IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

leffe06 skrev:Fan vad skitnödigt nervöst det blev...3 poäng som kostade en del, hoppas hoppas Chet och Holm repar sig under uppehållet nu. Wennberg var riktigt het och kul att se Ölve trampa på...still going strong. Men under avdelningen idiotutvisningar så har vi fortfarande mycket kvar att hämta, inte många lag som är så usla som IOK på PP så det kommer att straffa sig betydligt mer mot andra lag.
Holm "Holminerade" ju för fullt i 3:e!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av wolsey100 »

Isabo skrev:Vad hände med Chet?
Påkörd av en oskarshamn spelare, kanske lårkaka.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Pallar snart inga fler såna här sista perioder. Underbart med tre pinnar, vara fyra upp nu! Forza

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Isabo skrev:Vad hände med Chet?
Överkörd av kärnkraftsbonde. Lårkaka troligtvis? CharleY Horse.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
leffe06
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av leffe06 »

Lee Harvey Oswald skrev:
leffe06 skrev:Fan vad skitnödigt nervöst det blev...3 poäng som kostade en del, hoppas hoppas Chet och Holm repar sig under uppehållet nu. Wennberg var riktigt het och kul att se Ölve trampa på...still going strong. Men under avdelningen idiotutvisningar så har vi fortfarande mycket kvar att hämta, inte många lag som är så usla som IOK på PP så det kommer att straffa sig betydligt mer mot andra lag.
Holm "Holminerade" ju för fullt i 3:e!
Får skylla på överdoserande av magsårsmedicin så där i 3:e..som vanligt :roll:
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Offtopic: Var detta sista matchen på S24 så man kan säga upp sitt abonnemang nu eller?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

captcash skrev:Offtopic: Var detta sista matchen på S24 så man kan säga upp sitt abonnemang nu eller?
Det skulle du sagt upp i början på Januari :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Inlägg av minalman »

Efter den här nervpärsen (jag var aldrig lugn) är det bra för hjärtat med uppehållet.
Vi startar upp jakten på tredjeplatsen hemma på Hovet. Förhoppningsvis med det rätta stödet från läktaren och alla skador läkta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ytterligare en sak som skiljer DIF nu från hösten är att vi vinner även när vi spelar dåligt. Sätter de flesta chanserna (även om Otto mest verkade förvånad under hela friläget) och klarar av att ta det lugnt även när det känns skitnödigt på läktaren.

Vi förtjänade 3p idag men mest för att Oskarshamn är så usla.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev:
captcash skrev:Offtopic: Var detta sista matchen på S24 så man kan säga upp sitt abonnemang nu eller?
Det skulle du sagt upp i början på Januari :wink:
Aww poop, men danke, dax att sparka ut skiten äntligen! (fan vad man står ut med för att se sitt kära lag)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Praetori skrev:Ytterligare en sak som skiljer DIF nu från hösten är att vi vinner även när vi spelar dåligt. Sätter de flesta chanserna (även om Otto mest verkade förvånad under hela friläget) och klarar av att ta det lugnt även när det känns skitnödigt på läktaren.

Äh, det krävs 2 för att dansa vals.
IKO stressade oss bra i 1:a perioden, borde kanske haft ledningen där.
Sedan tycker jag nog snarare det är DIF som avväpnar IKO
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Senast Kristofer Ottosson blev utvisad för Roughing: 2008-01-12, 32:36 in i matchen TIK-DIF
Underbara Otto! :P
Manijock

Inlägg av Manijock »

Löste ju sig till slut. Måste lära oss att försvara färdigt i varje situation. Grundläggande markeringsspel, TA KLUBBAN(ala Chet) om det så krävs. Skönt att det inte var farligt med Holm, han är den enda backen jag litar på. Timmy har spelat upp sig så enormt men måste hålla sig i skinnet där i slutet. Samma med Otto, jag vet att det tar emot att åka ifrån när äckelbönderna försöker våldta dig, men finns inget bättre än att slå dem på tavlan.

Honken gör ett hästjobb sista minuten i Ottos roll dock. Ska han ha all heder för, tar varenda tekning och är den klart bästa defensiva centern vi har efter #9. Håll dessa kedjor intakt nu:

Wennberg - Otto - Åberg
Sörensen -Johner - Guter
Ölvestad - Honken - Kalus
Eriksson - Ljungh - Hank

Där har vi något att jobba på. Janos kan varva lite utifall vi får skador! Inte riktigt vad Modo väntar sig kanske men han är inte bättre än så, så enkelt är det.

Åberg klart bäst på isen, grabben lägger ner ett jobb som jag inte trodde var möjligt i höstas. Han har fått vittring, och har blivit en bulldozer utan dess like. Satans vilket klipp i åkningen! Hans fantastiska speed, ihop med Ottos smartness och Wennbergs styrka och teknik bildar våran klart vassaste kedja. Mumma!

Tack så mycket DIF, satans viktig seger...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:Ytterligare en sak som skiljer DIF nu från hösten är att vi vinner även när vi spelar dåligt. Sätter de flesta chanserna (även om Otto mest verkade förvånad under hela friläget) och klarar av att ta det lugnt även när det känns skitnödigt på läktaren.

Äh, det krävs 2 för att dansa vals.
IKO stressade oss bra i 1:a perioden, borde kanske haft ledningen där.
Sedan tycker jag nog snarare det är DIF som avväpnar IKO
Jämför försvarsspelet i denna match och den mot SSK, där var det svajigt bitvis men det var inga blysulor som i denna.
Undrar om de måste börja köra med benvärmare i båset på backarna. Nog för att E22 ner till Oskarshamn måste vara Sveriges i särklass segaste och tråkigaste vägsträcka men det såg riktigt trött ut där ett tag. Jimmie drog igång när han väl blivit lite varm men i början såg det ut som om han bokstavligen klivit rakt ut från bussen på plan (och det gällde flera).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Löste ju sig till slut. Måste lära oss att försvara färdigt i varje situation. Grundläggande markeringsspel, TA KLUBBAN(ala Chet) om det så krävs. Skönt att det inte var farligt med Holm, han är den enda backen jag litar på. Timmy har spelat upp sig så enormt men måste hålla sig i skinnet där i slutet. Samma med Otto, jag vet att det tar emot att åka ifrån när äckelbönderna försöker våldta dig, men finns inget bättre än att slå dem på tavlan.

Honken gör ett hästjobb sista minuten i Ottos roll dock. Ska han ha all heder för, tar varenda tekning och är den klart bästa defensiva centern vi har efter #9. Håll dessa kedjor intakt nu:

Wennberg - Otto - Åberg
Sörensen -Johner - Guter
Ölvestad - Honken - Kalus
Eriksson - Ljungh - Hank

Där har vi något att jobba på. Janos kan varva lite utifall vi får skador! Inte riktigt vad Modo väntar sig kanske men han är inte bättre än så, så enkelt är det.

Åberg klart bäst på isen, grabben lägger ner ett jobb som jag inte trodde var möjligt i höstas. Han har fått vittring, och har blivit en bulldozer utan dess like. Satans vilket klipp i åkningen! Hans fantastiska speed, ihop med Ottos smartness och Wennbergs styrka och teknik bildar våran klart vassaste kedja. Mumma!

Tack så mycket DIF, satans viktig seger...
Mycket bra. Skulle vilja se Linkan och Guter i några byten när han är tillbaka. Nu fick Guter sin första men där tror jag det finns kapacitet.
Annars är det ju grymt vad mycket mål vi börjat göra på senaste.
Skriv svar