Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Patrik_N
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Patrik_N »

Tycker ändå nånstans att vi haft lite flyt med lottningen.... Rögle (h), Bofors (b), Leksand (h) känns som en rätt human öppning.
9 pinnar där så har vi en flygande start.
Risk att man får äta upp sådana förutsägelser, men ändå...
Senast redigerad av Patrik_N den 2012-03-12 21:54:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev: Tycker lite synd om Malmö ändå, som förlorar på att Västerås särar på skinkorna.

Tänk er om vi skulle råka ut för något liknande i kvalseriens sista omgång? Jag hade ju gått bärsärk.
Eeeh?
Rögle slog väl Oskarshamn...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
Edin skrev: Tycker lite synd om Malmö ändå, som förlorar på att Västerås särar på skinkorna.

Tänk er om vi skulle råka ut för något liknande i kvalseriens sista omgång? Jag hade ju gått bärsärk.
Eeeh?
Rögle slog väl Oskarshamn...?
Ja, som dessutom hade något att spela för...

Vet inte riktigt hur jag tänkte där, rejäl tankevurpa.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Skönt att vi får möta ABK (A = ett R, som en dansk uttalar som ett A) i kvalserien. Dom ska vi ta på torsdag.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Man kan som alltid vända på det hit och dit, men så mycket DIF-are jag är (sen 1984 iaf):

Klarar man inte Topp10 på 55 omgångar kan man skylla på vad man vill, och klarar man som ES-lag inte en kvalserie så har man inget i ES att göra heller. Nu tycker jag alltjämt att vi har materialet för att eg vinna det här eller som sämst komma tvåa, det är 10 matcher och över dessa bör detta framstå klart, annars (se ovan). Nån skrev att DIF:s största fiende är de själva och det tror jag stämmer, man får inte underskatta motståndet men inte blåsa upp dem heller. Och heller inte låta sig dras ner i tempo: DIF SKA vara snabbare, mer uthålliga och smälla på hårdare, så är det bara.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Salas skrev:Skönt att vi får möta ABK (A = ett R, som en dansk uttalar som ett A) i kvalserien. Dom ska vi ta på torsdag.
Hur menar du "ska"? Tycker laget har visat under hela året att det inte finns någon botten alls i hur lågt man kan sjunka inför hemmapubliken.

Jag är livrädd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Så tråkigt att vara negativ... Men jag ser ärligt inte att vi vinner mot Rögle på torsdag. Snacka om dag och natt när det gäller farten. Inte ens Cehlin skulle hänga med i deras tempo.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Erik I skrev: Klarar man inte Topp10 på 55 omgångar kan man skylla på vad man vill, och klarar man som ES-lag inte en kvalserie så har man inget i ES att göra heller.
Här ligger enligt mig ett tankefel som troligtvis är grunden till det idiotiska kvalsystemet som vi har i Elitserien.

Hur vida DIF "hör hemma" i elitserien borde bestämmas av ekonomiska möjligheter, demografisk potential, arenaarrangemang och allmänt intresse i den aktuella staden.

Som det är nu så kan en enskild årgång av misslyckat lagbygge rasera allting under en överskådlig framtid.

Ska DIF, mästa mästarna, 2:a i publikligan, storstadslaget -- åka ur bara för att vi har ett år med dålig laganda och enskilt misslyckade värvningar? Detta kan inte vara rätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kan folk som bara måste vara negativa gå och gömma sig några veckor. Nu gäller det full fokus på att klara kvalserien, vi ska bära fram DIF, det negativa får vi ta efteråt.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Caveman skrev:Kan folk som bara måste vara negativa gå och gömma sig några veckor. Nu gäller det full fokus på att klara kvalserien, vi ska bära fram DIF, det negativa får vi ta efteråt.
Tack! Nu ska vi klara det här och efter det ska huvuden rulla. Spelar liksom ingen roll hur kassa vi har varit den här säsongen. Nu ska vi kriga!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

