Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stentuff
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Stentuff »

SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/may/sa-mycket- ... tonen.html

Ett exempel på hur dyrt det är att värva spets under pågående säsong. Gäller att vi får ihop mycket pengar.
I och för sig var väl detta i Elitserien? Men än dock otroligt viktigt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stentuff skrev:

Ett exempel på hur dyrt det är att värva spets under pågående säsong. Gäller att vi får ihop mycket pengar.
Ja, du får ju givetvis räkna in att vi handlar allsvenska spelare med en allsvensk budget. Och Rögle handlade en elitseriespelare med en elitseriebudget.

Poängen var bara att det är svindyrt med spetsspelare när säsongen är igång och marknaden är tunn och priset går upp.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Stentuff skrev:

Ja, du får ju givetvis räkna in att vi handlar allsvenska spelare med en allsvensk budget. Och Rögle handlade en elitseriespelare med en elitseriebudget.

Poängen var bara att det är svindyrt med spetsspelare när säsongen är igång och marknaden är tunn och priset går upp.
Dock var Aaltonen alldeles för bra för att spela I ES i Rögle. Så att dem fick punga upp rejält för att få honom är jag inte förvånad över, men precis som ni säger så kommer en spetsspelare kosta mycket, om jag får gissa så kan en bra spets lirare som kommer in i januari kosta runt 75-100 K med alla avgifter.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Vi satsar på 2 MSEK
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:

Vi satsar på 2 MSEK
Jo. Tvivlar dock på att det är realistiskt eller speciellt bra att gå ut med ett sådant mål.

Att få in en miljon vore ju en helt sagolik summa och smått fantastiskt. Men är målsättningen två miljoner så ser det ju ut som ett misslyckande.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

500k känns som ett mer realistiskt mål enligt mig, men nu vet jag ju inte om det kan tänkas ligga företagssponsring inbakat här som gör att summorna kan skjuta i höjden en del.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Sponsoravtalet med DIF Hockey på plats nu!! :D Känns extra bra att kunna bidra ett sånt här år. Företagare som ännu inte har hoppat på sponsortåget – tveka inte nu. DIF behöver er mer än någonsin!! Tänk på att ditt bidrag kan vara skillnaden mellan att komma tillbaks till eliten eller vara kvar i gärdsgårdsserien!

Glöm inte heller bort Djurgårdshjälpen. Hoppas många företagare ställer upp även där. Hjälp Djurgårdare hjälpa Djurgården. Kan betyda en spetskompetens in i laget som det annars inte finns pengar för. Besök gärna Djurgårdshjäpens hemsida för mer info hur du och ditt företag kan bidra.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:

Vi satsar på 2 MSEK
Jo. Tvivlar dock på att det är realistiskt eller speciellt bra att gå ut med ett sådant mål.

Att få in en miljon vore ju en helt sagolik summa och smått fantastiskt. Men är målsättningen två miljoner så ser det ju ut som ett misslyckande.
Jag tvivlar inte på att målet är orealistiskt, man satte ett mål i rädda Otto kampanjen och lyckades med det, så utan någon insiders information så tror jag att man kommer att lyckas med detta, bara vi alla hjälps åt.
Även om man har en tunn plånbok så kan man stötta detta genom att sprida budskapet, prata med företaget man jobbar på, i stort sätt marknadsföra detta med all kraft vi har.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Lucky Luke skrev:Sponsoravtalet med DIF Hockey på plats nu!! :D Känns extra bra att kunna bidra ett sånt här år. Företagare som ännu inte har hoppat på sponsortåget – tveka inte nu. DIF behöver er mer än någonsin!! Tänk på att ditt bidrag kan vara skillnaden mellan att komma tillbaks till eliten eller vara kvar i gärdsgårdsserien!

