Vilken matchtröja skall DIF använda?
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Sensei, vad finner du nostalgiskt med -84? Ful tröja och torsk mot Ajk i finalen samma år, usch.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Nej, ssk.BaronVonDif skrev:Sensei, vad finner du nostalgiskt med -84? Ful tröja och torsk mot Ajk i finalen samma år, usch.
De spelade finalen i min gamla hemort, Norrköping. Som ni säkert kan förstå så är det väldigt starka minnen som är associerade med denna händelse.
Dock var nog det värsta inte tröjjorna, utan introduktionen av "super-fan"

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Ja.... jokertröjorna är fruktansvärt urfula. Inte ens den nostalgiska aspekten kan vara spännande (var dock några år innan jag själv aktivt började följa DIF så skall erkännas att jag har noll personlig koppling till dem).
Men jag gillar de nya mer och mer ju mer jag kollar på dem. Måste sluta stirra nu. Abstinensen börjar bli enorm.
Men jag gillar de nya mer och mer ju mer jag kollar på dem. Måste sluta stirra nu. Abstinensen börjar bli enorm.
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Var inte ssk finalen -85? Aja, history is history.sensei skrev:Nej, ssk.BaronVonDif skrev:Sensei, vad finner du nostalgiskt med -84? Ful tröja och torsk mot Ajk i finalen samma år, usch.
De spelade finalen i min gamla hemort, Norrköping. Som ni säkert kan förstå så är det väldigt starka minnen som är associerade med denna händelse.
Dock var nog det värsta inte tröjjorna, utan introduktionen av "super-fan"
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Okej nu suger jag i bildredigering, men jag hade hellre sett nått sånt här:
Ni får ha lite fantasi. Typsnitten ska givetvis matcha tröjnumret vid en färdig produkt.

Ni får ha lite fantasi. Typsnitten ska givetvis matcha tröjnumret vid en färdig produkt.

Har det röstats om snyggaste tröjan?
Sjukt snygg!Dingman skrev:Okej nu suger jag i bildredigering, men jag hade hellre sett nått sånt här:
- Jim Morrison
Skitsnygga, absolut, men det drar lite iväg från temat som DIF ville ha. Philadelphia Flyers-temat. Därför blir ju dessa tröjor en smaksak, om vad man gillar. Jag håller vid att Flyers-tröjorna, om gjorda RÄTT, är grymt jävla snygga.Dingman skrev:Okej nu suger jag i bildredigering, men jag hade hellre sett nått sånt här:
Om du orkar, skulle du orka rätta till dom tröjorna vi har nu? Alltså med namnplåt och så vidare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Vad är poängen med att sitta och göra egna förslag nu? Ingen kan ju på allvar tro att DIF skulle göra om de nya tröjorna...
EDIT: Dessutom tycker jag de riktiga var bra mycket snyggare med texten i botten.
EDIT: Dessutom tycker jag de riktiga var bra mycket snyggare med texten i botten.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-08-15 20:01:47, redigerad totalt 1 gånger.
Dingman skrev:Okej nu suger jag i bildredigering, men jag hade hellre sett nått sånt här:
Mycket bättre. Skulle även skölden hamna högre upp så skulle jag vara hyfsat nöjd
- SirDIFalot
bildexemplen ovan gör tröjan satan så mycket bättre enligt mig.
Dock vidhåller jag att den blåa hemmatröjan hade blivit riktigt snygg framtill med en guldfärgad lagerkrans runt skölden.
Lite liknande det stuket som vi hade på "guldtröjorna" från -83 om jag minns rätt....
Har hittat en positiv sak till med tröjorna nu och det är att skölden är helt ren vilket är rätt, egentligen den enda mindre detajen på hela tröjan som är rätt.
Dock vidhåller jag att den blåa hemmatröjan hade blivit riktigt snygg framtill med en guldfärgad lagerkrans runt skölden.
Lite liknande det stuket som vi hade på "guldtröjorna" från -83 om jag minns rätt....
Har hittat en positiv sak till med tröjorna nu och det är att skölden är helt ren vilket är rätt, egentligen den enda mindre detajen på hela tröjan som är rätt.
- BaronVonDif
Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Saknar "Stockholms Stolthet" runt loggan men dom vågar kanske inte ha det i AS, dock vågade fotbollen ha det i superettan.Kall-El skrev:bildexemplen ovan gör tröjan satan så mycket bättre enligt mig.
- -daniel-
På tal om ingenting så gillade jag idén någon hade förut med en insamling för fans att få en egen spot på tröjan och skriva något fyndigt (det skall naturligtvis vara en hyfsat framträdande sponsorsplats och vara bestämt från början vad som skall stå så man vet vad man betalar för).
Hade helt klart slängt in några tusingar på DÖD ÅT TENGIL.
Nä men allvarligt så hade det varit rätt skoj med något bra...
Hade helt klart slängt in några tusingar på DÖD ÅT TENGIL.
Nä men allvarligt så hade det varit rätt skoj med något bra...