Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Inget kvitter än så länge då? Bara viskande?
Har inte Nordgren kontrakt över nästa säsong också?Jockmaniac skrev:Menar han inte Nordgren då?melker skrev:Menar du #14 Daniel Rudslätt och #32 Mikael Tellqvist?Caveman skrev:Är det någon mer än mig som hört en fågel viska?
Att Nr 32 & Nr 14 är i stortsätt klara för nästa säsong?
För annars så är väl Krüger redan klar för en till säsong, han har ju nr 32 för tillfället. Sen nr 14 har väl typ Norman eller nåt haft under årets säsong.
Tror nog att det kan bli en väldigt rolig silly season framöver, DIF måste kännas som bra alternativ för många med tanke på att vi har Hardy också..
DIF för alltid<3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om man fick drömma bort lite (Men samtidigt vara realistisk) så skulle det vara kul att se följande lag på isen nästa säsong:
#32 Mikael Tellqvist
#39 Stefan Ridderwall
Viktigt med två bra målvakter, säsongen är lång.
#03 David Printz
#07 Andreas Holmqvist
#08 Alexander Deilert (Utlånad)
#10 Marcus Ragnarsson
#15 Oscar Eklund (Utlånad)
#27 Ossi Väänänen
#34 Daniel Tjärnqvist
#49 Kyle Klubertanz
#57 Kim Lennhammer (Utlånad)
Med Väänänen och Tjärnqvist som nya backar, samtidigt som våra nuvarande top-4 backar stannar bäddar för en av Elitseriens bästa backuppsättningar.
#04 Marcus Nilson
#09 Kristofer Ottosson
#14 Niklas Nordgren
#16 Nichlas Falk
#17 Mathias Tjärnqvist
#18 Michael Holmqvist
#19 Jimmie Ölvestad
#20 Christian Eklund
#26 Tim Eriksson
#28 Nils Ekman
#29 Patrick Cehlin (J20)
#32 Marcus Krüger
#37 Daniel Brodin (Utlånad)
#40 Jacob Josefsson
#44 Nicklas Danielsson
Två stycken nyförvärv i form av Nisse och Nordgren till en redan kompentent forwardsbesättning gör att vi kan få ett flertal producerande kedjor
#32 Mikael Tellqvist
#39 Stefan Ridderwall
Viktigt med två bra målvakter, säsongen är lång.
#03 David Printz
#07 Andreas Holmqvist
#08 Alexander Deilert (Utlånad)
#10 Marcus Ragnarsson
#15 Oscar Eklund (Utlånad)
#27 Ossi Väänänen
#34 Daniel Tjärnqvist
#49 Kyle Klubertanz
#57 Kim Lennhammer (Utlånad)
Med Väänänen och Tjärnqvist som nya backar, samtidigt som våra nuvarande top-4 backar stannar bäddar för en av Elitseriens bästa backuppsättningar.
#04 Marcus Nilson
#09 Kristofer Ottosson
#14 Niklas Nordgren
#16 Nichlas Falk
#17 Mathias Tjärnqvist
#18 Michael Holmqvist
#19 Jimmie Ölvestad
#20 Christian Eklund
#26 Tim Eriksson
#28 Nils Ekman
#29 Patrick Cehlin (J20)
#32 Marcus Krüger
#37 Daniel Brodin (Utlånad)
#40 Jacob Josefsson
#44 Nicklas Danielsson
Två stycken nyförvärv i form av Nisse och Nordgren till en redan kompentent forwardsbesättning gör att vi kan få ett flertal producerande kedjor

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja, det är precis vad jag också tror han har. Förlängdes väl i höstas i 2 säsonger vad jag kunnat läsa mig till. EDIT: Nej, hans kontrakt verkade förlängas för ca 1 år sen vilket ändå gör att han har kontrakt efter den här säsongen.tMy skrev: Har inte Nordgren kontrakt över nästa säsong också?
Själv hoppas jag mest av allt på Nisse Ekman i forwardsväg (självklart är det superviktigt att få Mackan att krita på också, men har bra vibbar där) och minst 2 stabila backpjäser.
Är ju knappast så att vi trots alla positiva tongångar runt DIF just nu kan välja & vraka hur vi vill eller att spelarbudgeten kommer höjas rejält inför nästa säsong... det finns nog en hel del hål att stoppa pengar i. Det som dock är riktigt positivt, framförallt om vi lyckas göra ett stabilt slutspel, är att vi nog har goda möjligheter att knyta större sponsorer till oss inför nästa säsong. DIF Hockey är för första gången på länge på folks läppar i positiva sammanhang och det ger eko i Hockey-Sverige. Självklart ökar ju möjligheterna till mer fördelaktiga sponsorsavtal...
spånar lite på spelare, vad tror ni om Rudslätt?
Norman och söder klara för 2 år!
Är det någon som har koll på dessa? Norman har man ju sett ett par gånger men det skulle vara intressant med lite åsiker och observationer i största allmänhet?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mycket bra att signa dessa två herrar, Söder & Norman. Tror att båda har potential att slå igenom nästa år. Ge oss Mackan, Honken Jr och Kyle please!
- Christopher J
John "skåran" Norman är en riktig lirare!
-
Christopher J skrev:John "skåran" Norman är en riktig lirare!
Hur ser ni på en kille som Stefan Öhman ? Visserligen en gammal modoit dock men han har gjort väldigt bra jobb i finska ligan med poäng osv är han något av intresse?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Stefan har helt fel profil i jämförelse med vad Djurgården vill/söker till laget.Robinhansen skrev:Christopher J skrev:John "skåran" Norman är en riktig lirare!
Hur ser ni på en kille som Stefan Öhman ? Visserligen en gammal modoit dock men han har gjort väldigt bra jobb i finska ligan med poäng osv är han något av intresse?
Inga band till Stockholm och dessutom lite till åren (34) och på så sätt ej utvecklingsbar.
Nej tack är vad vi säger till den centern.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Ser inte vad vi ska med fler centrar till öht. Otto, Josef, Engqvist, Ziggy är utmärkta centrar. Sedan kan även Kruger lira center om det behövs.
En ruggigt stabil defensiv back (OSSI!?)
En bra tvåvägsback (D Tjärnqvist?)
Målspottande jävla galning/Framspelare av Linkans kaliber som gör någon till en målspottande jävla galning
Det är vad jag skulle vilja se.
Målspottande jävla galning/Framspelare av Linkans kaliber som gör någon till en målspottande jävla galning
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med. Det är backsidan som måste förstärkas ifall vi på allvar ska kunna utmana om guldet. Framåt gäller det att behålla samma slagstyrka.Enbom skrev:Ser inte vad vi ska med fler centrar till öht. Otto, Josef, Engqvist, Ziggy är utmärkta centrar. Sedan kan även Kruger lira center om det behövs.
Sedan skulle jag gärna se en förstärkning i målet (Tellan).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Engqvist kommer dra till Montreal. Sen kan man inte direkt förvänta sig att både Josef och Kruger stannar, minst en av dom drar, om inte båda.Enbom skrev:Ser inte vad vi ska med fler centrar till öht. Otto, Josef, Engqvist, Ziggy är utmärkta centrar. Sedan kan även Kruger lira center om det behövs.
Ziggy är ju här på artistkontrakt, inte direkt så stora chanser att man förlänger (då han kostar en del och har inte direkt levererat heller), söker väl lyckan i NHL/AHL.
Klart att man flyttar upp Norman näst säsong och man har ju haft kontakt med Patrik Lundh http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3697.
Helst skulle man se Thoresen men pengarna i Ryssland lockar nog mest.
- Remy Lebeau
Köper inte kritiken att Ziggy "inte direkt" levererat. Vad har han "inte direkt" levererat? Poäng? Zigomanis är inte, har aldrig varit, och kommer aldrig vara en spelare som öser in poäng. Känns naivt att tro att killen skulle komma direkt från USA, och spela bländande på stor rink för första gången. Han sa själv att han skulle behöva tid på sig att komma in i allt. Ingen liten omställning direkt.
Som Zigomanis har spelat sista tiden så börjar han visa sin kapacitet han besitter. Han kommer bara bli bättre, och är redan enligt mig ovärderlig vid tekningar och även boxplay.
Tycker han är en grymt underskattad spelare med en spelstil som inte skapar rubriker, men som betyder enormt mycket för laget. Klart en spelare som man bör satsa på att behålla.
Som Zigomanis har spelat sista tiden så börjar han visa sin kapacitet han besitter. Han kommer bara bli bättre, och är redan enligt mig ovärderlig vid tekningar och även boxplay.
Tycker han är en grymt underskattad spelare med en spelstil som inte skapar rubriker, men som betyder enormt mycket för laget. Klart en spelare som man bör satsa på att behålla.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore