Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Re: Challe Berglund

Inlägg av John Terry »

Don66-2 skrev:
Rogga skrev:Är Viktor Tikhonov upptagen med något? :wink:
Stoneface? Tror han hugger sten i Sibirien...? :-)
Med sitt ansikte
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mindrocker »

Det är mycket möjligt att Challe inte är rätt man för det här jobbet, men att laget underpresterar är ju inte specifikt för den här säsongen. Det är ju så det har sett ut både 2010/2011 och 2011/2012. Med tanke på att det är sexton nya spelare i laget och att ledarstaben är utbytt (jämfört med den som startade förra säsongen) så ligger det väl närmare till hands att se underprestationen som ett symtom för tillståndet i föreningen i stort. Jag tror att det behövs en rejäl utrensning bland personerna i de ledande positionerna som har varit med att dra ned föreningen i den här dyn. Det räcker inte med att byta ut ordförande och sportchef, särskilt inte om den nye ordförande kommer från den gamla styrelsen/ledningen. Sjukdomen finns så att säga fortfarande kvar i föreningen.
Avgå DJ Yes!
VäsbyMental
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av VäsbyMental »

Kan ju vara så att Challe kör på samma spelidé som Hardy körde. Den funkade ibörjan när hardy körde men alla andra lag har läst sönder spelet. Vi måste göra något nytt.
Vi blir utspelade och utcoachade varje match då motståndarna vet precis hur vi spelar och vi har ingen motattack
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

VäsbyMental skrev:Kan ju vara så att Challe kör på samma spelidé som Hardy körde. Den funkade ibörjan när hardy körde men alla andra lag har läst sönder spelet. Vi måste göra något nytt.
Vi blir utspelade och utcoachade varje match då motståndarna vet precis hur vi spelar och vi har ingen motattack
Stämmer men det känns mer som en motivations fråga, ser man på första fem minuterna igår och de tre matcherna innan Almtuna så är det här laget jävligt bra när dom åker skridskor och kämpar i varje byte, frågan är varför dom har nån jävla "off"-knapp. Challes spelsystem går ju inte ut på att vara sämst i HA, det är nog effektivt men då måste spelarna jobba hårt som fan vilket dom inte verkar vilja göra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Förstår inte hur man kan vara omotiverad som spelare när det är början på säsongen och man spelar om en plats i elitserien. Blir man inte motiverad av det bör man sluta lira.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Mats Wennerholm skriver på sin blogg http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/

"Och Djurgården får iväg totalt 16 skott på mål, varav ynka två på hela andra perioden.
På hemmaplan.
Och inför sin som vanligt trogna publik på över 5 000 personer.
Det är uruselt.
Det som som såg så bra ut och som en spikrak väg mot toppen, har nu spruckit som en lottorad en lördagskväll.
Det är långt, långt kvar av säsongen och Djurgården har alla möjligheter att resa sig.
Men just nu går brandlarmet"

Ja nu går brandlarmet, hoppas bara att Challe och de övriga i laget hör det innan det är försent..
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Jag har hittat det ultimata tränarparet för Djurgården!

Bild

Vyacheslav Bykov och Dr. Markovsky
Bild
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Det ser inte bra ut men tycker inte man kan belasta Challe helt och hållet spelarna måste också ta sitt ansvar och jobba smart i situationerna vilket dom inte gör. Dom jobbar säkert men dom jobbar så fel som det kan bli så dom är helt slut innan dom hunnit åstadkomma någonting bra innan dom åker och byter. Känns som allt just nu bara blir fel. Även fast vi kommit rätt in i båda senaste matcherna med ett tidigt ledningsmål har vi tappat allt och då menar jag allt. Både hjärna och kropp.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Är så jävla trött på snacket om gameplans. Nu senast i Znabels intervju, där han snackar om att man inte följer gameplan medan Troja/Ljungby gör det så bra. Håll käften. Det här handlar i första hand om att vi har en trupp där 80% av spelarna spelar utan hjärta och under sin förmåga, och i andra hand om att vi - som det verkar - har en tränartrojka som inte förmår sig på att ändra detta faktum.

