Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5
"Och AIK kommer inte ur zon... Eller jo, för där står ju Klubertanz!" Thomas Johansson Canal +
"Vi har onödigt bra backar" Hardy
"Vi har onödigt bra backar" Hardy

Man känner sig ju som en jävla knarkare på detox... Har suttit som en idiot i värsta denial och tro att allt vänder och det är bara tillfällig svacka. Har gått över till man blivit förbannad och aggressiv som en idiot under matcherna... senaste tiden har man känns sig helt deppig och bara vill lipa när man ser DIF lira.... och nu börjar man så smått inse att man är en "knarkare" och att det verkligen ÄR ett gigantiskt problem som man inte kunna se tidigare!
Jag tror (dum i huvet som en sten!) att vi tar 10-11p på det som är kvar, och jag hoppas att vi plockar LHC med detta så vi slipper KS. Hamnar vi i KS så får man börja vänja sig att gå på AS-matcher nästa säsong!

På något sätt är det charmigt att det finns folk som tror att DIF kan ta tre stycken tre poängare på de åtta matcher som är kvar. Nej det kommer vi inte att göra. Snart är det dags för kvalserien. Väl där så har vi spelare som har erfarenhet i att åka ur i Almtorp och Carlsson. Tack järlan, bra jobbat!Capcash skrev:Jaha, detta är kvar då...
18/2 Luleå HF (b), 0p
21/2 Färjestads BK (b), 0p
23/2 Växjö Lakers HC (h), 3p
25/2 Skellefteå AIK (b), 1p
28/2 Linköpings HC (h), 3p
1/3 Timrå IK (b), 3p
3/3 MODO Hockey (h), 1p
6/3 HV71 (b), 0p
Räcker det med typ 11p för att slippa KS?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Tror snarare på det här.Jaha, detta är kvar då...
18/2 Luleå HF (b), 0p
23/2 Växjö Lakers HC (h), 3p
25/2 Skellefteå AIK (b), 1p
28/2 Linköpings HC (h), 3p
1/3 Timrå IK (b), 3p
3/3 MODO Hockey (h), 1p
6/3 HV71 (b), 0p
18/2 Luleå HF (b), 0p
23/2 Växjö Lakers HC (h), 0p
25/2 Skellefteå AIK (b), 0p
28/2 Linköpings HC (h), 0p
1/3 Timrå IK (b), 1p
3/3 MODO Hockey (h), 0p
6/3 HV71 (b), 0p
- Jim Morrison
Petter Rönnqvist om Klubertanz;
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -jag-sett/
Äntligen säger han någonting vettigt.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -jag-sett/
Äntligen säger han någonting vettigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Sanslöst amatörmässigt skött, som allt annat.Remy Lebeau skrev:Folk trodde på allvar att laget skulle gå bättre utan Hardy?
Humor. Nu har vi en orutinerad juniortränare som alla här tyckte var så cool i intervjun efter Brynäs. Mannen som ska leda oss i kvalserien..
Grattis på er!
Dags kanske att "göra en Brynäs" (som tog tillbaka Boork inför Kvalserien efter utebliven effekt med tränarbytet).
Znabel är säkert en tuffing som kan elda på junisar i båset...i juniorsammanhang, men detta kommer bli honom övermäktigt.
Ok att spela #14 & #49 i matcher utan betydelse, men mot lag som aik & tik där vi iaf har en teoretisk chans till poäng är det tjänstefel att ha dessa individer på isen.
2:e Mattsson framstår som Lidas i jämförelse, & han kunde ändå inte ta emot en passning.
Mörker, konstant mörker
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det hade kanske hjälpt med stöd från läktaren. Tack för KS JK!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Vi vill ha Hardy tillbaka.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Jim Morrison
Nej, det vill "vi" inte.Bjurre skrev:Vi vill ha Hardy tillbaka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- kronwalled
Bara 1 p för lhc i alla fall.
Alltid, Oavsett
Hellre en tränare med rutin än en pajas som blir helgon förklarad efter en seger.Jim Morrison skrev:Nej, det vill "vi" inte.Bjurre skrev:Vi vill ha Hardy tillbaka.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Jag orkar inte se ''stjärnan'' Zibanejad skjuta från hörnet i varje byte.
Jag orkar inte se Fredrik Claessons vidriga leende.
Jag orkar inte se Fredrik Claessons fulländade inkompetens som ishockeyspelare.
Jag orkar inte se Kyle Klubertanz paralyserade spel. Karln är magiskt usel.
Jag orkar inte se Patrick Cehlin ramla tio gånger per match.
Jag orkar inte se Mattias Carlsson låtsaskämpa för sina 200 kroppkakor i månaden.
Jag orkar inte se Kempe (idrotts-Sveriges största egoist, det vet jag) försöka sig på dragningar som inte ens Sundin klarade.
Jag orkar inte se Fimpens twitterinlägg.
Jag orkar inte se Monténs bullbakshemmamysleende.
Jag orkar inte med Marcus Nilson, han vägrar verkligen prestera.
Jag orkar inte att 80 procent av laget krökar till rejält minst tre-fyra gånger i månaden.
Jag orkar inte med att Bajen-Janne sitter på sitt kontor och rullar tummarna samtidigt som han inväntar Monténs nybakta rullrån.
Jag orkar inte med den här vidriga styrelsen som pissar oss fans i ansiktet så jävla hårt.
Kort sagt: jag orkar inte denna vidriga tattarpundarförening!
Jag orkar inte se Mattias Carlsson låtsaskämpa för sina 200 kroppkakor i månaden.
Jag orkar inte se Kempe (idrotts-Sveriges största egoist, det vet jag) försöka sig på dragningar som inte ens Sundin klarade.
Jag orkar inte att 80 procent av laget krökar till rejält minst tre-fyra gånger i månaden.
Jag orkar inte med att Bajen-Janne sitter på sitt kontor och rullar tummarna samtidigt som han inväntar Monténs nybakta rullrån.
Jag orkar inte med den här vidriga styrelsen som pissar oss fans i ansiktet så jävla hårt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Claesson som lagkapten nästa år?Mäklaren skrev:Jag orkar inte se ''stjärnan'' Zibanejad skjuta från hörnet i varje byte.

Fan. Jag sitter och funderar på hur underbart det var att se Djurgården för två säsonger sedan. Utan att ha några överbetalda storstjärnor utan krigare som Kruger och alla andra unga som var heta på den tiden och som fick de äldre att jobba stenhårt, Mackan var helt underbar att se på, alla Ölvestads genomåkningar. Holmqvist som gjorde ruggigt heta avslut i pp. Engqvist var ju naturligtvis bra också.
Alla långpass som alltid lyckades, ett lag som kämpade till 110% efter spelidén och fick till sina långa byten, inte ett jävla byte gick utan kämparglädje, där de höll kvar pucken med alla medel. All energi. Tur.
Nu är det rena motsatsen till vad det var då. Vad fan har hänt. Vi hade ju något på gång. Varför kunde vi inte fått behålla Kruger? Sedan tog vi in spelare som Widing (inget ont emot honom, han var bra på isen, men meningen var ju att han skulle göra mål), och förflyttade oss till Södertälje och fick in ett par medelmåttor. Fan. Vad hände?
Hur kan spelare som jr. Tjärnqvist gå ifrån att göra en ok säsong förra säsongen till att gå över till något så fruktansvärt som denna?
Var fan är lågan? Jag trodde att den alltid fanns i Dif..
Alla långpass som alltid lyckades, ett lag som kämpade till 110% efter spelidén och fick till sina långa byten, inte ett jävla byte gick utan kämparglädje, där de höll kvar pucken med alla medel. All energi. Tur.
Nu är det rena motsatsen till vad det var då. Vad fan har hänt. Vi hade ju något på gång. Varför kunde vi inte fått behålla Kruger? Sedan tog vi in spelare som Widing (inget ont emot honom, han var bra på isen, men meningen var ju att han skulle göra mål), och förflyttade oss till Södertälje och fick in ett par medelmåttor. Fan. Vad hände?
Hur kan spelare som jr. Tjärnqvist gå ifrån att göra en ok säsong förra säsongen till att gå över till något så fruktansvärt som denna?
Var fan är lågan? Jag trodde att den alltid fanns i Dif..
Nej nej, hur tänker du nu??? Han lirar ju i Ottawa då!Bjurre skrev:Claesson som lagkapten nästa år?Mäklaren skrev:Jag orkar inte se ''stjärnan'' Zibanejad skjuta från hörnet i varje byte.