Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re:

Inlägg av Manijock »

Lucky Luke skrev:
Andy skrev:
Lucky Luke skrev:
Magnutz skrev:Slut upp och hjälp till att stärka vår klubb nu. Allt förbannat domedagsraljerande är så in i helvete bajen att jag nästan kräks. Sluta med det nu.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Jag har varit Djurgårdare sen 50 talet och upplevt alla de stora fantastiska upplagorna av DIF hockey sedan dess, men ALDRIG känt mig mer Djurgårdare än nu. I svårigheter ser man vilka som är ens riktiga vänner!!! DIF behöver oss NU! Ställ upp på laget och lägg av med alla jävla domedagsprofetior. Jag och mitt företag kommer i alla fall att stödja laget i vårt och torrt vad som än händer!! DIF finns i mina gener och försvinner väl för helvete inte bara för att vi torskar mot ett junior TIK. Även om även jag naturligtvis naturligtvis också känner frustration och ilska över spelet. Men det är historia nu... nu ser jag fram mot revanschen mot bik bok på måndag!!
Tack Lucky!

Underbart med din röst här bland alla tangentbordsryttare.

Självklart ska vi ställa högre krav och självklart var insatsen i kväll inte ok.

Det inbebär dock inte att viska förnedra oss själva också vid sidan av plan och på nätet. Det vi såg på isen var tillräckligt pinsamt..
Tack själv Andy för allt gott du gjort och gör för vårt älskade hockeylag. Du behövs i debatten!!
Lalalalalalaala *håller händerna för örona*.... Funkar det alltså?

We shall overcome? På riktigt, jag kräks... Ibland önskar jag dock att jag också hade förmågan att stänga ute verkligheten. Skulle spara mig en hjärtinfarkt i framtiden. Skulle även innebära att vi hade fullsatt på varje match om alla tänkte som er. Dock skulle alla på läktaren äta popcorn och applådera med "bam bams" på order från jumbotronen, men still, ledningen skulle bli glada.
Senast redigerad av Manijock den 2013-11-16 21:51:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

När DIF bjuder ut sig som ett tjackluder på gatan i en förort till Sundsvall, ja då vet man att det är mitt i november.

Annars är jag rätt så nöjd med mitt val att dissa dagens tillställning.
Så, ni kom inte åt mig denna gång DIF, det gick inte att sabba ännu en lördag

Skön....t
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Mindrocker skrev:Allt det här positivhalandet som vissa forumskribenter uppmanar oss andra att ägna oss åt är bara så jävla mycket Lasse Berghagen att jag spyr. Vi befinner oss i helvetet (inte bara efter dagens match) och er lösning på det hela är att sjunga ”Jag har köpt mig en akustisk gitarr ...”. Lägg ner! Folk måste för fan få ge uttryck för sin frustration, och klarar inte spelarna av att hantera det har de inget i Djurgården att göra.
Kan väl vara bra med lite balans i debatten, eller tycker du att det det är ok att bara fortsätta att spy galla över laget i ytterligare ca 10 sidor? Är väl ingen som hindrar dig att göra det. Sen att vi är några få som försöker att nyansera bilden lite kan väl inte vara så stötande för dig, eller hur? Merparten tycker ju ändå som du.
Och om du tror att spelarna kommer att prestera så mycket bättre av att få höra vilka misslyckade individer och hockeyspelare de är, så fortsätt bara. Jag måste väl ändå få uttrycka min åsikt, och jag tror inte på det konceptet. Sorry!
Jag är säker på att man inom ledningen inte sitter med armarna i kors och inte bryr sig om kvällens uppträdande på banan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte hur man orkar bry sig om att folk spyr galla i en matchtråd? Just av den anledningen orkar jag aldrig, och då menar jag verkligen aldrig lusläsa matchtrådarna. Kan gå in efter match och skriva av mig men ser ingensomhelst poäng för egen del att skriva under match (och än mindre att i efterhand läsa igenom varenda post), vissa har behovet att ventilera och det får man väl acceptera. Speciellt när det ser ut som det gör idag.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-11-16 22:06:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Lucky Luke skrev:
Magnutz skrev:Slut upp och hjälp till att stärka vår klubb nu. Allt förbannat domedagsraljerande är så in i helvete bajen att jag nästan kräks. Sluta med det nu.

Jag har varit Djurgårdare sen 50 talet och upplevt alla de stora fantastiska upplagorna av DIF hockey sedan dess, men ALDRIG känt mig mer Djurgårdare än nu. I svårigheter ser man vilka som är ens riktiga vänner!!! DIF behöver oss NU! Ställ upp på laget och lägg av med alla jävla domedagsprofetior. Jag och mitt företag kommer i alla fall att stödja laget i vårt och torrt vad som än händer!! DIF finns i mina gener och försvinner väl för helvete inte bara för att vi torskar mot ett junior TIK. Även om även jag naturligtvis naturligtvis också känner frustration och ilska över spelet. Men det är historia nu... nu ser jag fram mot revanschen mot bik bok på måndag!!
Vad menar du skulle man inte va Djurgårdare bara för att man är förbannad över hur laget uppträder?? har själv varit på djurgårdsmatchen sen sent 70tal är 45 du tydligen runt 65-70. Sen förstår jag inte riktigt "ens riktiga vänner" menar du att man inte är riktig djurgårdare bara för att man blir förbannad på att laget nu lallat i 3 säsonger. Kommer också alltid att va Djurgårdare även om laget skulle spela div 4.

Men är man lite klarsynt så borde man se att det största problemet laget har är bristande moral och inställning, ska man då bara stå och sjunga djurgården tills jag dör? tror inte det hjälper enbart. sen beundrar jag nån som gått på matcher vars företag sponsrat djurgården så länge som du gjort(60år) hatten av för det.

Det som gör mig förbannad är att laget har kapacitet om bara viljan att jobba finns där, man har allt publik, spelare men är för bekväm för att göra skitjobbet som gör att man vinner hockeymatcher. men att be folk sluta hålla på med domedagsraljerande som nån skrev, det är inte domedagsraljerande det handlat om utan viljan att få till en förändring och åtminstonde få laget att jobba lika hårt som många motståndarlag.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

ken1968 skrev:
Lucky Luke skrev:

Vad menar du skulle man inte va Djurgårdare bara för att man är förbannad över hur laget uppträder?? har själv varit på djurgårdsmatchen sen sent 70tal är 45 du tydligen runt 65-70. Sen förstår jag inte riktigt "ens riktiga vänner" menar du att man inte är riktig djurgårdare bara för att man blir förbannad på att laget nu lallat i 3 säsonger. Kommer också alltid att va Djurgårdare även om laget skulle spela div 4.

Men är man lite klarsynt så borde man se att det största problemet laget har är bristande moral och inställning, ska man då bara stå och sjunga djurgården tills jag dör? tror inte det hjälper enbart. sen beundrar jag nån som gått på matcher vars företag sponsrat djurgården så länge som du gjort(60år) hatten av för det.

Det som gör mig förbannad är att laget har kapacitet om bara viljan att jobba finns där, man har allt publik, spelare men är för bekväm för att göra skitjobbet som gör att man vinner hockeymatcher. men att be folk sluta hålla på med domedagsraljerande som nån skrev, det är inte domedagsraljerande det handlat om utan viljan att få till en förändring och åtminstonde få laget att jobba lika hårt som många motståndarlag.
Nej det menar jag inte. Jag är helt övertygad om att du brinner för Djurgården på samma sätt som jag gör. Och tro mig, jag var överjävligt frustrerad och förbannad över lagets miserabla uppvisande ikväll. Det var inte en acceptabel insats och det är jag övertygad om att man är väl medveten om i så väl ledning som i laget. Men jag tycker att man ändå måste försöka nyansera det hela lite. Alla lag oavsett serie gör en och annan plattmatch, det är oundvikligt. Och vi måste hela tiden ha klart för oss i vilken serie vi just nu befinner oss i. Jag förstår mycket väl att det kan vara befogat att få ur sig sin frustration på ett forum, speciellt efter kvällens uppträdande. Men sen tycker jag att det i vissa fall går till kraftiga överdrifter. Det är ju ett jävla gnällande även när vi vinner. Det var närmast det jag reagerade på.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det känns som att allt för många ställer krav på ett Djurgården Hockey som inte existerar (ännu). Hade vi haft samma lag som förra säsongen och samma tränaruppsättning hade det funnits fog för att ha större krav på laget MEN det gör ju inte det. Vi har inte samma lag som förra säsongen. Vi har inte samma tränaruppsättning.