Vi är mer eller mindre bättre än lag som Almtuna, Troja/Ljungby, Oskarshamn osv på samtliga poster.. men lyckats på något sätt vika ner oss och förlora mot på papperet sämre motstånd. Någonstans inbillar jag mig att vi mot såna här motstånd inte ska behöva någon avancerad jävla "gameplan" som ska följas över 60 minuter för att vinna en match. Gå för helvete ut på isen och kriga för skölden bara, det ska räcka. VISA HJÄRTA. Gör som Landeskog gör när hans medspelare står på isen som fågelholkar och beundrar colorados lagkapten in action istället för att agera passningsalternativ - ÅK SKRIDSKOR och transportera pucken själva över mittlinjen. Om ni kan, åk lite till - om inte.. slår ner pucken och börja ÅKA igen, smäll på och stressa backen som hämtar den. Det där smittar av sig. Eller SKA iaf göra. B Ö R J A K Ä M P A!

Juniorer, ge för helvete allt ni har för att visa att ni är värda denna chans - VILL NI TA ER TILL NHL ELLER INTE? Och de äldre, de som ska föregå med gott exempel och leda den här truppen - BÖRJA FÖR FAN KÄMPA. Ottosson är ett exempel på det, han blir bara bättre och bättre för varje match. Han visar att han vill visa OSS att han är värd den här chansen han fick, tack vare oss fans. Han föregår med gott exempel och är en ledare. Bremberg glider runt och lyckas inte med någonting just nu, eller ja - hittills öht. Helt osynlig. Det är jävligt lätt - och FEGT samt respektlöst - att logga in på Twitter och gnälla lite över svensk ishockeys utveckling och eventuella spelsystem. Vidrigt översitteri. Du har väl för fan dina handleder och färdigheter ändå. Så Fredrik, håll käften. Håll käften och börja kriga. Om du blir så lost och överflödig i den här "gameplanen"(hatar ordet) eller vad vi nu ska kalla den, gör någonting annat på isen isåfall. Typ KÄMPA och visa hjärta. En färdighet som alla människor kan ta fram.

Jag vill skriva en bok här, det är såklart inte bara Bremberg som förtjänar lite smörj i text. Nu blev det han, eftersom jag började tänka på hans Twittrande hittills under säsongen.. och även hur han började gnälla publikt på Twitter över insamlingen till Otto. Sen att man höll honom som "favorit" till att var en av de bärande spelarna i det här laget, vilket inte alls infriats. Tror absolut inte han är nöjd själv heller, med sin egen insats. Möjligtvis Twitter-insatsen. Några spelare ska egentligen framhävas här också, men det hinner jag inte med då jag har ett jobb att sköta.

Summeringen av mitt inlägg är att: nog fan slår våra motståndare oss genom att äntra isen och helt respektlöst kämpa under 60 minuter och inte vika ner sig en tum - inte genom någon fånig gameplan de följer över 60 minuter, eller vår brist på att fullfölja en gameplan(aaarghh, sliter mitt hår - det ORDET).

KÄMPA DJURGÅRDEN!

Och Sir Charles, väck för fan liv i den här truppen nu innan det är för sent.. för snart är du tillbaka på Kongressen på Solvalla.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Roppan skrev:Är så jävla trött på snacket om gameplans. Nu senast i Znabels intervju, där han snackar om att man inte följer gameplan medan Troja/Ljungby gör det så bra. Håll käften. Det här handlar i första hand om att vi har en trupp där 80% av spelarna spelar utan hjärta och under sin förmåga, och i andra hand om att vi - som det verkar - har en tränartrojka som inte förmår sig på att ändra detta faktum.

Vi är mer eller mindre bättre än lag som Almtuna, Troja/Ljungby, Oskarshamn osv på samtliga poster.. men lyckats på något sätt vika ner oss och förlora mot på papperet sämre motstånd. Någonstans inbillar jag mig att vi mot såna här motstånd inte ska behöva någon avancerad jävla "gameplan" som ska följas över 60 minuter för att vinna en match. Gå för helvete ut på isen och kriga för skölden bara, det ska räcka. VISA HJÄRTA. Gör som Landeskog gör när hans medspelare står på isen som fågelholkar och beundrar colorados lagkapten in action istället för att agera passningsalternativ - ÅK SKRIDSKOR och transportera pucken själva över mittlinjen. Om ni kan, åk lite till - om inte.. slår ner pucken och börja ÅKA igen, smäll på och stressa backen som hämtar den. Det där smittar av sig. Eller SKA iaf göra. B Ö R J A K Ä M P A!

Juniorer, ge för helvete allt ni har för att visa att ni är värda denna chans - VILL NI TA ER TILL NHL ELLER INTE? Och de äldre, de som ska föregå med gott exempel och leda den här truppen - BÖRJA FÖR FAN KÄMPA. Ottosson är ett exempel på det, han blir bara bättre och bättre för varje match. Han visar att han vill visa OSS att han är värd den här chansen han fick, tack vare oss fans. Han föregår med gott exempel och är en ledare. Bremberg glider runt och lyckas inte med någonting just nu, eller ja - hittills öht. Helt osynlig. Det är jävligt lätt - och FEGT samt respektlöst - att logga in på Twitter och gnälla lite över svensk ishockeys utveckling och eventuella spelsystem. Vidrigt översitteri. Du har väl för fan dina handleder och färdigheter ändå. Så Fredrik, håll käften. Håll käften och börja kriga. Om du blir så lost och överflödig i den här "gameplanen"(hatar ordet) eller vad vi nu ska kalla den, gör någonting annat på isen isåfall. Typ KÄMPA och visa hjärta. En färdighet som alla människor kan ta fram.

Jag vill skriva en bok här, det är såklart inte bara Bremberg som förtjänar lite smörj i text. Nu blev det han, eftersom jag började tänka på hans Twittrande hittills under säsongen.. och även hur han började gnälla publikt på Twitter över insamlingen till Otto. Sen att man höll honom som "favorit" till att var en av de bärande spelarna i det här laget, vilket inte alls infriats. Tror absolut inte han är nöjd själv heller, med sin egen insats. Möjligtvis Twitter-insatsen. Några spelare ska egentligen framhävas här också, men det hinner jag inte med då jag har ett jobb att sköta.

Summeringen av mitt inlägg är att: nog fan slår våra motståndare oss genom att äntra isen och helt respektlöst kämpa under 60 minuter och inte vika ner sig en tum - inte genom någon fånig gameplan de följer över 60 minuter, eller vår brist på att fullfölja en gameplan(aaarghh, sliter mitt hår - det ORDET).

KÄMPA DJURGÅRDEN!

Och Sir Charles, väck för fan liv i den här truppen nu innan det är för sent.. för snart är du tillbaka på Kongressen på Solvalla.
Bästa jag har läst på länge. Sant på så många punkter så det är otroligt.

Bremberg såg ju någorlunda på ut igår fram tills att hans fina passning fram till ett möjligt 2-0 gick ut i sanden (andra PP:t), och vi istället fick 1-1 i röven. Då gick luften ur honom och sen såg man honom liksom inte mer, förutom när han brände läget i tredje perren till kvittering genom att hålla i pucken i fem år innan han lade den i ribban.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Vill inte quota de två tidigare inläggen då det blir så mycket text. Men det var väl pga att troja följde sin gameplan och vi bara körde på helt planlöst som vi förlorade?
Edit: se mitt inlägg från i morse där jag refererar till Challes presskonferens för att förstå vad jag menar. http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 32#p228832
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix

Inlägg av Rix »

Kan delvis hålla med dig Roppan, man kan vinna ishockey matcher på att kriga och köra hårdare än det andra laget. Men om man vill vara med i toppen så krävs det förutom en jävla massa krigande och hårt jobb också ett vettigt spelsystem, PP/BP som funkar, en målvakt som räddar lite mer än vad han ska och en spelidé som faktiskt bidrar till att det händer något därute.

Men hårt jobb + en fungerade taktik är nyckel till seger många gånger.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

minalman skrev:Vill inte quota de två tidigare inläggen då det blir så mycket text. Men det var väl pga att troja följde sin gameplan och vi bara körde på helt planlöst som vi förlorade?
Jag tyckte mig se att de vann för att de körde på och vi inte körde någonting över huvud taget. Det var ingen taktiktavle-vinst. Man glider runt, man petar med klubban, man sätter lite lojt upp en skridsko för att täcka pucken vid en sargkamp, man är odistinkt framför mål(det krävdes en Tim E för att peta in en puck igår, en TIM E), man tittar lite på Gabriel när han trampar fram i banan, man sitter lojt ner på bänken i båset med gamnacke, man lyckas spela 4mot4 under 10 sek vid två tillfällen under powerplay, man släpper ut lösa puckar vid offensiv blå som man bara ska ta, man har försprång på en motståndarforward där man trots detta varken lyckas ta gubbe eller puck, man verkar i ett moment först bestämma sig för att slå en passning.. men hittar inget passningsalternativ.. och så slår man en passning ändå, i stress/iver/dumhet. En skitpassning såklart. Istället för att omvärdera situationen som exempelvis Landeskog ofta gör, och transportera upp pucken själv. Allting ser ut att göras halvhjärtat. Om vi skjuter två skott på mål under en period, gör vi det då för att man "inte följer gameplan".. eller skjuter man ynka två skott därför att man helt enkelt gör en jävla skitperiod som innehöll allt annat än hårt jobb?

Det kanske går att kalla Almtunas och Trojas kämpahockey där man fullföljer varje moment och alla jobbar hem samt alla följer med till anfall för en gameplan, men försök inte inbilla mig att det var en taktiktavle-vinst. Deras tränare sa på presskonferensen sa att de gick till match med vetskapen om att de inte direkt skulle äga puckinnehavet. Bra så, det syntes.. men sen var de bättre på precis allting annat. Inte för att de åkte i speciella bågar på isen, utan för att de gav 100% i 60 minuter för loggan på sina fula matchställ, kromade hjälmar(hur fan tänkte man där, när man bestämde sig för att spela i kromade hjälmar?) eller vad det nu var.
Senast redigerad av Roppan den 2012-10-26 15:41:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Har tidigare uttryckt min tveksamhet till Challe som tränare, och jag börjar bli allt mer övertygad om att han är fel tränare. Jag hoppas jag har fel, för nu sitter vi här med en helig ko i båset som dessutom är sportchef.

Alla lag förlorar matcher, det vore löjligt att kräva att vi ska vinna alla matcher, MEN att förlora och spela dåligt är inte samma sak. Jag kan acceptera en förlust om motståndet är bra och vi gör en bra match ifrån oss men inte har marginalerna på vår sida.

Men när vi åker runt i cirklar, slår felpass, kladdar med pucken i egen zon och inte vågar gå in i närkamperna, då är det något som är fel.

Motståndarlaget står i båset, taggade till tusen. Vi ligger under. Våra spelare sitter ner. Challe viskar. STÄLL ER UPP FÖR FAN. Det känns så respektlöst inför 5000 hemmafans.

Charles Berglund var en grymt duktig spelare, och en hjälte i vår förening med allt han gjort för laget. Men det är stor skillnad på att vara en duktig spelare och en bra tränare. Det är bara att kolla på fotbollen, där många av världens bästa tränare inte alls var några superlirare under sin aktiva tid. Det är snarare ledarförmågan och ett annat intellekt som krävs för att vara en duktig tränare. Ta Chelseas tränare som exempel, en underdog som kom från ingenstans och vände in och ut på laget som meriterade tränare misslyckades med.

Som sportchef har Challe gjort ett bra jobb, och den positionen borde han satsat på helhjärtat. Här visar han egenskaper som är av nytta, när det gäller att värva talanger.

Jag vill se mer passion hos Challe. En tränare måste kunna elda på sina spelare om dom spelar dåligt. Trojas tränare var röd i ansiktet och höll på att explodera i början när dom inte fick till spelet. Dom vände och vann. Vi tar time-out och Challe viskar och ritar lite. Inget händer.

Bänka Bremberg om han glider runt. Visa tydligt med hela handen att det krävs 100% ute på isen annars kan man sitta hemma och titta på matchen.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Alberget4A skrev:
Rocky3000 skrev:Ska det göras, så ska det göras ordentligt in med Bruce Boudreau som ny coach! Se och lär Challe: http://www.youtube.com/watch?v=gXkGJtY4A4E
John Tortorella, head coach NY Rangers:

Tror ni Challe har den här pondusen och attityden i omklädningsrummet eller? :|
Så precis så, det är vad jag efterlyser hos en tränare. Han går in med pondus, visar att han är tränare, han bestämmer.

Sen ger han alla en hårtork, men inte för att trycka ner dom utan för att väcka liv i dom. Och han lyfter dom, säger att dom underpresterar, att dom är så mycket bättre. Avslutar med att varna dom alla att dom blir bänkade om dom fortsätter underprestera.
Skriv svar