Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Stadion skrev:Ni kanske redan har diskuterat detta, men det jag funderade på igår att borde inte Tömmernäs fått game-penalty, för visst kommer han in som tredje man när han kommer bakifrån och hoppar på Nilson? Eller är jag ute på hal is nu?
Nej nej nej det var en krock! Han kunde omöjligt se att Nilson stod i hans väg påväg till cafeterian!
2014-04-07, vad hände?
Stadion

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Inlägg av Stadion »

Jepe skrev:
Stadion skrev:Ni kanske redan har diskuterat detta, men det jag funderade på igår att borde inte Tömmernäs fått game-penalty, för visst kommer han in som tredje man när han kommer bakifrån och hoppar på Nilson? Eller är jag ute på hal is nu?
Nej nej nej det var en krock! Han kunde omöjligt se att Nilson stod i hans väg påväg till cafeterian!

HAHAHA, jo det är sant, tänkte inte på det.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:Wikegård: http://bambuser.com/v/2282159
Klockrent. Får jag inte min vilja igenom med Darth Vader, Per Bäckman eller Marc Crawford som ny huvudtränare till nästa säsong så tar jag ju långt hellre Wikegård än Challe, finge jag välja. Vi inser nog alla att han hade skickat ut någon för att ge Tolsa en näsbränna om han stod i båset igår.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Fyfan vad Wikegård är kung. Älskar den mannen. Klockrena kommentarer. Tänk om Montén hade vädrat motsvarande åsikter under gårdagens presskonferens. "Olyckligt", säger Montén istället.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ja wikegård vet hur man smörjer kråset hos oss Djurgårdare, men i detta fall även resten av hockeysverige med en iq över 26.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Ja wikegård vet hur man smörjer kråset hos oss Djurgårdare, men i detta fall även resten av hockeysverige med en iq över 26.
+1000. Årets inlägg. (so far) :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Klockrent. Får jag inte min vilja igenom med Darth Vader, Per Bäckman eller Marc Crawford som ny huvudtränare till nästa säsong så tar jag ju långt hellre Wikegård än Challe, finge jag välja. Vi inser nog alla att han hade skickat ut någon för att ge Tolsa en näsbränna om han stod i båset igår.
Tvivels utan. Noll-aktionen igår är en skamfläck. (Nilsons försök ej medräknat)
mb81

Inlägg av mb81 »

Det bästa Wikegård sagt ever tror jag!
Tolsa är vidrig!!!
Men nån som jag ade myycket respekt för tidigare och tyckt var sypmapisk men är fan kanske vidrigast av alla är den där jävla exdjurgårdaren kenta johansson! Att säga i hockeykväll att han hoppas Tjärnqvist är skadad är så himla vidrigt och okänsligt man kan tänka sig!
Jag skulle inte direkt vara glad på brorsan om jag var Micke!
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Gud va jag älskar Wikegård. Länkade vidare detta till mina göteborgsvänner. Skall bli spännande och se vad man får för svar.

Wikegård i båset nästa säsong hade varit mumma.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan inte kolla på den där just för stunden, vad säger Wikegård?
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:Kan inte kolla på den där just för stunden, vad säger Wikegård?

Kort sammanfattning:

- Två fula, medvetna smällar av Tolsa.
- Skamligt agerande av domarna, på pajasnivå, att de ger Nilson matchstraff samt att de inte låter honom göra upp med Tolsa.
- Lång avstängning befogad för Tolsa.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Shitkicker skrev:
Wikegård ska helst vara kvar och utöva sin lobbyverksamhet. Han blir bara mer och mer klockren ju äldre han blir. Nästa steg hoppas jag är i hockeyligans organisation eller någon annan stans där hans fina omdöme och vettiga åsikter kommer till nytta på riktigt. Till hela hockeysveriges gagn.

För övrigt borde du maila ditt episka inlägg till honom, skulle vara intressant att se vad han säger :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Kan inte kolla på den där just för stunden, vad säger Wikegård?
Att domarna i Sverige och i den här matchen saknar förståelse för spelet Hockey. Mackan är på väg till Tolsa/annan fisk. De båda Linjelärkorna (wikegårds benämning) ställer sig ivägen och Mackan "attackerar" då lärkorna.... !!! Noll känsla.

Wikegård menar att de bör ta tillbaks den anmälan och att på grund av denna sjukt låga nivå på våra domare blir vår liga en pajas-liga. Håller med till 100%.

Sen är han helt klar på att båda smällarna är medvetna. har man lirat hockey vet man att de är helt medvetna. Smällen på Ölvestad: Wikan säger att Tolsa har 2-3 sekunder att se Jimpa och trycker sedan upp armen/armbågen i ansiktet på en helt öppen (blind) spelare. Värre på Tjärna. Där har Tolsa låååång tid på sig att sakta in och göra något annat. Han väljer att plocka en till helt blind/öppen spelare.

Vansinne
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

sensei skrev:
För övrigt borde du maila ditt episka inlägg till honom, skulle vara intressant att se vad han säger :)
Haha, tack, men nej, det tänker jag inte göra. Jag gillar däremot tanken på att det ligger ute på internet och att det åtminstone finns en teoretisk, liten, liten möjlighet att någon av våra spelare eller ledare faktiskt kan ha läst det.
Skriv svar