Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Shitkicker

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Shitkicker »

Mash skrev:För mig är Daniel Tjärnqvist slö och ser omotiverad ut, lite samma skrin under skridskorna som Honken. Igår blev han bortvänd flera gånger, istället för att trycka upp Modoiterna mot sargen så följde han bara med, högt upp och orkade inte hem.
Printz har stigit flera nivåer och blivit en riktigt bra och stabil back, inte många gånger han gör fel beslut. Säker i defensiven och bra på blå, jag kallar hellre Printz för våran bästa back än D.Tjärnqvist.

Jag tycker du överdriver en smula men även jag har en känsla av att Daniel inte varit samma trygga klippa i försvaret den sista tiden som han var i början på säsongen. Han ser inte helt bekväm ut och hamnar fel ibland.

Tänker inte uppvigla ytterligare mot Montén, jag har sagt allt jag vill säga men ställer ändå den retoriska frågan hur i höga helvete den som är ansvarig för vårt backspel kan ha kvar sitt jobb. Does not compute.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kan väl tycka att Mäklaren oftast är både saklig & konstruktiv, kanske en smula repetitiv.
Men vem är inte det :wink:

Däremot ”Galningen från Kanotstaden” har nog inte alla indianer i kanoten.
Det kan vara uppfriskande med en sågning nån gång i veckan, speciellt när det förtjänas,
Men knappast efter varje jävla match som i NyköpingManiacs fall där både spelare och ledare kapas vid fotknölarna där tuffa sägningar som :AVGÅ ALLA & nu tar jag time out på obestämd tid körs i en never ending loop…om & om igen

gäsp..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Daniel, jag förstår dig om du tycker att jag är gnällig, men du kan väl inte anklaga mig för att inte vara konstruktiv och att jag bara gnäller? Jag tycker att jag allt som oftast kommer med en lösning på det problem som jag kritiserat. Även om det kanske oftast dränks av allt negativt.

Jag har ju sagt massvis med gånger att vi spelat upp oss.
Det är ju bara det att i en lagsport som hockey så finns det två lag på banan; bägge lagen vill vinna och ibland så HÖR & HÄPNA vinner motståndarlaget.

Jag tycker att du, men kanske framförallt JockmocksJocke liksom verkar ha bestämt er för att allt runt DIF Hockey verkligen suger just nu. Att vi stundtals spelar bättre anfallshockey nu än vad vi gjorde på hela förra säsongen spelar liksom ingen roll i det stora hela, utan allt är "HORRIBELT", "TVÄRUSELT" etc innuendo blablal.

Sen är det som LHO säger så att du är hyfsat konstruktiv jämfört med vissa andra rabiata rackelhönor....
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Lee Harvey Oswald skrev:Kan väl tycka att Mäklaren oftast är både saklig & konstruktiv, kanske en smula repetitiv.

Det kan vara uppfriskande med en sågning nån gång i veckan, speciellt när det förtjänas,
Men knappast efter varje jävla match som i NyköpingManiacs fall där både spelare och ledare kapas vid fotknölarna där tuffa sägningar som :AVGÅ ALLA & nu tar jag time out på obestämd tid körs i en never ending loop…om & om igen

gäsp..
Vi som är lite äldre och har barn har prövats och lärt oss hantera maniska, skrikiga, uppmärksamhetstörstande egoister. Övriga forumiter anmodas att bara ta det lugnt, ta en styv grogg och tänka att det blir bättre när dom blir äldre.

Kippis.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Shitkicker skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Kan väl tycka att Mäklaren oftast är både saklig & konstruktiv, kanske en smula repetitiv.

gäsp..
Vi som är lite äldre och har barn har prövats och lärt oss hantera maniska, skrikiga, uppmärksamhetstörstande egoister. Övriga forumiter anmodas att bara ta det lugnt, ta en styv grogg och tänka att det blir bättre när dom blir äldre.

Kippis.
Kippis på det!
henka83

Inlägg av henka83 »

Man kan väl inte påstå annat än att om vi har 3-4 spelare som bangar ur så går det såhär. I övriga elitserielag går det inte såhär. Om det är brist på kompetens och spets eller bara "otur" förstår vi nog alla. Ingen kan med sin vildaste fantasi tycka att vi är bättre än tabellen visar.

Att vi har "trötta" nyckelspelare är bara förnamnet, de är kanske elitseriens tröttaste/tjockaste/slöaste spelarna genom tiderna. Att 5 så överbetalda spelare som vi har som ska vara nyckelspelare och tjänar så mycket ihop ska prestera så lite tillsammans kan knappast tidigare ha hänt i elitseriens historia. Inga namn nämnda, inga glömda, ni vet säkert vilka jag syftar på.

Printz, Ölvestad och Ottosson är alldeles för bra för tillfället för att förtjäna denna looserstämpel, vi får hoppas de driver med fler.

Gällande +- statistik så är den mer än intressant, det är ingen slump att en back har +7 och en annan -20, spela Claesson mer, punkt slut.

Sen har jag fö högre krav på D.Tjärnqvist och Wesslau innan jag ställer mig in i hyllningskören. Oavsett om det är backtavlor igår så får Wesslau rannsaka sig själv på både 1 och 2 mål.
Gällande Tjärna, spelar Elitseriens kanske bästa back nästan 30min / match och vi inte är bättre än såhär ställer jag mig frågan om en spelare ska spela så mycket.

Sen så måste vi bänka spelare som Brodin och Cehlin, låna ut grabbarna, de är ju fruktansvärt dåliga i dagsläget.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

henka83 skrev: Sen så måste vi bänka spelare som Brodin och Cehlin, låna ut grabbarna, de är ju fruktansvärt dåliga i dagsläget.
Tycker Cehlin var bättre än han brukar vara igår. Tappade inte lika mycket puck och krigade förbannat bra i hörnen.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

henka83 skrev:Man kan väl inte påstå annat än att om vi har 3-4 spelare som bangar ur så går det såhär. I övriga elitserielag går det inte såhär. Om det är brist på kompetens och spets eller bara "otur" förstår vi nog alla. Ingen kan med sin vildaste fantasi tycka att vi är bättre än tabellen visar.

Att vi har "trötta" nyckelspelare är bara förnamnet, de är kanske elitseriens tröttaste/tjockaste/slöaste spelarna genom tiderna. Att 5 så överbetalda spelare som vi har som ska vara nyckelspelare och tjänar så mycket ihop ska prestera så lite tillsammans kan knappast tidigare ha hänt i elitseriens historia. Inga namn nämnda, inga glömda, ni vet säkert vilka jag syftar på.

Printz, Ölvestad och Ottosson är alldeles för bra för tillfället för att förtjäna denna looserstämpel, vi får hoppas de driver med fler.

Gällande +- statistik så är den mer än intressant, det är ingen slump att en back har +7 och en annan -20, spela Claesson mer, punkt slut.

Sen har jag fö högre krav på D.Tjärnqvist och Wesslau innan jag ställer mig in i hyllningskören. Oavsett om det är backtavlor igår så får Wesslau rannsaka sig själv på både 1 och 2 mål.
Gällande Tjärna, spelar Elitseriens kanske bästa back nästan 30min / match och vi inte är bättre än såhär ställer jag mig frågan om en spelare ska spela så mycket.

Sen så måste vi bänka spelare som Brodin och Cehlin, låna ut grabbarna, de är ju fruktansvärt dåliga i dagsläget.
Brodin håller jag med om, han är inte med i matchen. Tycker dock att Sillen såg sugen ut igår. Tog bra avslut, vann sina sargdueller osv. Antagligen beroende på att han varit borta ett tag, men tycker ändå att det var en fröjd att se Sillen igår. När han är som bäst (och förhoppningsvis när han blommar ut :roll:) är han en riktigt duktig, snabb, offensiv forward.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

lajjnus skrev:
henka83 skrev:Man kan väl inte påstå annat än att om vi har 3-4 spelare som bangar ur så går det såhär. I övriga elitserielag går det inte såhär. Om det är brist på kompetens och spets eller bara "otur" förstår vi nog alla. Ingen kan med sin vildaste fantasi tycka att vi är bättre än tabellen visar.

Brodin håller jag med om, han är inte med i matchen. Tycker dock att Sillen såg sugen ut igår. Tog bra avslut, vann sina sargdueller osv. Antagligen beroende på att han varit borta ett tag, men tycker ändå att det var en fröjd att se Sillen igår. När han är som bäst (och förhoppningsvis när han blommar ut :roll:) är han en riktigt duktig, snabb, offensiv forward.
+1
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Så är vi där igen, jag skriver väldigt sällan avgå och att jag ska bojkotta. Hade ni varit pålästa så hade ni sett att anledningen att jag inte vill besöka Hovet på ett tag beror på att de fortfarande inte vunnit där när jag varit på plats. Djävulen börjar bli vidskeplig helt enkelt!

Kan säga att de jag vill ha bort nu på stuberten är Hardy och Klubertanz. Sen vill jag ha in en ny coach plus en stabil defensiv back. Det skulle räcka för att få ordning på Titanic om man frågar mig. Kalla mig gärna galning, jag har nicket av en anledning men kasta fan inte skit på mig för att jag inte har en dåres envishet. Sen står jag för att agera istället för att reagera(se Färjestad) vilket inte DIF Hockey plus ett par av er "mogna" härinne gör dessvärre. Det orsakar en olycklig krock.

Lee Harvey och Daniel som uppenbarligen har en obotlig suktan efter att känna sig "vuxna", annars hade ni inte tjatat om ålder, då det fullständigt kvittar om man kan hantera det svenska språket. Jag är 20 år och klarar det galant, några invändningar?

Jag kommer fortsätta tjata på de förändringar som måste göra men jag är också noggrann med att hylla det som ska hyllas. Så länge vi inte tar fler poäng än våra konkurrenter så kommer jag inte acceptera läget och hylla för hyllas skull, jag är ledsen gubbar. Om de inte tar bort poängsystemet och slutar räkna målen förstås, då ska jag sitta där brevid er och bara njuta...
100% DJURGÅRDSJ***L
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jockmaniac skrev:Text
"Jag är 20 år och jag klarar det galant.."

Tack för den detaljen. Jag har undrat.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Eftersom det finns enskilda individer vars läsförmåga sänker sig till Afrikas forntid så ska jag nu göra ett sista försök.... Låt oss säga att Djurgården spelar 2000-talets ishockey. Ingen har skådat något liknande tidigare, vi rullar upp lag på lag. Men vi torskar matcherna ändå med 1-2. Vi gör bara två misstag på en hel match vilket är ganska bra egentligen. Eller hur? Men vi torskar matchen, en 0 i poängkolumnen. Vi ligger i botten av tabellen, men fan vilken klass vi har på spelet.

Skulle jag då gå ut och skriva att jag tycker det är förjävla dåligt, att med den hockey vi kan spela, ligga där vi ligger. Så skulle jag bli halshuggen på det här forumet det är gjutet!

Säsongen fortsätter ner i Kvalserien, där spelar vi ut varje lag, men likförbannat, vi torskar de flesta matcherna. Återigen bara ett par misstag, men torsk blir det. Så håller det på hela vägen ner i Allsvenskan. Jag skulle bli vansinnig, kasta grejer omkring mig och undra vafan hände? Skulle ni då säga, men det såg ju bra ut mestadels, le och ta en grogg?

Nu blir jag tjatig som fan, men vad för alternativ finns det? Det är poängsystem mina damer och herrar... Vi ligger i botten men vi har ett spel som så uppenbart hör hemma på den övre halvan. Men eftersom vi inte tar tillräckligt med poäng så är vi inte bättre. Det är frustrerande, iaf för mig. Vet inte vad för piller ni poppar men ni får gärna skicka mig ett par exemplar för det ger er tydligen Hardy-hjärna. Jag kom, jag gick, jag brydde mig inte!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev: Lee Harvey och Daniel som uppenbarligen har en obotlig suktan efter att känna sig "vuxna", annars hade ni inte tjatat om ålder, då det fullständigt kvittar om man kan hantera det svenska språket. Jag är 20 år och klarar det galant, några invändningar?
Nu vet jag inte riktigt när jag nämnt ålder senast, men det du skriver här ovan belyser lite själva problemet. Hur man stavar och hanterar det svenska språket har föga med mognadsgrad att göra. :lol:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Shitkicker skrev:

Ta onödiga personliga kommentarer i PM istället. Ska jag svara på alla sådana här inlägg ovan härinne så blir vi alla gråhåriga.

Ta hand om dina barn istället för att sprida din fylledynga till mig, vore olyckligt om Bris och Socialen skulle få jobba extra för att du blir provocerad av mina inlägg...
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:
Shitkicker skrev:

Ta onödiga personliga kommentarer i PM istället. Ska jag svara på alla sådana här inlägg ovan härinne så blir vi alla gråhåriga.

Ta hand om dina barn istället för att sprida din fylledynga till mig, vore olyckligt om Bris och Socialen skulle få jobba extra för att du blir provocerad av mina inlägg...
På tal om onödiga personliga kommentarer :?:
Skriv svar