YNWA skrev:
Caveman skrev:Kan folk som bara måste vara negativa gå och gömma sig några veckor. Nu gäller det full fokus på att klara kvalserien, vi ska bära fram DIF, det negativa får vi ta efteråt.
Tack! Nu ska vi klara det här och efter det ska huvuden rulla. Spelar liksom ingen roll hur kassa vi har varit den här säsongen. Nu ska vi kriga!
Och i vilken värld kommer människor som Marcus Nilson, MT, Claesson och Kyle kriga? Luktar fisk om hela skiten, större chans om vi lirar med juniorerna hela kvalserien. RRAAAÖÖÖGLE kommer blåsa förbi oss som någon satans Gudrun på torsdag och återigen kommer Wesslau lämnas ensam på klippan av veka kärringar i hockeymundering.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Exakt.

Nu jävlar gäller det, jag är så sjukt glad att vi slipper Malmö...har haft det där "Lassen-avgör-och-skickar-ut-DIF-ur-finrummet" scenariot på näthinnan dygnet runt senaste veckorna. Naturligtvis kan vi fortfarande åka ur men jag känner mig mer trygg med att möta Rögle som förvisso är ett jäkligt hårt arbetande lag... och det som så klart talar emot oss är att vi knappast jobbar lika hårt. Aja vi får se.

Någon som sitter på statistik i inbördes möten mellan KS-lagen under säsongen? Dvs Örebro, Leksand, Bofors och Rögle? Hockeyallsvenskans hemsida är så fruktansvärt tvärusel jämfört med hockeyligan.se.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-03-12 22:21:31, redigerad totalt 1 gånger.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:
Och i vilken värld kommer människor som Marcus Nilson, MT, Claesson och Kyle kriga? Luktar fisk om hela skiten, större chans om vi lirar med juniorerna hela kvalserien. RRAAAÖÖÖGLE kommer blåsa förbi oss som någon satans Gudrun på torsdag och återigen kommer Wesslau lämnas ensam på klippan av veka kärringar i hockeymundering.
Vart vill du komma?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

YNWA skrev:
Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:
Vart vill du komma?
Är något oklart? Känns sådär att hoppas på en nystart mitt i våren när våra spelare inte visat den minsta tendens till okej nivå sen februari/mars 2011. Den första säsongen på bra länge där man inte känt någon gång under 55 matcher att "Mm, vi har faktiskt någon form av okej maxnivå ". Kan det hjälpa att vi nu har fler tränare än vettiga ishockeyspelare? Kan spelarna helt plötsligt få för sig att släppa plattången bete sig som de yrkesmän de faktiskt är? Dessa frågor har jag hoppats att vi ska få svar på länge nu men varje gång har det slutat med sönderivna souvenirer och en besvikelse värre än dagen då ännu ett fruntimmer fötts in i kungafamiljen.

Usch jag unnar skölden och publiken framgång, spelarna och ledningen förtjänar ett öde värre än bajens.
100% DJURGÅRDSJ***L
YNWA

Inlägg av YNWA »

Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:
Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:
Vart vill du komma?
Är något oklart? Känns sådär att hoppas på en nystart mitt i våren när våra spelare inte visat den minsta tendens till okej nivå sen februari/mars 2011. Den första säsongen på bra länge där man inte känt någon gång under 55 matcher att "Mm, vi har faktiskt någon form av okej maxnivå ". Kan det hjälpa att vi nu har fler tränare än vettiga ishockeyspelare? Kan spelarna helt plötsligt få för sig att släppa plattången bete sig som de yrkesmän de faktiskt är? Dessa frågor har jag hoppats att vi ska få svar på länge nu men varje gång har det slutat med sönderivna souvenirer och en besvikelse värre än dagen då ännu ett fruntimmer fötts in i kungafamiljen.

Usch jag unnar skölden och publiken framgång, spelarna och ledningen förtjänar ett öde värre än bajens.
Jag håller med dig om allt, och det gör nog i princip alla som kommer stå och skrika sig hesa på torsdag också. Men vad ska vi göra, lägga oss ner och kapitulera? Det händer bara inte..
Skriv svar