Glöm inte heller bort Djurgårdshjälpen. Hoppas många företagare ställer upp även där. Hjälp Djurgårdare hjälpa Djurgården. Kan betyda en spetskompetens in i laget som det annars inte finns pengar för. Besök gärna Djurgårdshjäpens hemsida för mer info hur du och ditt företag kan bidra.
Lucky Luke du är en jävla hjälte det vet du, vi ses i vinter.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

emilin skrev:
Lucky Luke skrev:Sponsoravtalet med DIF Hockey på plats nu!! :D Känns extra bra att kunna bidra ett sånt här år. Företagare som ännu inte har hoppat på sponsortåget – tveka inte nu. DIF behöver er mer än någonsin!! Tänk på att ditt bidrag kan vara skillnaden mellan att komma tillbaks till eliten eller vara kvar i gärdsgårdsserien!

Lucky Luke du är en jävla hjälte det vet du, vi ses i vinter.
Hjälte och hjälte...en gör så gött en kan bara! :D Klart vi ses i vinter igen kompis...det vet du!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

emilin skrev:
SirDIFalot skrev:
Andy skrev:

Vi satsar på 2 MSEK

Jag tvivlar inte på att målet är orealistiskt, man satte ett mål i rädda Otto kampanjen och lyckades med det, så utan någon insiders information så tror jag att man kommer att lyckas med detta, bara vi alla hjälps åt.
Även om man har en tunn plånbok så kan man stötta detta genom att sprida budskapet, prata med företaget man jobbar på, i stort sätt marknadsföra detta med all kraft vi har.
Rätta mig gärna om jag har fel nu. Men målet med Otto var väl 500k och man kom upp i typ 400k?
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
emilin skrev:
SirDIFalot skrev:
Andy skrev:

Vi satsar på 2 MSEK

Rätta mig gärna om jag har fel nu. Men målet med Otto var väl 500k och man kom upp i typ 400k?
Vi satte målet att få Otto att spela kvar, och lyckades med det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag har svårt att se hur man utan att veta vad vi planerar överhuvudtaget kan bedömma vad som är realistiskt

Det går inte att jämföra "Rädda Otto" med "Djurgårdshjälpen".

Denna gång är insamlingen bland oss supportrar ett element som kompleteras med andra aktiviteter och riktade ansträngningar mot företag.

Bara "En dag för DIF" lär kunna inbringa en hel del.

Får vi till vårt Djurgårdsöl och ett vettigt avtal kring det blir det också en rejäl slant.

Hur väl vi lyckas beror dock på hur mycker Djurgårdsfamiljen engagerar sig och hjälper till (med både tid och pengar). Hjälps vi alla åt är 2 MSEK en baggis. Om 5-10 pers ska dra hela lasset får vi se hur det går.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vad för saker planeras lite mer ingående då?

Finns det någon anledning att hålla detta hemligt? Annars är det nog bra att gå ut med. Det är ju lättare att få fler folk engagerade i så fall. Om ni säger "En dag för DIF kommer att innehålla det här och det här" så kanske någon som har möjlighet att hjälpa till med någon specifik sak får upp ögonen för det.

Så stor öppenhet som möjligt är nog en nyckel för att få fler engagerade och väcka nya idéer hos andra.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Vad för saker planeras lite mer ingående då?

Finns det någon anledning att hålla detta hemligt? Annars är det nog bra att gå ut med. Det är ju lättare att få fler folk engagerade i så fall. Om ni säger "En dag för DIF kommer att innehålla det här och det här" så kanske någon som har möjlighet att hjälpa till med någon specifik sak får upp ögonen för det.

Så stor öppenhet som möjligt är nog en nyckel för att få fler engagerade och väcka nya idéer hos andra.
Det är snarare en fråga om att inte lova för mycket än att hålla nåt hemligt. Anledning till att vi inte går ut med nåt om en 'dag för DIF' är att spelschemat ej är klart så vi kan inte sätta ett datum, utan datum kan vi inte begära tillstånd för många av våra aktiviteter, sen är hela dagen under utveckling, vi och företag kommer på nya idéer hela tiden men inom några veckor bör allt detta vara klart och agendan offentlig.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar