Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013
Läser just nu dagens aftonbladet och där säger Zabel att man måste vilja bidra. Jag förstår att han riktar den kritiken mot spelarna,men det är faktiskt en av dom uppgifter han har att se vilka som är villiga att kriga för DIF märket .Han skall också bidra och det har han och Nyman inte lyckats med. Han kanske skall ransaka sig själv först och sina beslut innan han går ut i media och gnäller på spelarnas inställning?
Det måste få konsekvenser säger han? Och?Jag vet vad han sa när han tillträdde.
Gör man misstag skall man straffas. Det måste han glömt bort nu. Det görs hur mycket misstag som helst där ute men inte bestraffas någon direkt.
Zabel vad blir konsekvensen om resultaten går mot oss hela tiden? Fundera på det du!
Det måste få konsekvenser säger han? Och?Jag vet vad han sa när han tillträdde.
Gör man misstag skall man straffas. Det måste han glömt bort nu. Det görs hur mycket misstag som helst där ute men inte bestraffas någon direkt.
Zabel vad blir konsekvensen om resultaten går mot oss hela tiden? Fundera på det du!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tufft att bli bänkad för ett enda misstag. Visst! Men matchen bytte till deras fördel precis där. Efter 1-1 såg vi ett tapprare ssk och ett sämre DIF. Men bänkningen var tuff. Zabel kanske läser här i forumet där det skriks för bänkning till och med om man slår en icing för mycket.Heinrich skrev:Så hela förlusten berodde på detta misstag? Låter tufft om hans enda lilla misstag avgör denna match? Ganska tufft straff kan jag tycka utifrån hur dom andra backarna har agerat den sista tiden.minalman skrev:Så vitt jag såg var det Lidströms svaga insats i försvaret (blev närapå rundad när han borde tryckt ut sskaren ) som gjorde att Johner var tvungen att ta en slashing som gav utvisningen som ledde till 1-1. I mina ögon var det hans svaghet där som var det som vände matchen.
Lidströms självförtroende blir väl inte bättre om han skall åka omkring och veta om att gör jag ett litet misstag nu så får jag sitta?
Jag hoppas att du har fel i det du skriver, med det är säkert så.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Självklart läser han inte detta forum, annat än möjligen som ett roligt event under en after work.
Vad som händer under resterande 59:50 minuter är också rätt relevant, kan tyckas. Om hela vår framgång endast bygger på att ingen enskild spelare gör ett enda misstag under matchernas fulla tid, så känns det som att vår gameplan är rätt skör.
Vi lyckades inte ta poäng mot tabelljumbon, pg a att Lidström inte checkade tillräckligt nära under en enskild sekund under matchens gång. Då motståndaren gjorde exakt 0 misstag var det då helt utan hopp att lyckas ta poäng i denna match.
Vad som händer under resterande 59:50 minuter är också rätt relevant, kan tyckas. Om hela vår framgång endast bygger på att ingen enskild spelare gör ett enda misstag under matchernas fulla tid, så känns det som att vår gameplan är rätt skör.
Vi lyckades inte ta poäng mot tabelljumbon, pg a att Lidström inte checkade tillräckligt nära under en enskild sekund under matchens gång. Då motståndaren gjorde exakt 0 misstag var det då helt utan hopp att lyckas ta poäng i denna match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
Läs vad jag skriver. Matchen balanserade över till ssk vid 1-1. Det är vanligt att ett lag som kommer tillbaka från ett underläge får ett sk boork-momentum. 1-1 kom pga utvisningen. Utvisningen berodde på att Johner måste slascha för att kompensera Lidströms svaga insats när han blev rundad. Det avgjorde inte matchen, men det var en bidragande orsak till att matchbilden tippade över till ssks fördel.
Senast redigerad av minalman den 2013-11-26 11:33:48, redigerad totalt 1 gånger.
Nej, det var det inte. Du greppar efter halmstrån helt utan betydelse i helheten.minalman skrev:Läs vad skriver. Matchen balanserade över till ssk vid 1-1. Det är vanligt att ett lag som kommer tillbaka från ett underläge får ett sk boork-momentum. 1-1 kom pga utvisningen. Utvisningen berodde på att Johner måste slascha för att kompensera Lidströms svaga insats när han blev rundad. Det avgjorde inte matchen, men det var en bidragande orsak till att matchbilden tippade över till ssks fördel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Laget suger dase, det är orsaken till torsken. Inte Lidströms oförmåga att åka grillor vid nämnda situation.minalman skrev:Läs vad skriver. Matchen balanserade över till ssk vid 1-1. Det är vanligt att ett lag som kommer tillbaka från ett underläge får ett sk boork-momentum. 1-1 kom pga utvisningen. Utvisningen berodde på att Johner måste slascha för att kompensera Lidströms svaga insats när han blev rundad. Det avgjorde inte matchen, men det var en bidragande orsak till att matchbilden tippade över till ssks fördel.
- minalman
Hade vi klarat bp där hade vi vunnit. Punkt.
Erikssons analys på hemsidan är rätt klockren.
Jag köper din åsikt men...minalman skrev:Hade vi klarat bp där hade vi vunnit. Punkt.
tycker du verkilgen att det beslutet var rätt? Det har begåtts många misstag tidigare utan åtgärd. Jag tror att dom var ute efter en syndabock denna gång för att rädda sina egna skinn.
Hela grejer är absurb och det visar bara hur inteligenta dom två tränarna är.
- minalman
Nej. Att bänka honom var fel. Det försökte jag förklara här ovanför. Tycker det skall mycket mer till innan man bänkar. Så många alternativ har vi inte. Det är annorlunda om man toppar. Då ska de bästa spela, inte de med högst lön.
Me du frågade i första inlägget vad han kunde ha gjort för att bli bänkad. Det var det jag svarade på när jag beskrev händelseförloppet fram till 1-1 och att matchen svängde över till ssk i och med att de fick kvittera.
Men är det förresten Zabel som bänkar backar?
Me du frågade i första inlägget vad han kunde ha gjort för att bli bänkad. Det var det jag svarade på när jag beskrev händelseförloppet fram till 1-1 och att matchen svängde över till ssk i och med att de fick kvittera.
- minalman
Han läser mina inlägg.Malto skrev:Erikssons analys på hemsidan är rätt klockren.

Tror det är Nyman!minalman skrev:Nej. Att bänka honom var fel. Det försökte jag förklara här ovanför. Tycker det skall mycket mer till innan man bänkar. Så många alternativ har vi inte. Det är annorlunda om man toppar. Då ska de bästa spela, inte de med högst lön.
-
Nämnde det förut men fick inte något svar alls. Tråkigt nog. Att göra ETT mål på Hovet när vi är i motgång är ungefär det enklaste sättet att garantera minst ett poäng, ofta två, i vissa fall även tre poäng. Varför? Jo, klacken. En extra spelare i ryggen i medgång men tyvärr tynger vi/den ofta snarare ner än lyfter upp i motgång. Svårt att spela konstruktivt och jobba sig in i en match när okunniga pajasar i klacken står och buar eller skriker skjut så fort pucken tappas eller någon tar ett extra skär eller slår en öppnande passning.sensei skrev:Nej, det var det inte. Du greppar efter halmstrån helt utan betydelse i helheten.minalman skrev:Läs vad skriver. Matchen balanserade över till ssk vid 1-1. Det är vanligt att ett lag som kommer tillbaka från ett underläge får ett sk boork-momentum. 1-1 kom pga utvisningen. Utvisningen berodde på att Johner måste slascha för att kompensera Lidströms svaga insats när han blev rundad. Det avgjorde inte matchen, men det var en bidragande orsak till att matchbilden tippade över till ssks fördel.
Vi är just nu seriens lättaste lag att möta på bortaplan. Hovet är inte direkt till hjälp när det går dåligt... Säg vad man vill, men jag förmodar att mycket är så.
25/4-2025
Robert Carlsson vann kampen mot Lidström innan utvisningen som ledde till utvisningen. Säga vad man vill men vissa spelare har lättare att få sitta. Arnessons indianere i matchen straffades inte. Zabel låter sina gamla juniorer spela oavsett vad de gör. Zabel och Nyman har ett bra lag med allsvenska mått. Tjänstefel att de inte får ut mer av laget. Det behövs in nya röster i båset.