KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av seppuko »

Stadion skrev:
seppuko skrev:
Kentta skrev:Förstår mig inte på vissa på AS idag.. Stå och skrika "håll käften!", peka finger och hetsa, för att större delen av klacken sjöng negativt om styrelsen? Djurgårdsfamiljen var det ja.
Men har ni någonsin tänkt tanken att alla inte är med på dessa noter? Banderollen och "Avgå Styrelsen" var 5:e minut är ju inte det man kanske väntat sig på en hockeymatch med fina Djurgården? Inte så att det stått i varje tidning till höger och vänster att det var såhär det skulle bli denna match, utan något som man fått reda på via detta forum eller ett annat forum?

Det finns massvis med fans där ute som aldrig satt sin fot på detta forum eller de andra forumen för oss fans. De finns massvis med fans som älskar Djurgården och hockey, som är bedrövade att vi åkt ur men antar att det är så det blir ibland, men fortsätter älska Djurgården. Att då mötas av en sådan banderoll och klacken som är som helt förbytt mot tidigare hemmamatcher. Vi är inte de enda fansen, vi som sitter på detta forum. Något vi märkte tydlig när vi var i Oskarshamn i somras.

Jag personligen tycker inte sånt hör hemma där på Hovet men jag hade inte protesterat med tanke på bakgrunden. Dock tycker jag fortsättningsvis inte om detta som klacken gör, men det får stå för mig.
Visst är det så, men sman ska inte behöva bli kallad både det ena och det andra enbart för att man har en annan åsikt. Precis som många har olika politiska åsikter ska man få ha olika åsikter om styrelsen på läktaren.
Så sant så. Men här skiljer sig det lite, eftersom detta syns på TV, syns i media och då generaliserar gemene Djurgårds-fan. Vi ska väl vara enade, och antagligen tror jag att merparten inte gillar detta sätt att framföra vissa åsikter på. Men men, så är det och det är bara att gilla läget från båda parter helt enkelt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Jim Morrison skrev:
Cendun skrev:jag skäms att vara djurgårdare nu, inte pga spelarna utan "fansen".
Ja, sittplats var inge vidare.
Så jävla sant, sittplats bevisar återigen hur jävla oinsatta dom är i allt som har med supporterkultur att göra.

Ska vi gå tillbaka till en klack med 30 pers, Djurgården Lions och cheerleaders på läktarna? Skulle inte förvåna mig om sittplats är positiva till detta!
Senast redigerad av Raus den 2012-04-03 20:38:38, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Skit i det där nu.

Upp med videos på fajterna, allt annat är tämligen ointressant.
Fajterna Sensei! Wax On!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Raus skrev:Blev publiken avtackad eller åkte spelarna direkt in i omklädningsrummet?
Efter handskakningen fick dem applåder av en väldigt liten klack då de flesta gått ut. Spelarna applåderade tillbaka och begav sig mot omklädningsrummet. Inget mer med det.
Stadion

Inlägg av Stadion »

minalman skrev: Man får alltid ha olika åsikter, men är inte garanterad att få ha dem ostört. Så är det i alla fall i politiken, som du jämför med.
Absolut och det tror jag alla är medvetna om men jag har svårt att se politker stå och bua och peka finger och skrika mindre väl valda ord mot den andre som man debatterar mot.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Raus skrev:
Jim Morrison skrev:
Cendun skrev:jag skäms att vara djurgårdare nu, inte pga spelarna utan "fansen".
Ja, sittplats var inge vidare.
Så jävla sant, sittplats bevisar återigen hur jävla oinsatta dom är i allt som har med supporterkultur att göra.

Ska vi gå tillbaka till en klack med 30 pers, Djurgården Lions och cheerleaders på läktarna? Skulle inte förvåna mig om sittplats är positiva till detta!
Fan vad AS skämde ut sig igen. Klacken däremot skötte sig exemplariskt. Ingå hån mot spelarna utan full fokus på styrelsen.

Satt på långsidan och det var rätt kul när en kille reste sig upp när ölvestad slogs och polisen rusade ut för att de trodde att han skulle angripa ML
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Den här konflikten mellan klack och sittplats, vad tjänar den till? Är supporterkulturen på väg att bli viktigare än spelet? Ibland undrar jag om inte laget är en ursäkt för att få uppleva läktarkulturen och om vi på sittplats, om vi måste välja mellan klacken och matchen, väljer matchen, då är vi idioter?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:Den här konflikten mellan klack och sittplats, vad tjänar den till? Är supporterkulturen på väg att bli viktigare än spelet? Ibland undrar jag om inte laget är en ursäkt för att få uppleva läktarkulturen och om vi på sittplats, om vi måste välja mellan klacken och matchen, väljer matchen, då är vi idioter?
Nej?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Stadion skrev:
minalman skrev: Man får alltid ha olika åsikter, men är inte garanterad att få ha dem ostört. Så är det i alla fall i politiken, som du jämför med.
Absolut och det tror jag alla är medvetna om men jag har svårt att se politker stå och bua och peka finger och skrika mindre väl valda ord mot den andre som man debatterar mot.
Det är väl fan precis vad de gör, men på sitt sätt. De skulle helst slänga handskarna om de fick.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

minalman skrev:
Stadion skrev:
Det är väl fan precis vad de gör, men på sitt sätt. De skulle helst slänga handskarna om de fick.
Herregud vad parallellerna spårar just nu.

Upp med fajtklipp istället!

(Ej det från belfast)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Anteson

Inlägg av Anteson »

För står inte på fullaste alvar hur man kan kalla sej Djurgårdare och klaga på supporters som vill at styrelsen ska ta sitt ansvar o avgå efter denna säson alla som vill det vill ju at DiF ska misslyckas

kan ni ju lika gärna gå å ställa er i Ajk klack fans AS you name it
men att hålla tyst nu vore helt FEL det är nu vi moste agera som mäst me protester mm men
inte moy spelarna !
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:
minalman skrev:Den här konflikten mellan klack och sittplats, vad tjänar den till? Är supporterkulturen på väg att bli viktigare än spelet? Ibland undrar jag om inte laget är en ursäkt för att få uppleva läktarkulturen och om vi på sittplats, om vi måste välja mellan klacken och matchen, väljer matchen, då är vi idioter?
Nej?
Jag skulle hellre se Djurgården vinna matcher inför en tyst publik som respekterar varandra, en förlora matcher med en publik som håller på och tjafsar internt och där sångare anser sig mer värda än andra.
Anteson

Inlägg av Anteson »

minalman skrev:
Jim Morrison skrev:
Nej?
Jag skulle hellre se Djurgården vinna matcher inför en tyst publik som respekterar varandra, en förlora matcher med en publik som håller på och tjafsar internt och där sångare anser sig mer värda än andra.

men va e det För fel me at få styrelsen at ta sitt ansvar ? sett kvalseriens tabell
o varför holal tyst för att 10 pers i gävle klgar på koments på aftonbladet skit i dom detta e en
familje anlägenhet
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
minalman skrev:
Stadion skrev:
Herregud vad parallellerna spårar just nu.

Upp med fajtklipp istället!

(Ej det från belfast)
Sorry Sensei! HÄR har du klippet. Honken i fajt #1 Wax off!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Berra

Inlägg av Berra »

minalman skrev:
Jim Morrison skrev:
Nej?
På vilket sätt gav klacken intrycket att de anser sig vara mer värda än andra? För det är väl klacken du syftar på då du skriver sångare?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar