Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
http://hockeynews.se/articles/2372/
Deprimerande läsning. Är i år det gäller. Kan annars dröja ett tag. 50 år?
Den där artikeln lär inte få sponsorerna att flockas runt DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81 skrev:Här har vi iaf media som nämner Palushajryktet!
http://www.hockeypuls.se/ishockey/shl/k ... ket-rykten
Är det Engqvist som är en av hans närmaste vänner?Det har snackats en del om Djurgården.
– Ja, jag har hört det snackats en del om det. En av mina närmaste vänner spelar där och det spär väl på ryktena lite.
Vad står det då? Lite svårt för oss som inte kan/vill pröjsa för att läsa artikeln...mb81 skrev:Här har vi iaf media som nämner Palushajryktet!

Du är för seg. Den var gratis är jag länkade.Buford skrev:Vad står det då? Lite svårt för oss som inte kan/vill pröjsa för att läsa artikeln...mb81 skrev:Här har vi iaf media som nämner Palushajryktet!

Egentligen inget av värde bara att det ryktats om DIF.
Senast redigerad av mb81 den 2018-03-28 22:46:47, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Jahaja, Alsing bidrog med ultrapassivt försvarsspel precis innan moras avgörande 3-2, mysigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
De spenderade två säsonger ihop i Canadiens/Hamilton Bulldogs - låter troligt.kaminor skrev:mb81 skrev:Här har vi iaf media som nämner Palushajryktet!
http://www.hockeypuls.se/ishockey/shl/k ... ket-ryktenÄr det Engqvist som är en av hans närmaste vänner?Det har snackats en del om Djurgården.
– Ja, jag har hört det snackats en del om det. En av mina närmaste vänner spelar där och det spär väl på ryktena lite.
-
- Säsongskort: Ja
Bertov vill jag ABSOLUT inte ha. Han har inte gjort gott intryck på mig i någon av de matcherna jag sett han lira.
25/4-2025
-
Inte aktuell för oss heller så det e lugnt.förevigtdjurgården skrev:Bertov vill jag ABSOLUT inte ha. Han har inte gjort gott intryck på mig i någon av de matcherna jag sett han lira.
Men sett till den typ vi behöver är han mer rätt än Alsing.
Ja, vi har nog med pigga backar med jättefin skridskoåkning. Inget om det, men det behövs ju lite grövre pjäser också, speciellt om nu Urbom skulle försvinna vilket jag verkligen inte vill.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jocke drar ner på förväntningarna inför nästa säsong. Med rätta. Kommer dröja 3-5 år innan vi kan ställa ett lika bra lag på isen. Vi måste ju förlita oss på att få fram egna produkter alt. värva chansningar som kan gå hem. Nästa år tappar vi troligtvis halva laget och kommer med all sannolikhet inte att få samma bredd som nu. Tror play in kommer vara målet nästa säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev:http://hockeynews.se/articles/2372/
Jocke menar ju att vi inte kan konkurrera så länge Stockholms stad vägrar att ge laget villkor som gör att man kan konkurrera med andra klubbar ekonomiskt.
Med det sagt: Det här är säsongen. Kör!
Jag gillar inte alls det underförstådda att man ställer Brodin mot Ahlén. Även om det bara är en förhandlingstaktik för föreningen så känns det ruttet. Det är stomspelare som varit med på hela resan och som inte borde vara snordyra och jag skulle verkligen inte vilja möta dem i något annat lag heller.EspenK skrev:Jocke drar ner på förväntningarna inför nästa säsong. Med rätta. Kommer dröja 3-5 år innan vi kan ställa ett lika bra lag på isen. Vi måste ju förlita oss på att få fram egna produkter alt. värva chansningar som kan gå hem. Nästa år tappar vi troligtvis halva laget och kommer med all sannolikhet inte att få samma bredd som nu. Tror play in kommer vara målet nästa säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev:http://hockeynews.se/articles/2372/
Jocke menar ju att vi inte kan konkurrera så länge Stockholms stad vägrar att ge laget villkor som gör att man kan konkurrera med andra klubbar ekonomiskt.
Med det sagt: Det här är säsongen. Kör!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Ja, det här var ingen bra läsning att börja dagen med. Tycker det verkar vara en konstig ton överlag i intervjuer som görs, lite nedtonande och likgiltigt nästan. Så illa kan det inte vara på den ekonomiska fronten för oss nu jämnfört med andra klubbar. Men ibland låter det som att vi måste panta burkar för att få ihop till spelare och att det kommer ta lååååång tid innan vi kan hålla en jämn hög nivå.BOMBOM BOUCHARD skrev:http://hockeynews.se/articles/2372/
-
Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är väl inte meningen att man tänkt sätta sprätt på allt.Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Avskaffa tre mot tre.
Vad är fjolligt pk-projekt? Om just dessa pengar kommer gå till tex ishocky för alla eller andra så kallade fjolliga pk-projekt vet jag inte. Men som jag fattat det kommer den största delen gå in i verksamheten så man kan stärka Djurgården hockey på lång sikt men även göra att vi kan spetsa a-laget mer än vad vi skulle kunna göra innan.Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Det är också väldigt viktigt med ett högt eget kapital nu. Det kommer höjas stegvis de närmaste åren och kraven kommer ligga på 10 miljoner om jag minns rätt(orka inte googla nu). Vi ligger väl där redan nu men bra att ha lite till godo också om man gör sämre resultat något år.