Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev:
Mcjagger skrev:Något som har varit fantastiskt positivt den senaste tiden är ju vårat boxplay !
Satan vad vi känns starka i den spelformen. Känslan är att vi ofta tar en tvåa i OT men är starka och reder ut det.
Det har övats väldigt mycket PP under hösten, det ironiska är att det främst verkar ha givit effekter på BP.
Ptja.. för att PP ska bli bra måste väl laget ställa upp en bra box. Sen handlar det om hur iskallt målskyttet varit för de som ska lira PP. Det verkar inte gå att träna bort. Go figure. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Magnutz skrev:
Praetori skrev:
Mcjagger skrev:Något som har varit fantastiskt positivt den senaste tiden är ju vårat boxplay !
Satan vad vi känns starka i den spelformen. Känslan är att vi ofta tar en tvåa i OT men är starka och reder ut det.
Det har övats väldigt mycket PP under hösten, det ironiska är att det främst verkar ha givit effekter på BP.
Ptja.. för att PP ska bli bra måste väl laget ställa upp en bra box. Sen handlar det om hur iskallt målskyttet varit för de som ska lira PP. Det verkar inte gå att träna bort. Go figure. ;)
Vi måste ju börja träna prickskytte direkt efter veckans hårdaste fyspass. Det är nog lätt att sikta, få pucken dit man vill och allt ser bra ut på träning när man är fräsch och inte har någon motspelare på sig.

Tänkte bara det är ju alldeles för ofta vi slänger pucken rätt i magplattan på målisen. Där går den aldrig in.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Parodi idag igen. Herrejösses vad domarna släppte hv utvisningar.
Örnen

Inlägg av Örnen »

gaspo skrev:Parodi idag igen. Herrejösses vad domarna släppte hv utvisningar.
Domargnäll. Gäsp.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Måste ha varit detta vi åkte ut för:
"VII. Om ett lag orsakar en andra felaktighet vid samma nedsläpp, ska laget ådömas ett lagstraff."
Seriöst, det händer varje match, men tror aldrig jag sett att någon har åkt ut för det tidigare. Vilka sjuka paragrafryttare de där domarna måste vara... Har de licensprov innan juluppehållet eller?
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Varför får inte Linus mer förtroende? Helt obegripligt att han inte är topp 6 forward.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Skidlöparn skrev:Måste ha varit detta vi åkte ut för:
"VII. Om ett lag orsakar en andra felaktighet vid samma nedsläpp, ska laget ådömas ett lagstraff."
Seriöst, det händer varje match, men tror aldrig jag sett att någon har åkt ut för det tidigare. Vilka sjuka paragrafryttare de där domarna måste vara... Har de licensprov innan juluppehållet eller?
M.Tjärnqvist åkte för detta någon match på hovet för ett gäng år sedan.
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

elklingo skrev:Varför får inte Linus mer förtroende? Helt obegripligt att han inte är topp 6 forward.
Gillar Linus också men svår konkurrens om de övre centerpositionerna. Kommer nog bli bra när Possler är tillbaka. Den enda han kan flytta på är Vejdemo men tror inte man vill splittra dom då kemin verkar rätt bra där, Vejdemo är ju även en duktig tekare. Ljung och Andersson är givna som nr 1 och 2.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Benjamin L. Willard skrev:
elklingo skrev:Varför får inte Linus mer förtroende? Helt obegripligt att han inte är topp 6 forward.
Gillar Linus också men svår konkurrens om de övre centerpositionerna. Kommer nog bli bra när Possler är tillbaka. Den enda han kan flytta på är Vejdemo men tror inte man vill splittra dom då kemin verkar rätt bra där, Vejdemo är ju även en duktig tekare. Ljung och Andersson är givna som nr 1 och 2.
Eller för att han gör Hankalén bättre. Betydligt bättre än förra säsongen till och med.

Dock tröttsamt att se samma trötta formationer match efter match. 7 mål i Karlskrona var ett undantag.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Håller med er om att det är trist att samma formationer får lira trots brist på mål framåt men på något vis så förstår jag ändå att man inte vill mixtra för mycket nu när vi har börjat plocka poäng.

Om jag skulle få ändra på formationerna till FBK borta så hade jag gjort något åt det här hållet.

Ridderwall - Anderson - Ikonen
Ikonen och Anderson kan med sina fina spel sinnen leverera många puckar till Ridderwall.
Om det inte går att passa så har båda dessa herrar också varsitt väldigt bra skott.

Tambellini - Ljungh - Brodin
Brodin skapar utrymme på isen medans Ljungh söker pass till Tambellini.
Samtliga i den här femman har potentialen att göra mål.

M.Davidsson - Johansson - J.Davidsson
Jag tror att Johansson hade passat bra med bröderna Davidsson. Mycket fart, teknik och skott.

Lundh - Vejdemo - Ahlén
Full fart framåt.

Varakas - Hultström
Fungerar väldigt bra ihop och behöver ej säras på.

Urbom - Johansson
Likt första backpar så tycker jag att Alex och Emil fungerar bra ihop och täcker upp varandras svagheter.

Falk/Bernhardt - Kousa
Jag vill verkligen se Kousa på isen igen. Han är inte sämre än AOM varken offensivt eller defensivt just nu.

AOM får faktiskt sitta på läktaren. Han är inte tillräckligt bra för att få spela just nu i mitt tycke.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Varakas avstängd 3 matcher. Fan detta e ju parodi. Hetsen mot DIF spelare.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

gaspo skrev:Varakas avstängd 3 matcher. Fan detta e ju parodi. Hetsen mot DIF spelare.
Väntat då det är till 90% media som avgör om en spelare blir avstängd eller inte. Om de blåser upp situationen så blir det avstängning, ignorerar dem den så blir det ingenting.

Hela systemet är ett spel för galleriet vid det här laget.
Morwin

Inlägg av Morwin »

gaspo skrev:Varakas avstängd 3 matcher. Fan detta e ju parodi. Hetsen mot DIF spelare.
Sjukt pinsamt ja :/.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05

Inlägg av #10 »

3 matchers avstängning för Ville, skit oxå :(
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Insamling till Höggas skattesmäll så att kan ersätta Ville direkt?
Skriv svar