Inför säsongen 13/14 tappade vi enormt mycket rutin/erfarenhet/kvalitet när Jimmie, Fimpen, Turbo, Otto och Linkan slutade. Vi förlorade en ass. tränare. Vi tappade Wennberg och Åberg plus nåra fler. Vi ersatte med en junior-kedja som spelat i div 1 samt med andra spelare med HA-kvalitéer. Allt för att bygga ett lag som ska växa in i serien Hockeyallsvenskan och bli bättre och bättre över tid.

Att sitta och kräva att detta nya lag ska spela stabilt och vinna mer eller mindre hela tiden är inte realistiskt. Att tro att killarna inte försöker och att de inte bryr sig är korkat. Att tro att Zabel är en mys-pys-kille som inte ställer krav är befängt.

Laget kommer att ha rejäla dippar och även en del bra toppar (tror jag). Får de lugn och ro kring sig och stöd från oss kommer vi nog se ett starkt lag framöver. Förhoppningsvis redan denna säsong. Klarar vi inte av att gå upp hoppas jag vi kan behålla de flesta (+90% ) av spelarna så att erfarenheten från denna säsongen är grunden för jobbet inför nästa.

Till sist: Ha tålamod. Mycket tålamod. Inte bara tre, fyra matcher utan ha tålamod över ett längre tidsperspektiv. Detta kan ta tid att fixa till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

mormorisgoingstrong skrev:
minalman skrev:
mormorisgoingstrong skrev:Alla gnällspikar, varför håller ni helt enkelt inte på det lag som leder serien. Känns som att det skulle liva upp ert liv lite. Då behöver ni aldrig gnälla. För de e vad ni gör, gnäller, gnäller och även vid vinst hittar ni nått att gnälla på.
Du som är så djävla smart, vad ska vi tycka nu?
Skrev inte att jag var smart, och de e ju bevisligen inte du heller. Tyck va du vill, men sluta gnäll.
Jag gnäller inte. Jag är realist. Såna som du som inte ser vad som just nu händer kommer att sänka oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Magnutz skrev:Det känns som att allt för många ställer krav på ett Djurgården Hockey som inte existerar (ännu). Hade vi haft samma lag som förra säsongen och samma tränaruppsättning hade det funnits fog för att ha större krav på laget MEN det gör ju inte det. Vi har inte samma lag som förra säsongen. Vi har inte samma tränaruppsättning.

Inför säsongen 13/14 tappade vi enormt mycket rutin/erfarenhet/kvalitet när Jimmie, Fimpen, Turbo, Otto och Linkan slutade. Vi förlorade en ass. tränare. Vi tappade Wennberg och Åberg plus nåra fler. Vi ersatte med en junior-kedja som spelat i div 1 samt med andra spelare med HA-kvalitéer. Allt för att bygga ett lag som ska växa in i serien Hockeyallsvenskan och bli bättre och bättre över tid.

Att sitta och kräva att detta nya lag ska spela stabilt och vinna mer eller mindre hela tiden är inte realistiskt. Att tro att killarna inte försöker och att de inte bryr sig är korkat. Att tro att Zabel är en mys-pys-kille som inte ställer krav är befängt.

Laget kommer att ha rejäla dippar och även en del bra toppar (tror jag). Får de lugn och ro kring sig och stöd från oss kommer vi nog se ett starkt lag framöver. Förhoppningsvis redan denna säsong. Klarar vi inte av att gå upp hoppas jag vi kan behålla de flesta (+90% ) av spelarna så att erfarenheten från denna säsongen är grunden för jobbet inför nästa.

Till sist: Ha tålamod. Mycket tålamod. Inte bara tre, fyra matcher utan ha tålamod över ett längre tidsperspektiv. Detta kan ta tid att fixa till.

