Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

Klarar vi en 8,e plats denna säsong?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Klarar vi en 8,e plats denna säsong?
För tidigt att säga.

Linköping, Malmö, Oskarshamn, Leksand och Växjö kommer garanterat efter oss efter 52 omgångar, vågar lova det. Efter det så är det väldigt svårt att säga något förutom att Frölunda förmodligen vinner serien.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ja och vi kan till och med dominera men det kräver vissa insikter hos grabbarma och ledningen.
Laget är inget lag än. Jag hoppas dock att polletten trillar ner lagom till JK-dagen. Sen blir det raketavslutning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oskarshamn är skrämmande dåliga.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det borde vi nog fixa, men våra trubbiga perioder i matcher får inte väga över.
1 hyfsat, 2 röriga.

Topparna är höga, när vi har full intensitet i skridskoåkning, skärpa och tajming i passningsspelet, då är vi ett topp 3 lag, vi har visat det under några korta sekvenser i vissa perioder denna säsong

Men just nu går allt så sjuuuukt långsamt, eller har jag drabbats av nåt mystiskt synfel?!! :shock:

Att se DIF just nu är som att sitta på Etage 18 på Globen och titta ner (om det funnits ett).
Det är segt, det fastnar, vi lägger passningar bakom spelar på väg fram, vi tappar klubbor, snubblar osv.
Jag kanske inbillar mig, men för mig ser DIF klumpigare ut än någonsin
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Jag kanske inbillar mig, men för mig ser DIF klumpigare ut än någonsin
Jag skyller på Jimmie och Robban och isen på hovet.
Det är ingen slump att vi klarar av att leverera höghastighetshockey uppe i Delfinen eller nere i Växjö.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Jag kanske inbillar mig, men för mig ser DIF klumpigare ut än någonsin
Det är ingen slump att vi klarar av att leverera höghastighetshockey uppe i Delfinen eller nere i Växjö.
Alltid något positivt när minusgraderna kommer till våra trakter, alltså.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
williams

Inlägg av williams »

minalman skrev:
Praetori skrev:
Antingen är isen sämre än på många år. Pucken hoppar och fladdrar över bladen. Dock tränar dom på den isen så dom bör vara vana och få fördelar pga det.. Dock blir det en annan is när det är match med publik och mer skär på isen.

Eller så är passningsspelet/uppspelen fortfarande uselt. Tycker det är för många solo åk runt banan. Plus att det är väldigt mycket spel runt sargerna.
Praetori

Inlägg av Praetori »

williams skrev:
minalman skrev:
Praetori skrev:
Antingen är isen sämre än på många år. Pucken hoppar och fladdrar över bladen. Dock tränar dom på den isen så dom bör vara vana och få fördelar pga det.. Dock blir det en annan is när det är match med publik och mer skär på isen.

Eller så är passningsspelet/uppspelen fortfarande uselt. Tycker det är för många solo åk runt banan. Plus att det är väldigt mycket spel runt sargerna.
Jag vet inte om det finns officiell statistik på passningsprocent att tillgå någonstans men sånt kan säga massvis.
Nu är dock problemet med att pucken lever sitt eget liv över bladet på mottagaren en liten faktor i vårat usla spel jämfört med alla övriga passningar på hälarna eller backhandsidan. Men är inte rörelsen hos lagkamraterna förutsägbar och konsekvent vid ett givet läge så blir det svårt.
Jag tycker vårt spel på senaste kännetecknats av en massa "tittande" och att man måste hålla i och hålla i för att hitta någon som slutligen visar sig istället för att spelare utan puck sköter tittandet och inser "nu får snart Högga pucken, då måste jag redan nu trampa in i ytan här och leda med bladet in i banan". Något hockeyskolemässigt förenklat och fördummat men på den nivån är det. Puckförande back får göra en jäkla massa tramp och en jäkla massa tittande för att hitta alternativ istället för att det direkt vid mottagning finns ett eller helst fler klara diton.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Svedberg i kassen idag igen... Nu har vi för första gången på länge två målvakter. Då lirar vi bara med en.... Ologiskt logiskt ala DIF! Känns som om man är rädd att Rämö ska peta Svedberg. Blir extremt jobbigt för Jocke då...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev:Svedberg i kassen idag igen... Nu har vi för första gången på länge två målvakter. Då lirar vi bara med en.... Ologiskt logiskt ala DIF! Känns som om man är rädd att Rämö ska peta Svedberg. Blir extremt jobbigt för Jocke då...
Hm ja jag väntade mig faktiskt att Rämö skulle stå idag. Men jag är ganska övertygad om att Rämö inte kommer stanna längre än sex veckor utan bara är till som lite avlastning.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:
Manijock skrev:Svedberg i kassen idag igen... Nu har vi för första gången på länge två målvakter. Då lirar vi bara med en.... Ologiskt logiskt ala DIF! Känns som om man är rädd att Rämö ska peta Svedberg. Blir extremt jobbigt för Jocke då...
Hm ja jag väntade mig faktiskt att Rämö skulle stå idag. Men jag är ganska övertygad om att Rämö inte kommer stanna längre än sex veckor utan bara är till som lite avlastning.
Det där vore en katastrof.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Självklart spelar man Svedberg för att man är rädd att Rämö är för bra...

Detta rimmar man väl snarare väl med att han VILL lägga pengarna på Dick i så fall?

(Inte Jocke som tar ut laget ändå)
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
Självklart spelar man Svedberg för att man är rädd att Rämö är för bra...

Detta rimmar man väl snarare väl med att han VILL lägga pengarna på Dick i så fall?

(Inte Jocke som tar ut laget ändå)
Eller så spelar man Svedberg för att han är rätt jävla bra när han är på det humöret.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Varför går Rögle som ett ånglok i år? Någon som har sett någon match?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar