Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:Enroth eller Forsberg vore ju kalas. Men går vi efter såna namn på målvaktssidan så får vi nog räkna med att Wandell är det hetaste namnet den här sillyn på fw-sidan.
Jag har inga problem med det isåfall. Får vi behålla Josefson samtidigt som Wandell och Östman är påväg in och med Ante som joker så är centersidan riktigt bra.
Men varför är Enroth ens ett ämne fortfarande?

Han fick ju en otroligt bra erbjudande från Örebro (som DIF aldrig skulle kunna erbjuda) men väljer att tacka nej

Måste ju vara KHL på gång där..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
ciirree skrev:Enroth eller Forsberg vore ju kalas. Men går vi efter såna namn på målvaktssidan så får vi nog räkna med att Wandell är det hetaste namnet den här sillyn på fw-sidan.
Jag har inga problem med det isåfall. Får vi behålla Josefson samtidigt som Wandell och Östman är påväg in och med Ante som joker så är centersidan riktigt bra.

Han fick ju en otroligt bra erbjudande från Örebro (som DIF aldrig skulle kunna erbjuda) men väljer att tacka nej

Har för mig att jag läst nånstans att Enroth skulle få en skattesmäll om han spelar i Sverige till hösten. Så även om Örebro lassar upp en jättelön så är det inte värt det. Lär spela i KHL/NLA.
BrommaDIF

Inlägg av BrommaDIF »

Jag kan inte riktigt förstå att folk anser att Anton Forsberg är ett realistiskt namn, han känns lika orealistisk som Enroth, Henrik Karlsson osv.

Killen är 26 år och har senaste säsongerna inklusive denna producerat bra siffror i AHL. Enda plumpen i protokollet är väl förra säsongen när han inte lyckades övertyga i Chicago. Men han har levererat på en hög och jämn nivå i AHL under en längre tid.

Om han lämnar Usa så känns det väl rätt givet att han går till KHL? Det då väl bara att kolla på vilken skjuts Magnus Hellberg och Lars Johansson har fått där, målvakter som känns jämförbara med Anton Forsberg Det är ju till och med så att Johansson hade bara en halvbra säsong i AHL, men lyckades ändå få kontakt i KHL och spelar bra där.

Vad drar folk för slutsatser kring att Forsberg som 26 åring skulle välja SHL över KHL? Samt varför skulle han välja att spela för DIF, som han dessutom saknar anknytning till? Vi är ju inte kända för att ha den fetaste plånboken.
mb81

Inlägg av mb81 »

BrommaDIF skrev:Jag kan inte riktigt förstå att folk anser att Anton Forsberg är ett realistiskt namn, han känns lika orealistisk som Enroth, Henrik Karlsson osv.

Killen är 26 år och har senaste säsongerna inklusive denna producerat bra siffror i AHL. Enda plumpen i protokollet är väl förra säsongen när han inte lyckades övertyga i Chicago. Men han har levererat på en hög och jämn nivå i AHL under en längre tid.

Om han lämnar Usa så känns det väl rätt givet att han går till KHL? Det då väl bara att kolla på vilken skjuts Magnus Hellberg och Lars Johansson har fått där, målvakter som känns jämförbara med Anton Forsberg Det är ju till och med så att Johansson hade bara en halvbra säsong i AHL, men lyckades ändå få kontakt i KHL och spelar bra där.

Vad drar folk för slutsatser kring att Forsberg som 26 åring skulle välja SHL över KHL? Samt varför skulle han välja att spela för DIF, som han dessutom saknar anknytning till? Vi är ju inte kända för att ha den fetaste plånboken.
Jag sa att jag hoppas. Men ifrågasatte om det var realistiskt.
Finns väldigt få målvakter på marknaden. Åtminstone svenskar. Dålig tajming att Adam ska dra just denna silly.
BrommaDIF

Inlägg av BrommaDIF »

mb81 skrev:
BrommaDIF skrev: Jag sa att jag hoppas. Men ifrågasatte om det var realistiskt.
Finns väldigt få målvakter på marknaden. Åtminstone svenskar. Dålig tajming att Adam ska dra just denna silly.
Att det är tunt utbud idag innebär ju inte att det kan komma att hända grejer. Frågan är hur säkert Mantas sitter i SAIK t.ex.