Bra skrivet Magnutz!
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Lucky Luke skrev:
Mindrocker skrev:Allt det här positivhalandet som vissa forumskribenter uppmanar oss andra att ägna oss åt är bara så jävla mycket Lasse Berghagen att jag spyr. Vi befinner oss i helvetet (inte bara efter dagens match) och er lösning på det hela är att sjunga ”Jag har köpt mig en akustisk gitarr ...”. Lägg ner! Folk måste för fan få ge uttryck för sin frustration, och klarar inte spelarna av att hantera det har de inget i Djurgården att göra.
Kan väl vara bra med lite balans i debatten, eller tycker du att det det är ok att bara fortsätta att spy galla över laget i ytterligare ca 10 sidor? Är väl ingen som hindrar dig att göra det. Sen att vi är några få som försöker att nyansera bilden lite kan väl inte vara så stötande för dig, eller hur? Merparten tycker ju ändå som du.
Och om du tror att spelarna kommer att prestera så mycket bättre av att få höra vilka misslyckade individer och hockeyspelare de är, så fortsätt bara. Jag måste väl ändå få uttrycka min åsikt, och jag tror inte på det konceptet. Sorry!
Jag är säker på att man inom ledningen inte sitter med armarna i kors och inte bryr sig om kvällens uppträdande på banan.
Jag tycker det är okej att folk får ge uttryck för sin frustration och att de ska få göra det utan att bli uppmanade till att sansa sig. Det är mycket möjligt att spelarna inte presterar bättre av att höra hur misslyckade de är, men å andra sidan är det väl inte orimligt att kräva av dem på den här nivån att de ska kunna hantera sådan kritik och tryck.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Lucky Luke skrev:.......Alla lag oavsett serie gör en och annan plattmatch, det är oundvikligt. .......
Jag anser nog att en mer korrekt nyansering är att vi uppvisar en aningen mer frekvent diagnos av plattmatcheri än "en och annan" match, men visst jag kommer fortsätta gå på precis alla matcher som jag gjort sedan tidigt 80-tal och självklart behålla hoppet. Hoppas bara att minst 5500 andra kommer göra samma sak fortsättningsvis när det ser ut som det gör.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När jag är jävligt bakis, spyr och skiter grönt. Då gör jag något. Frisk luft. Alvedon. Treo. Lovar att aldrig mer dricka. Tillbaka i matchen. Livet måste gå vidare.
Djurgården hockey ligger bara still och låter varumärket dö.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

"Tung förlust på bortaplan" står det på DIFhockey.se. I helvete heller. Helt jävla oförsvarbar förlust mot ett lag med 300 på läktarna som är i konkurs vid den här tiden nästa år.

Fy fan vad vi kommer bli våldtagna av ett hungrigt jävla Karlskoga om några dagar. Totalt jävla våldtagna. Så fruktansvärt klent skitgäng vi har alltså.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Missade matchen helt, trodde start var sju, när jag sen såg resultat trodde jag det var fel, men blev överbevisad.
Har levt med ett hopp sedan start av säsongen, men detta var en dipp som kanske varit på gång, tror trots allt att det kan vara ngt att bygga på. Att vi inte är ett ES lag, må så vara i nuläget, men att ta sg dit, det vill jag och faktiskt tror att laget kan.
Det trots ett sorgligt tapp i afton, vilket kanske i slutändan visar sig vara ( förhoppningsvis), en vändpunkt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:
Lucky Luke skrev:
Jag tycker det är okej att folk får ge uttryck för sin frustration och att de ska få göra det utan att bli uppmanade till att sansa sig. Det är mycket möjligt att spelarna inte presterar bättre av att höra hur misslyckade de är, men å andra sidan är det väl inte orimligt att kräva av dem på den här nivån att de ska kunna hantera sådan kritik och tryck.
Och samtidigt sjukt ointelligent att borra hål i den båt man själv sitter i. Om fansens skitkastning påverkar spelarna (och det gör den, tro mig) påverkar vi laget negativt. Varför ska det folk här och på läktarplats häver ur sig ses om konsekvenslöst? Om vi kan påverka laget på något enda sätt borde vi inte försöka i alla möjliga fall att påverka positivt?

Nej, jag är fruktansvärt less på tangentbordshjältar som sågar utan en tanke på konsekvenserna. Att sitta och läsa att man är en "jävla sopa" och att men inte borde "tillåtas bära skölden" etc påverkar. Det spelar inte någon roll om du är ett proffs eller om du är amatör för innerst inne är vi alla vanliga, jävla människor som blir bedrövade och ledsna över att kallas "äckel," "jävla sopa," "odugligt avskräde till spelare" etc.

Det är dags att detta forum stänger ute de av användarna som använder dess trådar för att kränka och såra och håna klubbens spelare. Det räcker nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar