett tillskott till spelarbudgeten och hoppas på att Brynäs går upp och att inte ännu ett klassiskt kommunlag åker ned. Malmö hade suttit fint. Då kan vi göra en rejäl satsning nästa säsong i stället för att gasa ut ur slutspelet i år.
I intervjun med DIFpodden.
Man kan ju alltid hoppas han tänker om, men då lär väl de som donerat också bli besvikna såklart.
- Jim Morrison
Haha går ju tyvärr inte att trolla fram något bara för att man vill. Inte som att vi aktivt väljer bort spets i förmån för något annatNattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 12:28:02 Jo, det är ju bättre än att fortsätta spela för många juniorer som inte är redo för ett tufft slutspel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jaa jag står fast. Så länge vi har vår målvaktssida och våran skade/frånvaro-situation så hjälper inga värvningar i världen... Om det så skulle trilla in en Panarin eller Erik Karlsson! Vi slår inte Brynäs, Aik, ssk eller löven över tid ändå.
Då hade en säkrad Krüger över två säsonger till i HA varit betydligt skönare och smartare.
Juniorerna är superlovande och kör livet ur sig, gott så. Älskar skiten! Men det är ju inte så att det leder till någonting här och nu. Det finns ju en anledning till att de inte producerar någonting som går att ta på, mer än energi och halvchanser. De är bara pojkar, som möter vuxna proffs. Vore oerhört konstigt om 16åringar har något att hämta där. Direkt oseriöst! Skamligt att vi ska behöva rulla med dessa ynglingar över tid även denna säsongen.
Då hade en säkrad Krüger över två säsonger till i HA varit betydligt skönare och smartare.
Juniorerna är superlovande och kör livet ur sig, gott så. Älskar skiten! Men det är ju inte så att det leder till någonting här och nu. Det finns ju en anledning till att de inte producerar någonting som går att ta på, mer än energi och halvchanser. De är bara pojkar, som möter vuxna proffs. Vore oerhört konstigt om 16åringar har något att hämta där. Direkt oseriöst! Skamligt att vi ska behöva rulla med dessa ynglingar över tid även denna säsongen.
Senast redigerad av Manijock den 2024-01-22 12:59:19, redigerad totalt 3 gång.
Vi behöver desperat spelare, Helst 3 (+ 1 målvakt.)
Så länge Norman var hel kunde vi täcka upp ganska bra för Kruger. Det var när Norman också försvann som vårt lag slutade vara ett LAG. Vi blev ojämna i prestation samtidigt som all struktur och stabilitet försvann.
Norman betyder väldigt mycket i min mening .Blir viktigt att förlänga med John, KG !.
Vet inte om jag är ensam om att tycka det, men han är ruskigt smart och har en grym skridskoåkning. Blir alltid bra balans i hans kedja precis som med Krugers.
Personligen tycker jag att Rensfeldt och Gradin har gjort sitt i DIF. Ska vi ta ett omtag nästa år behöver man även se över fler spelare, Liss /Gradin/ Grewe/ Berglund till exempel..
Liss väldigt begränsade förmåga att vara en nyttig spelare utöver sitt skott visste vi om.
Men att Gradin skulle vara så här lam förvånade mig.
Rensfeldt har blivit något bättre i sin defensiv men är spelare som också behöver lämna. Här får vi nog allra minst för pengarna?.
Med Grewe och Berglund är min känsla att vi helt enkelt kan få in bättre spelare för samma peng.
Brodin behöver såklart bli mycket jämnare. Ingen vild gissning att han presterat bättre om han spelat med Norman eller Kruger över rid. Han presterade bra i slutspelet och trots sin loja inställning så är han en spelare som kommer växa i ett slutspel.
Gradin verkar inte ha det som krävs för topp 6, och jag vill se Liss i en väl fungerande fjärdeline där han sliter minst lika mycket som när han spelar högre upp. I PP1 är han given
Men vi måste ta in en Center och en Forward till til våra topp kedjor. Utan 14 forwards blir det inte trovärdigt att lyckas.
Hur vi sen väljer att ställa upp vet Honken bättre än mig.
Men 2 spelare att komplettera Kruger, Norman, Klasen och Nilsson.
Lämnar mina tankar om målvakter och backar till senare
Så länge Norman var hel kunde vi täcka upp ganska bra för Kruger. Det var när Norman också försvann som vårt lag slutade vara ett LAG. Vi blev ojämna i prestation samtidigt som all struktur och stabilitet försvann.
Norman betyder väldigt mycket i min mening .Blir viktigt att förlänga med John, KG !.
Vet inte om jag är ensam om att tycka det, men han är ruskigt smart och har en grym skridskoåkning. Blir alltid bra balans i hans kedja precis som med Krugers.
Personligen tycker jag att Rensfeldt och Gradin har gjort sitt i DIF. Ska vi ta ett omtag nästa år behöver man även se över fler spelare, Liss /Gradin/ Grewe/ Berglund till exempel..
Liss väldigt begränsade förmåga att vara en nyttig spelare utöver sitt skott visste vi om.
Rensfeldt har blivit något bättre i sin defensiv men är spelare som också behöver lämna. Här får vi nog allra minst för pengarna?.
Med Grewe och Berglund är min känsla att vi helt enkelt kan få in bättre spelare för samma peng.
Brodin behöver såklart bli mycket jämnare. Ingen vild gissning att han presterat bättre om han spelat med Norman eller Kruger över rid. Han presterade bra i slutspelet och trots sin loja inställning så är han en spelare som kommer växa i ett slutspel.
Gradin verkar inte ha det som krävs för topp 6, och jag vill se Liss i en väl fungerande fjärdeline där han sliter minst lika mycket som när han spelar högre upp. I PP1 är han given
Men vi måste ta in en Center och en Forward till til våra topp kedjor. Utan 14 forwards blir det inte trovärdigt att lyckas.
Lämnar mina tankar om målvakter och backar till senare

-
Nej, men då startar man väl fan inte en insamling och säger "vi ska gå för det".Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 12:45:06Haha går ju tyvärr inte att trolla fram något bara för att man vill. Inte som att vi aktivt väljer bort spets i förmån för något annatNattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 12:28:02 Jo, det är ju bättre än att fortsätta spela för många juniorer som inte är redo för ett tufft slutspel.
Ursäkta ordvalet, inget illa mot dig. Men hur många swish tror du hade kommit in om vi hade namnet Ragnarsson från Almtuna klart?
När man ber supportrar och partners om stålar så ska det in någon utöver det vanliga. Vi kan få Ragnarssons egenskaper från Division 1-lån.
Vi har pratat om en överbetald trupp i snart 2 år. Att då lägga cirkus 300-400k på att få loss en medioker back från konkurrenten bara över våren. Det är ju värre än de kontrakten vi har.
-
- Liss är borta om 3 månader senastLG08 skrev: ↑2024-01-22 12:52:18 Vi behöver desperat spelare, Helst 3 (+ 1 målvakt.)
Lämnar mina tankar om målvakter och backar till senare![]()
- Hoppas vi förlänger med Norman ( rätt lön ).
- Lyckas bli av med Rensfeldt
- Förlänger med Kruger. Tror Glads kontrakt med går ut. Har gärna kvar honom, positiv .
- Jim Morrison
Ragnarsson är ganska bra tycker jag och hade nog varit bra att få in i vår backuppsättning. Lite mer tvåvägsspelare likt Högström som kan ta större minuter. Inget spektakulärt men stabilt och bra. Sedan vill jag också ha någon riktig spets men varenda människa med insyn säger att det är värre än någonsin vad gäller utbud.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 12:58:01Nej, men då startar man väl fan inte en insamling och säger "vi ska gå för det".Jim Morrison skrev: ↑2024-01-22 12:45:06Haha går ju tyvärr inte att trolla fram något bara för att man vill. Inte som att vi aktivt väljer bort spets i förmån för något annatNattuggla_ skrev: ↑2024-01-22 12:28:02 Jo, det är ju bättre än att fortsätta spela för många juniorer som inte är redo för ett tufft slutspel.
Ursäkta ordvalet, inget illa mot dig. Men hur många swish tror du hade kommit in om vi hade namnet Ragnarsson från Almtuna klart?
När man ber supportrar och partners om stålar så ska det in någon utöver det vanliga. Vi kan få Ragnarssons egenskaper från Division 1-lån.
Vi har pratat om en överbetald trupp i snart 2 år. Att då lägga cirkus 300-400k på att få loss en medioker back från konkurrenten bara över våren. Det är ju värre än de kontrakten vi har.
Då kanske man måste sikta mot något mer anmärkningsvärt och tänka utanför lådan med till exempel ett sådant lån eller värva en pensionerad spelare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-01-22 13:10:13, redigerad totalt 1 gånger.