Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Salas »

minalman skrev:Varför ska Adam klara att vända en match helt ensam?
Det ska han inte, men räddar han inte ett farligt skott på en hel match så blir det väldigt svårt att vinna en hockeymatch. Ortio räddar frilägen och skott i slottet, det gör inte Adam. Därför förlorar vi.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Jocke i mål och Brodin i en kedja på lördag.
Användarvisningsbild
BloodBride

Inlägg av BloodBride »

Visst var det här en sjujävla stjärnsmäll och en inte alltför lyckad insats men inte ska vi gräva ner laget för det. September -17 var många glada om vi skulle slippa kvala oss kvar, nu är vi i semi. Det här är inte kört än.

Och jag betackar mig för oanständigt språkbruk som vissa här inne har för vana föra.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Ja....
Med lite distans så var vi inte det bästa laget på isen idag. Det är ju helt tydligt. Kan vi bättre? Vi får se på lördag. Har haft en bra känsla fram till i tisdags. Nu tror jag inte på det längre men hoppas att grabbarna gör det.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Brodin kan ju knappt åka skridskor ordentligt ännu. Kolla hans 2:a byte eller vad det var med ett mål i baken.

Det är de tre underpresterande formationerna som jag vill se mer av. Det går bra att åka runt och steka under grundspelet när ingen bryr sig, men nu i hettan är många helt osynliga och viljelösa. Så tragiskt.

Blir faktiskt nästan sur när jag ser att Robban tok-coachar drömformationen, där två av spelarna inte ens har fått nytt kontrakt för nästa säsong.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Wishes skrev:Orutinerat av Robban sätta hoppet till att motståndarna ”är lite nöjda” på lördag. Tror nog att man behöver gräva lite djupare ch hoppas på något annat och bättre från det egna laget.
Men vad ska han säga? Ibland undrar man ju....

En gång i tiden hade denna förlust inte varit acceptabel. Det hade fått konsekvenser.
Då fanns krav i DIF. Idag finns en klar känsla av nöjsamhet över en oväntad semifinalplats.

Visst, det lär säkert vara en del sura och griniga killar ikväll.
Men det kommer inte komma något ur det.

Var Fan Är Desperationen?
Stoltheten?

Till sist. Visst, det är inte Adams fel att DIF ser storheten i honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det som stör mig mest idag är sättet vi förlorar på. Vi viker ner oss larvigt enkelt och låter dem köra över oss. Att vi förlorar mot Skellefteå är ju i sig inget konstigt då dem är ett betydligt skickligare lag och bör ta hem den här serien hyfsat enkelt.

Vi saknar spetsen för att kunna rå på lag som Skellefteå eller Växjö i ett slutspel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vinner vi lördag så behöver vi fortfarande bara sno en bortamatch!
Ge inte upp. 2-1 eller 6-1 spelar ingen roll alls.
Nu ger vi järnet på lördag!
Alla måste ge allt då! Det får inte vara sista hemmamatchen!
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFtomppa skrev: 2-0 i matcher kommer vi aldrig ta upp om inte det största miraklet på 10 år inträffar, samt att Adam får vila resten av säsongen. Låt honom gå till bajen eller gnaget, där passar hans mentalitet in
Adam är en av huvudanledningarna till att vårat motstånd de senaste säsongerna inte hetat Troja, Karlskoga eller AIK.

Jag glömmer inte så lätt och kommer inte såga Adam som en bajare i första taget.
Även om han inte kommit upp och stått på huvudet i slutspelet så är han en direkt anledning till att vi ens befinner oss i Semi och inte redan avslutat säsongen i Mars.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2018-04-05 21:01:00, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Så mycket som jag tror på detta lag, så känns det ändå som en enkel 4-0 serie för sajk.
Vi ger dom en bra första period i två matcher. Men med tanke på att dom har spetsen och målvakten, i takt med att vi gör misstag så vinner vi inte. Jag hoppas innerligt att killarna gör en sjuhelvetes match på lördag.

Men vad har hänt med junis kedjan? Dom måste upp alltså.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Delägare
rikkard

Inlägg av rikkard »

Adam har varit strålande hela säsongen. Tyvärr kom han snett in i slutspelet, och har inte riktigt hittat tillbaka. Gör två bra perioder idag, men tappar det helt i slutet. En spelare som jag är rejält besviken på är Bergfors. Tycker inte att han bidrar med någonting. Ingen bra match idag, men fortfarande en strålande säsong. Att bli tvåa i serien och åka ut i semifinal är trots allt ett rejält steg framåt.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Ja, det var ju ren misshandel att behöva bevittna. Var det något snack innan om att den uppställning vi körde ville revanschera sig? I så fall har jag missuppfattat ordet revansch. Tror inte jag vill se ännu en liknande "revansch" i semi 3 för då kastar jag mig över broräcket till Söderleden vid ca 18.30 på lördag.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

rikkard skrev:Adam har varit strålande hela säsongen. Tyvärr kom han snett in i slutspelet, och har inte riktigt hittat tillbaka. Gör två bra perioder idag, men tappar det helt i slutet. En spelare som jag är rejält besviken på är Bergfors. Tycker inte att han bidrar med någonting. Ingen bra match idag, men fortfarande en strålande säsong. Att bli tvåa i serien och åka ut i semifinal är trots allt ett rejält steg framåt.
Vad förväntar du dig när du spelar med en center som förlorar varje närkamp samt en brunkare som varken kan skjuta, passa eller åka skridskor. Inte direkt så att Jocke lindström skulle bli bättre av att lira i SAIK med 2 från bajens hockeylag
Senast redigerad av DIFtomppa den 2018-04-05 21:03:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Lidingö DIF skrev:Ja, det var ju ren misshandel att behöva bevittna. Var det något snack innan om att den uppställning vi körde ville revanschera sig? I så fall har jag missuppfattat ordet revansch. Tror inte jag vill se ännu en liknande "revansch" i semi 3 för då kastar jag mig över broräcket till Söderleden vid ca 18.30 på lördag.
Vi kommer tyvärr dock få se exakt samma uppställning på lördag, tyvärr.
daaviid

Inlägg av daaviid »

DIFtomppa skrev:Vi har en landslagsspelare som sitter som 13 forward med ca 1-2 minuter speltid per match.

Varje byte han får så bidrar han med något, är det så en tackling eller ett skott på mål, men nånting varje gång. Han får igång laget. Att inte tränarna fattar det är så jävla lågt.

2-0 i matcher kommer vi aldrig ta upp om inte det största miraklet på 10 år inträffar, samt att Adam får vila resten av säsongen. Låt honom gå till bajen eller gnaget, där passar hans mentalitet in
Ganska komiskt formulerad mening i slutet där.
Skriv svar