Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Snälla snälla inte Guter! Man hade väl han dessutom på ett billigt kontrakt och blev av med han, nu lär hans värde ökat och alltså betala högre lön för en period vi redan hade låst han på...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Expert.
Eller: Varför skulle han vilja tillbaka till oss?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Eller så kan vi vända på de varför skulle han vilja stanna kvar i KarlskronaDavidsson skrev:Eller: Varför skulle han vilja tillbaka till oss?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
- SirDIFalot
Bra kontraktsförslag, Stockholm > Alla andra städer i Sverige, han sa att han hade velat stanna när han fick lämna, han har förmodligen många vänner kvar i laget, vad vet jag...Davidsson skrev:Eller: Varför skulle han vilja tillbaka till oss?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Expert.
Guter är lite loj, det är väl där skon klämmer för mig i alla fall. Gillar man spelare som spelar med ett "chip on the shoulder" så är inte Guter något man suktar efter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Varför gjorde vi oss av med Guter från början?
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Är 16 poäng under en säsong att anse som att man har "levererat"?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Med tanke på Guters ålder och de kontrakt han antagligen haft förut skulle det förvåna om han inte är ute efter ett längre och dyrt kontrakt härnäst. Detta menar i alla fall jag skulle innebära lite för stort risktagande för vår del ekonomiskt.
Fast det klart skulle spelaren acceptera ett kontrakt på 1+2 år eller något liknande hade det kanske kunnat fungera.
- Jim Morrison
Guter är ju jätteintressant att ta tillbaka om han själv skulle vilja det efter ifjol.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
16 poäng på 41 matcher är väl inget att gnälla om? Addera fyra mål på sju matcher i kvalet sen. Tycker han visade då att han definitivt hör hemma i den här serien.Kall-El skrev:Är 16 poäng under en säsong att anse som att man har "levererat"?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Med tanke på Guters ålder och de kontrakt han antagligen haft förut skulle det förvåna om han inte är ute efter ett längre och dyrt kontrakt härnäst. Detta menar i alla fall jag skulle innebära lite för stort risktagande för vår del ekonomiskt.
Fast det klart skulle spelaren acceptera ett kontrakt på 1+2 år eller något liknande hade det kanske kunnat fungera.
Expert.
Sillen har ju likvärdiga siffror och är dessutom yngre. Känns mer intressant enligt mig.
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Han har fortfarande kontrakt.....B.I.B.A skrev:Sillen har ju likvärdiga siffror och är dessutom yngre. Känns mer intressant enligt mig.
(Jag har velat ha tillbaka Sillen länge, men är rätt övertygad om att Guter är en bättre målskytt)
Expert.
Ah, sorry, fel av mig.SirDIFalot skrev:Han har fortfarande kontrakt.....B.I.B.A skrev:Sillen har ju likvärdiga siffror och är dessutom yngre. Känns mer intressant enligt mig.
(Jag har velat ha tillbaka Sillen länge, men är rätt övertygad om att Guter är en bättre målskytt)
Avgå Jocke.
Guter hör kanske hemma i serien men knappast i topp 6 i ett lag med ambitioner.SirDIFalot skrev:16 poäng på 41 matcher är väl inget att gnälla om? Addera fyra mål på sju matcher i kvalet sen. Tycker han visade då att han definitivt hör hemma i den här serien.Kall-El skrev:Är 16 poäng under en säsong att anse som att man har "levererat"?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Man skojar inte bort 17 mål, även om 6 kom på straffar så räknas de också. Men med tanke på att han är kass i egen zon, semi dvärg, inte kan spela boxplay och redan i fjol ville ha en större roll så förstår jag inte var han eventuellt skulle ta plats i nästa års trupp.
- SirDIFalot
Skulle kunna tänka mig att placera in honom i vilken kedja som helst på högerkanten i vår topp 9. Ser gärna att dom tre kedjorna är jämnstarka.DRC skrev:Guter hör kanske hemma i serien men knappast i topp 6 i ett lag med ambitioner.SirDIFalot skrev:16 poäng på 41 matcher är väl inget att gnälla om? Addera fyra mål på sju matcher i kvalet sen. Tycker han visade då att han definitivt hör hemma i den här serien.Kall-El skrev:Är 16 poäng under en säsong att anse som att man har "levererat"?SirDIFalot skrev:Finns det någon hockeymässig förklaring till att många verkar så extremt anti Guter? Eller handlar det bara om att det är sexigare med ett nytt ansikte? Hade en annan spelare levererat det han gjort i SHL (under två säsonger) hade alla tyckt att det var ett klockrent alternativ.
Man skojar inte bort 17 mål, även om 6 kom på straffar så räknas de också. Men med tanke på att han är kass i egen zon, semi dvärg, inte kan spela boxplay och redan i fjol ville ha en större roll så förstår jag inte var han eventuellt skulle ta plats i nästa års trupp.
Jag tror han skulle passa bra in i den tempostarka hockeyn vi vill ha.
Expert.