Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rallarn
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av Rallarn »

supreme skrev:
Rallarn skrev:Det skrivs på hockeyligan och aftonhoran att Mackan fick första målet? Var det inte Tjärna som styrde upp den i en nästintill omöjlig lucka? Står att Fasth skulle ta på sig det målet. De två andra håller jag med om, men det första. I Globen så stod det ju att Tjärna var målskytt i alla fall.
Mackans skott styrs av Fasths klubba in i mål.
Kollade höjdpunkterna och såg det nu. :)

För övrigt, vilken värld lever Fasth i? I en intervju med Expressen säger han att han tycker AIK äger matchen i 50 min. Nu tycker jag förvisso att DIF spelade uselt stundtals, men att vi skulle spelat bra i 10 min är ju bara skitsnack. Dessutom säger han att vi gjorde våra 3 mål inom loppet av åtta minuter... hallå? Under tre minuter var det. Jävla sopa.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Något som i stort sett alla, även jag då..., verkar glömma är att lag som jobbar stenhårt gör mål. Vissa kallar dessa mål för skitmål, men ärligt, det är "skitmålen" som avgör de flesta matcherna. Skitmålen är också en produkt av hårt slit, enträget anfallande och vilja. Lag som förlorar så som vi gjorde under förra säsongen är lag som inte arbetar stenhårt och som dessutom inte har viljan, förutom kanske i tredje perioden (som vi förra säsongen).

Igår lyckades våra hjältar släppa derbyångesten efter första perioden (en period som var helt förstörd av utvisningar) och komma ut med raka linjer och jävlar anamma. Det orkade inte AIK svara upp till. De blev tagna på sängen, med byxorna nere. De orkade inte följa med oss när vi körde extremt viljestarkt. Då kommer "skitmålen". Visserligen kom målen tidigt i perioden men jag anser att DIF-tåget gick innan spelet ens startat i 2a. Våra spelare kom ut i 190km/h. AIKs spelare kom ut med damaskerna ut och in.

En JÄVLIGT bra insats igår av hela laget. Vi vann derbyt, det är svårt som fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Ny lyckades jag tyvärr laga mat precis i perioden då vi gjorde tre mål, men helt seriöst nivån på spelet i denna match var inte bra, inte bra någonstans om vi skall vara helt ärliga.

Inställningsmässigt är det i alla fall klasser bättre än mot MoDo, och allt annat vore uselt, men nivån på spelet är tyvärr under större delen av matchen bedrövligt att skåda.

Tycker nog inte heller vi vinner matchen tackvare att vi kämpar ner AIK utan vi vinner tackevare att Fasth gör tre mindre bra ingripande. Helt ärligt spelade nog AIK bättre hockey än oss och skapade nog dessutom hetare chanser.

Kort sagt, det kommer inte fungera att fortsätta spela på detta sätt utan vi måste upp flera nivåer helt klart.

Inställningsmässigt får alla spelare godkänt tackvare period 2 och 3 ( Hade det inte varit för period ett hade de fått VG här för övrigt. ), men kvalitetsmässigt känns det endast som att Wesslau gör en bra insats dock missen till trots på Råttornas andra mål och detta säger en del om matchbilden i stort.

Kort sagt undrar hur nivån hade varit härinne om vi torskat denna match för spelet kan omöjligen ha glatt många.
Tycker att din inställning är under all kritik, vem fan lagar mat under ett derby i Globen?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:Ny lyckades jag tyvärr laga mat precis i perioden då vi gjorde tre mål, men helt seriöst nivån på spelet i denna match var inte bra, inte bra någonstans om vi skall vara helt ärliga.

Inställningsmässigt är det i alla fall klasser bättre än mot MoDo, och allt annat vore uselt, men nivån på spelet är tyvärr under större delen av matchen bedrövligt att skåda.

Tycker nog inte heller vi vinner matchen tackvare att vi kämpar ner AIK utan vi vinner tackevare att Fasth gör tre mindre bra ingripande. Helt ärligt spelade nog AIK bättre hockey än oss och skapade nog dessutom hetare chanser.

Kort sagt, det kommer inte fungera att fortsätta spela på detta sätt utan vi måste upp flera nivåer helt klart.

Inställningsmässigt får alla spelare godkänt tackvare period 2 och 3 ( Hade det inte varit för period ett hade de fått VG här för övrigt. ), men kvalitetsmässigt känns det endast som att Wesslau gör en bra insats dock missen till trots på Råttornas andra mål och detta säger en del om matchbilden i stort.

Kort sagt undrar hur nivån hade varit härinne om vi torskat denna match för spelet kan omöjligen ha glatt många.
Tycker att din inställning är under all kritik, vem fan lagar mat under ett derby i Globen?
Haha, helt enig. Hur fan tänkte du där, Kall-El?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Caveman skrev:

Tyst nu, Kall-Els beslut att laga mat gjorde så att vi vann matchen! ;)
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
Haha, tänkte lite samma sak. Alltså, ibland kan man naturligtvis vara tvingad att göra saker som man för stunden inte vill men hur i hela friden kan man acceptera att missa spel i ett derby pga något så trivialt som mat? Har man tid att posta långa inlägg på ett forum så bör man prioritera sin tid så att matlagningen får vänta till efter derbyt i värsta fall..har man barn så får de väl gnälla under några timmar. :wink:
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Torrent till matchen någon?
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Dags att lägga upp en matchtråd för Fuleå matchen snart kanske..... ? :roll:

Edit: Tackar Magnutz kom upp ca 30 sek innan mitt inlägg..! :D
2014-04-07, vad hände?
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:Dags att lägga upp en matchtråd för Fuleå matchen snart kanske..... ? :roll:

Edit: Tackar Magnutz kom upp ca 30 sek innan mitt inlägg..! :D
;) bra att ni är på tårna!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Sjukt skönt med seger, men det är fan sista derbyt jag besöker i ren protest om det inte blir bättring på hur man får in folk.

Tiden för ett derby borde flyttas en timme så start är klockan 20:00, tror inte jag är ensam som stressar ifrån jobbet till globen för att vara där 40min innan men ändå inte komma in till matchstart. bedrövligt
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Pogue Mahone skrev:Sjukt skönt med seger, men det är fan sista derbyt jag besöker i ren protest om det inte blir bättring på hur man får in folk.

Tiden för ett derby borde flyttas en timme så start är klockan 20:00, tror inte jag är ensam som stressar ifrån jobbet till globen för att vara där 40min innan men ändå inte komma in till matchstart. bedrövligt
Tror tyvärr inte det hjälper. Flyttas matchen fram en timme så kommer de flesta att åka hemifrån en timme senare och så blir det kaos igen. Tråkigt att det ska behöva vara så.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag hade gärna haft en tråd som är "klistrad" i forumet där man kan lägga in länk till torrents för olika matcher. Det finns säkert fler än jag som gärna ser matcherna i efterhand också. Har dock ingen som helst aning om detta bryter mot någon sorts forumregel isåfall är det bara att bortse från detta inlägget.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Sjöwall skrev:Jag hade gärna haft en tråd som är "klistrad" i forumet där man kan lägga in länk till torrents för olika matcher. Det finns säkert fler än jag som gärna ser matcherna i efterhand också. Har dock ingen som helst aning om detta bryter mot någon sorts forumregel isåfall är det bara att bortse från detta inlägget.
Vi får börja använda kodord... ;)
Men jag menar, om man tycker det är okej med att forumfolk gör filmer så borde man få lägga upp torrents så här i efterhand. Brott mot rättigheterna är brott mot rättigheterna.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:Jag hade gärna haft en tråd som är "klistrad" i forumet där man kan lägga in länk till torrents för olika matcher. Det finns säkert fler än jag som gärna ser matcherna i efterhand också. Har dock ingen som helst aning om detta bryter mot någon sorts forumregel isåfall är det bara att bortse från detta inlägget.
Rättigheterna till sändningarna har TV4-bolagen. Att sprida deras sändningar kan nog bryta mot gällande lagstiftning.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Magnutz skrev:
Rättigheterna till sändningarna har TV4-bolagen. Att sprida deras sändningar kan nog bryta mot gällande lagstiftning.
Dock betyder ju inte att länka till en torrent samma sak som att det är du som sprider den ;).
Sharing is caring!
Skriv svar