SM-Slutspelet 2018
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SM-Slutspelet 2018
Av akademisk betydelse förvisso men visst fan har vi 3-1 på alla tre övriga lag som är kvar sen grundserien nu?
25/4-2025
Vi hade en ganska behaglig resa i kvarten. Nu blir det något helt annat tror jag. Dom är duktiga på att grisa och tjafsa. Dela ut fula smällar. Vi behöver verkligen burken i semin. Familjen först såklart. Skönt att killarna är utvilade iaf. För det här blir Tufft.
- Lee Harvey Oswald
Nej, förvisso, men han har tydligt steppat upp nu i slutspelet, till skillnad mot Adam som varit "bara" ok.förevigtdjurgården skrev:Nöjd med motståndet. Vi har "alltid" gått bra mot dem på båda isar, de spelar med fart - vi spelar med fart. Mindre hakningar/hållningar och mer ren skill competition borde gynna oss i alla skeden utom 1:a-linor mot varandra. De bär dessutom favoritskapet, vi slår ur underläge.
Inte övermänsklig keeper och allmänt ganska gnälliga.
Jag tippar 4-2 i vår favör.
Ortio är inne i zonen nu, DIF måste ta ut honom därifrån
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Du är aldrig bättre än dina senaste 23 PP:n.BOMBOM BOUCHARD skrev:Då är ju frågan om:DRC skrev:Frölundas sylvassa PP är 5%-igt i slutspelet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Malmö och Växjö möter vi tidigast i en final.
Så, i semifinal möter jag helst:
1. FBK, ingen toppmålvakt. Ingen fart och kraft, deras backar gillar heller inte att möta fart och kraft. Spelskickliga. Liknar Lhc.
2. Frölunda, sylvasst pp med Lasch som trollgubbe, lagmaskin lett av den sämre tvillingen.
Trivs på Hovet och blir liksom alla kvarvarande lag en svår nöt att knäcka. Men sämre spets och målvakt än Skajk.
3. Skajk, grym målvakt. OS-kedjan klart bäst i serien. Jobbig lagmaskin som bara kommer bli bättre nu när Lindström kommer tillbaka till ev semifinal.
Är inte rädda för dem, men tar hellre ett möte med detta lag i finalen.
Brukar bli rolig hockey mellan oss vilket skulle bli bra hockeypropaganda ute i stugorna.
Ska man avgöra deras pp baserat på 5 matcher, eller sett till hela säsongen?
Pp med eller utan Lasch?
Eller om man ska stirra sig blind på statistik?
Fattar däremot att du inte delar min åsikt.
-
Nyckeln till finalen är ganska enkel.
Precis som LHC så har Saik inte direkt en imponerande backsida.
Transatlanterna hyfsade. Pudas bra offensivt. Annars rätt blekt.
En sån som Alm är ju ”bra” om han får tid, men gillar inte att ha en AJF och Jonte jagandes så fort han hämtar puck.
Däremot har de vassare forwardsuppsättning än LHC och likvärdig målvakt.
Handlar om att snabbt spela oss ur egen zon och sedan sätta en sjuhelvetes press på saiks backar.
Jaga skiten ur dem bokstavligt talat. Spela fysiskt.
Då kommer puckarna spridas och lagets offensiva uppsidor kommer inte till sin rätt.
På så vis bättre med Saik än ex Frölunda som lyckats slå oss två gånger på Hovet.
Tror det handlar mycket om att de har puckskickligare backar och får vi inte grepp på dem / fast dem så blir vi ganska enkelt neutraliserade.
Precis som LHC så har Saik inte direkt en imponerande backsida.
Transatlanterna hyfsade. Pudas bra offensivt. Annars rätt blekt.
En sån som Alm är ju ”bra” om han får tid, men gillar inte att ha en AJF och Jonte jagandes så fort han hämtar puck.
Däremot har de vassare forwardsuppsättning än LHC och likvärdig målvakt.
Handlar om att snabbt spela oss ur egen zon och sedan sätta en sjuhelvetes press på saiks backar.
Jaga skiten ur dem bokstavligt talat. Spela fysiskt.
Då kommer puckarna spridas och lagets offensiva uppsidor kommer inte till sin rätt.
På så vis bättre med Saik än ex Frölunda som lyckats slå oss två gånger på Hovet.
Tror det handlar mycket om att de har puckskickligare backar och får vi inte grepp på dem / fast dem så blir vi ganska enkelt neutraliserade.
-
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ortio har överglänst Adam fullständigt i slutspelet.
Slutspel är något helt annat än seriespel.
Vissa klarar av det. En del höjer sig. En del viker sig.
Dags för Adam att bevisa något han aldrig visat förut. Att han är en slutspelsmålvakt.
Dags för Adam att bevisa något han aldrig visat förut. Att han är en slutspelsmålvakt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Roligt att det inte går att såga Frölundas PP för att det är få matcher men Adam ska givetvis få skit för att han inte varit på topp under ett fåtal matcher.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ortio har överglänst Adam fullständigt i slutspelet.
Jag håller med angående PP. För liten sample-size men då tycker jag det är väldigt konstigt att ge Adam skit. I princip samma sample-size där.
-
Låt oss se på tisdag vem som är bäst av Ortio och Reidan är ganska övertygad om att Reidan vinner den kampen
Ceterum censeo Solna esse delendam
SM-Slutspelet 2018
Du har inte tid med sample size i slutspel. Adam var direkt dålig i Modos kvalserie och mot FBK i fjol. Ok men inte mer mot LHC. Där har du din sample size på Adam.mb81 skrev:Roligt att det inte går att såga Frölundas PP för att det är få matcher men Adam ska givetvis få skit för att han inte varit på topp under ett fåtal matcher.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ortio har överglänst Adam fullständigt i slutspelet.
Jag håller med angående PP. För liten sample-size men då tycker jag det är väldigt konstigt att ge Adam skit. I princip samma sample-size där.
Håller inte med om PP heller. Ett bra PP är en färskvara.
Senast redigerad av DRC den 2018-03-30 10:36:14, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
Jag har dåligt minne, men visst har Adam varit skymd vid de flesta målen i kvarten?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Tycker inte finnjäveln var så bra mot FBK det var mer FBK som totalt underpresterade i dom tre första och i dom följande tre så avslöjades hans svagheter ingen zonmålvakt enligt mig
Ceterum censeo Solna esse delendam
SM-Slutspelet 2018
Jo. Han släppte dock in ungefär 75% av alla backskott.minalman skrev:Jag har dåligt minne, men visst har Adam varit skymd vid de flesta målen i kvarten?
Tycker att Adam ändå var bättre än Monstret och deras reserv. Och det räcker ju oftast men många insläppta, skymd eller inte, blev det.
Precis. Slutspel gäller det att ha en toppform eller ovanligt mycket tur. Direkt dålig i kvalet med Modo där han hade i princip samma räddningsprocent som "sveriges bästa målvakt"(Viktor Fasth) hade i serien i år. Nä det köper jag inte.DRC skrev:Du har inte tid med sample size i slutspel. Adam var direkt dålig i Modos kvalserie och mot FBK i fjol. Ok men inte mer mot LHC. Där har du din sample size på Adam.mb81 skrev:Roligt att det inte går att såga Frölundas PP för att det är få matcher men Adam ska givetvis få skit för att han inte varit på topp under ett fåtal matcher.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ortio har överglänst Adam fullständigt i slutspelet.
Håller inte med om PP heller. Ett bra PP är en färskvara.
Adam har spelat för få slutspelsmatcher för att man ska dra nån slutsats.
Kanske läge att ställa Jocke i mål i första semin? Han lirade ju bra enligt mig den matchen han stog mot LHC