Är det ens säkert att Adam kommer att sticka till nästa säsong? Från vad jag har hört på stan så ska ju han bli pappa senare i vår. Det kan ju tänkas att man då blir än mer kräsen på vart man hamnar, om man vill ha familjen med sig, man kanske inte heller är jättesugen på att dra till Ryssland själv om man har en bebis hemma i Sverige.
mb81

Inlägg av mb81 »

BrommaDIF skrev:
mb81 skrev:
BrommaDIF skrev: Jag sa att jag hoppas. Men ifrågasatte om det var realistiskt.
Att det är tunt utbud idag innebär ju inte att det kan komma att hända grejer. Frågan är hur säkert Mantas sitter i SAIK t.ex.

Är det ens säkert att Adam kommer att sticka till nästa säsong? Från vad jag har hört på stan så ska ju han bli pappa senare i vår. Det kan ju tänkas att man då blir än mer kräsen på vart man hamnar, om man vill ha familjen med sig, man kanske inte heller är jättesugen på att dra till Ryssland själv om man har en bebis hemma i Sverige.
Såklart kommer det hända saker. Jag har också hört rykten om att Skellefteå vill bryta med Mantas och att DIF kanske är aktuellt. Men om det finns någon substans i dessa vet jag inte.

Jag tror verkligen Adam tar chansen i år. Tror inte han får så många chanser till i NHL iaf då han ändå är 27. Men jag var säker på att Hultström var förlorad också så hoppas kan man såklart.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:

Behöver ju inte vara exakt Enroth eller Forsberg. Med "såna namn" menar jag målvakter som är dyrare och har några bra år bakom sig. Dessutom har Jocke uttryckt sig att alla toppspelare som är från Stockholm är intressanta, vi letar målvakt, därav är han ett ämne tills han signar med någon klubb.

Svedberg känns realistiskt dock (även Mantas om han lämnar Saik).

Adam har ju kontrakt med oss en säsong till. Så det farliga här är ju om Jocke väljer att avvakta med en ny målvakt för att se om Adam kommer hem i höst. Isåfall blir det Jensen som tar över.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Nu kanske man inte ska dra för stora växlar men Figren var och kolla matchen igår.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

TheForsa skrev:Nu kanske man inte ska dra för stora växlar men Figren var och kolla matchen igår.
Växel 1?
Är nog bara hemma i stan.

Har svårt att se var i lagbygget han skulle få plats.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

TheForsa skrev:Nu kanske man inte ska dra för stora växlar men Figren var och kolla matchen igår.
Polare med Dick. Minns man ju efter Wikegårds frustration.

Så inte helt omöjligt. Men Wandell, Hedman och Figren, alla på "fel sida 30".

Vet inte, jag...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Daniel Brodin ryktas vara klar för Fribourg-Gottéron.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Att Brodin var förlorad kändes givet. Inte minst med tanke på värvningen av Hedman.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

DIF_Soldier skrev:
Polare med Dick. Minns man ju efter Wikegårds frustration.

Så inte helt omöjligt. Men Wandell, Hedman och Figren, alla på "fel sida 30".

Vet inte, jag...
Ska vi bara värva polare nu? Wandell - Bergfors och Figren - Dick.
Alla dem kan ju inte vara klara. Vi är ju kända för att utveckla yngre spelare.

Ganska väntat med Brodin.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Måste börja få in lite topp kedje rykten nu.
Hedman Wandell Östman är breddspelare.

Vi kommer ju, med största sannolikhet, att tappa:
Lilja, Brodin, MacDavid, Jonte, Fjällby, Dick och Virtanen. 5 av dem är material för topp två kedjor. Antar att det mesta klarnar snart. Tufft att tappa halva laget varje år...
Låst