BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi var lika utskåpade mot Saik i match 1.
Det här är inte över.
Gillar vår tredje. Den tar vi med oss.
Känner laget samma revanschlusta som mig får FBK det jävligt jobbigt på måndag.
Nu kör vi.
Njaa, vi blev nedstängda mot Saik i första, stor skillnad faktiskt.
FBK var så totalt överlägsna nu fram till 4-0.
Lider (lite) med HV, som faktiskt utmanade FBK på alla plan i 7 matcher, DIF mäktade med ett fint första byte.
Vi kom 4:a i tabellen, men är inte ett Playoff-lag, vi har alldeles för stor felprocent i egen zon/uppbyggnadsfasen
Att det nästan "blir match" av detta beror 98% på att FBK känner sig färdiga vid 4-0.
DIF är (för 31 gången denna säsong) inte med från start, endast Adams storspel första 12 min hindrade en 5-0 ledning.
Nej, detta var inte särskilt oväntat, vi har sett samma tendenser i 52 omgångar.
Mitt tips står fast.
4-1 i matcher, DIF snor match 4
Inte riktigt överens där, tycker verkligen Saik spelade ut oss efter noter match 1 (tydligen match 3, minnet sviker en gammal gubbe). Vi var knappt ur egen zon i andra perioden.
Sedan Hv, ja, de är ett skickligt lag på många sätt. Samtidigt ljuger aldrig en tabell. De har brister i spelet, särskilt pp, där vi utklassat dem.
Men att FBK är skickligare än Saik är vi helt överens om.
Åja, gäller hursom att steppa upp ikväll. Jag vägrar tro att vi inte kan bättre än senast.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-04-08 11:12:52, redigerad totalt 2 gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det här är inte över.
Nu kör vi.
Lider (lite) med HV, som faktiskt utmanade FBK på alla plan i 7 matcher, DIF mäktade med ett fint första byte.
Vi kom 4:a i tabellen, men är inte ett Playoff-lag, vi har alldeles för stor felprocent i egen zon/uppbyggnadsfasen
Att det nästan "blir match" av detta beror 98% på att FBK känner sig färdiga vid 4-0.
DIF är (för 31 gången denna säsong) inte med från start, endast Adams storspel första 12 min hindrade en 5-0 ledning.
Nej, detta var inte särskilt oväntat, vi har sett samma tendenser i 52 omgångar.
Mitt tips står fast.
Inte riktigt överens där, tycker verkligen Saik spelade ut oss efter noter då. Vi var knappt ur egen zon, särskilt i andra perioden.
Det här är inte över.
Nu kör vi.
Mitt tips står fast.
Inte riktigt överens där, tycker verkligen Saik spelade ut oss efter noter då. Vi var knappt ur egen zon, särskilt i andra perioden.
Åja, gäller hursom att steppa upp ikväll.
Det var ju match 3.
Du har rätt, det var match 3 jag syftade på. Men då var de fullständigt överlägsna. Vill minnas att det från Saiks håll pratades om att de "investerat" på oss den matchen och att de skulle nyttja det kommande matcher.
Hur det gick med det vet vi ju alla.
Vilka var det vi mötte nu igen ikväll?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm