Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

Äppelmos skrev:Men då går du väll händelserna lika mycket i förväg?
Hurdå? Genom att påstå att det är naivt att tro att Tellan endast skulle välja Malmö bara för att undvika att möta DIF?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Edin skrev:
Hurdå? Genom att påstå att det är naivt att tro att Tellan endast skulle välja Malmö bara för att undvika att möta DIF?
Du påstår att han går dit för pengar, och han för att han har DIF hjärta..?
Vad är skillnaden? Ingen vet om han ens kommer gå dit, och om han gör det så skulle jag satsa mina pengar på att han inte vill möta DIF. Tex tror du Fimpen skulle spela för nått annat elitserielag?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Äppelmos skrev:
Edin skrev:
Du påstår att han går dit för pengar, och han för att han har DIF hjärta..?
Vad är skillnaden? Ingen vet om han ens kommer gå dit, och om han gör det så skulle jag satsa mina pengar på att han inte vill möta DIF. Tex tror du Fimpen skulle spela för nått annat elitserielag?
Jag påstod inte att han väljer Malmö (som du säger så är det ju fortfarande bara ett rykte) för pengarnas skull, jag säger bara att det är en möjlighet.

Sedan tror jag inte att det spelar så stor roll vart man vill spela. Ishockeyspelare är också människor som har räkningar som ska betalas. Om Fimpen inte fick förlängt av DIF men skulle bli erbjuden ett kontrakt av säg, Timrå, så tror jag inte att han skulle tacka nej, och det är inget fel i det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jo men om frölunda pröjsade så mycket för honken, så måste det ju finnas nån elitserieklubb som kan tänka sig att pröjsa för Tellan, för han är ju liksom ingen random slum keeper. Sen tror inte jag han begär så mycket som folk verkar tro, tror tex varken Mackan eller Nisse ruinerade oss, och Tellan är ju lite i samma sitts som dom var när dom ville hem.

Men jag antar att "time will tell"
oskais

Inlägg av oskais »

Edin skrev:Här går vi händelserna i förväg ser jag...

Det ryktas att Tellan är på väg till Malmö och då så beror det på att han blankt säger nej till övriga Elitserieklubbar bara för att inte kunna möta DIF? Det har inte slagit er att Malmö kanske är den enda klubben som är villiga att möta hans lönekrav?
Känns ändå fel att tänka sig att Tellan väljer pengarna. Å andra sidan så måste väl Stenbeck för sitt egos skulle landa några tunga namn.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag gråter. Tellan i en annan klubb än DIF i Sverige? Fy fdn..
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tellqvist är knappast mycket dyrare än Wesslau som dessutom sagt sig vara öppen för allt. Lär komma en hel del anbud från andra elitserieklubbar där. Klart Wesslau förhandlar upp sig rejält om han hamnar i Stockholm. Tellan vill bara hem, och lär inte begära någon monsterlön. Men däremot en helt rimlig lön för en målvakt av hans kaliber.

Det är skitsnack att det är det ekonomiska som gör att Tellan förmodligen inte kommer. Dom som kan det här har säkert vänt och vridit på det här scenariot många gånger. Man får utgå ifrån att dom vet vad dom gör..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
nypan1991

Inlägg av nypan1991 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2921781.ab

Skulle kunna tolka det här tillsamans med frasses BOMB att tellan är klar.
För vem har sagt att det inte är en målvakt bom bom ska leka med.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

nypan1991 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2921781.ab

Mjo så vill jag med tolka det, men Wesslan blir ju fortf en "ny målvakt" för säsongen, bara det att vi kanske signar honom över 2-3år...tuvärr.
andregus

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av andregus »

Det där bygger väl inte ens på något så du bör nog inte tolka det alls. Modo fick Mourinho liksom.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Äppelmos skrev:

Mjo så vill jag med tolka det, men Wesslan blir ju fortf en "ny målvakt" för säsongen, bara det att vi kanske signar honom över 2-3år...tuvärr.
Alltså jag förstår inte detta, folk sitter här och klagar på wesslau som han vore dålig på något sätt, hur många har egentligen fölt tellan sedan han lämnade oss 2001!.

Visst kanske tellan är bra men jag tror wesslau är billigare alternativ.
Och så som folk sitter och klagar på denna tråd om löner osv håll käften förfan. wesslau vill väl spela i DIF, är det inte sådana spelare vi vill ha? en rikigt bra målvakt som vill spela hos oss?.

Visst kanske många föredrar tellan pga av det han gjorde för över 10 år sedan, jag blie nöjd vilket som men skulle absolut inte säga att wesslau är kass o " Tellan framför wesslau 7 dagar i veckan". Båda är rikigt duktiga målvakter som kan bli oerhört viktiga ju mer av säsongen som går vi har lite av lyxproblem just sluta klaga förfan. Typiskt folk att aldrig bli nöjda med något någon jävla gång, järlan kan inte lyckas i era ögon uppenbarligen, det är ju Hardy som har sista ordet med ser ingen som skriver skit om honom, trots allt han som ska ha spelaren i laget han tränar.. .
Rikigt arg folk kan göra än såhär en lördag morgon..
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Robinhansen skrev:
Äppelmos skrev:

Alltså jag förstår inte detta, folk sitter här och klagar på wesslau som han vore dålig på något sätt, hur många har egentligen fölt tellan sedan han lämnade oss 2001!.

Och så som folk sitter och klagar på denna tråd om löner osv håll käften förfan. wesslau vill väl spela i DIF, är det inte sådana spelare vi vill ha? en rikigt bra målvakt som vill spela hos oss?.

Visst kanske många föredrar tellan pga av det han gjorde för över 10 år sedan, jag blie nöjd vilket som men skulle absolut inte säga att wesslau är kass o " Tellan framför wesslau 7 dagar i veckan". Båda är rikigt duktiga målvakter som kan bli oerhört viktiga ju mer av säsongen som går vi har lite av lyxproblem just sluta klaga förfan. Typiskt folk att aldrig bli nöjda med något någon jävla gång, järlan kan inte lyckas i era ögon uppenbarligen, det är ju Hardy som har sista ordet med ser ingen som skriver skit om honom, trots allt han som ska ha spelaren i laget han tränar.. .
Rikigt arg folk kan göra än såhär en lördag morgon..
Som jag har skrivit typ 100ggr så har jag följt Tellan mest i NHL inte lika mycket i KHL.
Wesslan och Riddan va lika bra för två år sen, men man började slutspelet med att ställa in Wesslan där han var riktigt RIKTIGT bra. Dock så känns Tellan som en mer etablerad och säkrare målvakt.

Sen att säga att folk har fel och ska hålla käften för att dom inte håller med dig är ju bara jävligt omoget..
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Mjo så vill jag med tolka det, men Wesslan blir ju fortf en "ny målvakt" för säsongen, bara det att vi kanske signar honom över 2-3år...tuvärr.[/quote]

Rikigt arg folk kan göra än såhär en lördag morgon..[/quote]

Som jag har skrivit typ 100ggr så har jag följt Tellan mest i NHL inte lika mycket i KHL.
Wesslan och Riddan va lika bra för två år sen, men man började slutspelet med att ställa in Wesslan där han var riktigt RIKTIGT bra. Dock så känns Tellan som en mer etablerad och säkrare målvakt.

Sen att säga att folk har fel och ska hålla käften för att dom inte håller med dig är ju bara jävligt omoget..[/quote]

Jo det var väl omoget var förbannad bara. men det viktiga är väl att en målvakt är bäst när det gäller och inte under serielunken, och wesslau var bäst när det gäller därför litar jag på honom.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FabbeK skrev:Du ägnar i princip hela din vakna tid åt att försvara spelare och ledare.. Lägg av.. Bara för att man spelar/jobbar i/för DIF är man inte immun mot kritik.
Det där är så förbannat löjligt så jag vet inte ens vad jag skall svara... jag är verkligen inte sen att kritisera. Men det finns uppenbarligen anledningar till att DIF inte vill ha Tellqvist. Vi får anta att de grundar sina beslut på logiska argument. Tror du DIF-ledningen sitter och singlar slant om vem de skall värva?
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

-daniel- skrev:
FabbeK skrev:Du ägnar i princip hela din vakna tid åt att försvara spelare och ledare.. Lägg av.. Bara för att man spelar/jobbar i/för DIF är man inte immun mot kritik.
Det där är så förbannat löjligt så jag vet inte ens vad jag skall svara... jag är verkligen inte sen att kritisera. Men det finns uppenbarligen anledningar till att DIF inte vill ha Tellqvist. Vi får anta att de grundar sina beslut på logiska argument. Tror du DIF-ledningen sitter och singlar slant om vem de skall värva?
Kan säga att jag håller med dig fullständigtdet du skrev tidigare och detta !
Låst