DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
zOscaR
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av zOscaR »

Gick väl en massa rykten på nätet innan Sjölund skrev på att han inte trivdes i DIF. Men det visade sig ju som sagt bara vara rykten. Däremot så måste han börja skärpa till sig, de senaste matcherna nu på ett tag har jag nog aldrig sett honom ta emot en boll rättvänd. Sen att han alltid ska vända hemåt när han väl har bollen blir man riktigt irriterad på. Hoppas han skärper till sig och kommer tillbaka så som han var innan han fick sin sjukdom.[/quote]

Aha, ja så var det nog. Ja han har då inte varit bra än så länge iallafall.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Crashmash skrev:Han lirar väl mycket mer defensivt nu än vad han gjort tidigare?
Ja, det känns som det iallafall. Han spelar alldedes för mycket i sidled och hemmåt...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF har väl beslutat att han ska vara defensiv speluppläggare, något som går åt helvete när motståndarna alltid har en som markerar honom och medspelarna ändå spelar alla bollar via honom. Tror inte Kasper (eller någon annan typ Raja/Christer/annan) gått ner och hjälpt till några meter brevid honom en enda gång den här säsongen för att hjälpa backar med speluppbyggandet.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Crashmash skrev:DIF har väl beslutat att han ska vara defensiv speluppläggare, något som går åt helvete när motståndarna alltid har en som markerar honom och medspelarna ändå spelar alla bollar via honom. Tror inte Kasper (eller någon annan typ Raja/Christer/annan) gått ner och hjälpt till några meter brevid honom en enda gång den här säsongen för att hjälpa backar med speluppbyggandet.
+1 på detta inlägg!

Får hoppas att lagets "ventilation" ger en positiv effekt från nu. Oerhört viktig match imorgon hoppas många passar på att njuta av det fina vädret samtidigt som man kollar på fotboll - på plats.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:En pinne av 12 möjliga. Ja, inte går det speciellt bra än... Nu hoppas jag att laget orkar ta en trea nästa match för, blir det torsk igen är det brutalt illa ställt med allt. Är det dags att bänka folk som inte presterar? Jag vet inte för jag orkar inte se på allsvensk fotboll nu för tiden.
Frågan är om vi kan bänka någon då vi ser ut att försöka slå något slags rekord i skador.
På den punkten verkar vi vara fotbollens svar på Timrå som alltid har enorma skadebekymmer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Det är för att vi fys tränar på helt fel sätt, och sa nej till en utmärkt fystränare, eftersom DIF inte ville ändra på sitt tränings upplägg, det känns ju väldigt bra nu när halva laget är skadat och spelare som Sjölund klagar på upplägget.
DIF <3
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:En pinne av 12 möjliga. Ja, inte går det speciellt bra än... Nu hoppas jag att laget orkar ta en trea nästa match för, blir det torsk igen är det brutalt illa ställt med allt. Är det dags att bänka folk som inte presterar? Jag vet inte för jag orkar inte se på allsvensk fotboll nu för tiden.
Frågan är om vi kan bänka någon då vi ser ut att försöka slå något slags rekord i skador.
På den punkten verkar vi vara fotbollens svar på Timrå som alltid har enorma skadebekymmer.
Kan vi inte spela med nio man då? Det kan ju knappast gå så mycket sämre. Torsk mot Peking nu så är det över för i år.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kan vi inte spela med nio man då? Det kan ju knappast gå så mycket sämre. Torsk mot Peking nu så är det över för i år.
Tja, varför inte?

Skämt åsido, vi bara måste vinna över Peking.
Trodde att vi i år, med en relativt stor kontinuitet i laget från ifjol, skulle göra en betydligt bättre säsong. Snart har vi satt oss i en rejäl uppförsbacke. De brukar sällan bli annat än att man nästan kommer upp på krönet innan man åker ned igen. Tungt.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Ja förlorar vi imorgon, och vi har förlorat allting. Känns det som iallafall..
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Kennedy
Philip
Rajalakso - Sjölund - Kasper - Petter G
Emil Bergström - Gale - Toivio - Kebba
Dembo
Kom igen nu för fan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Crashmash skrev:
Kennedy
Philip
Rajalakso - Sjölund - Kasper - Petter G
Emil Bergström - Gale - Toivio - Kebba
Dembo
Kom igen nu för fan.
Känner mig säker på seger idag. Vi bara ska/kan/måste/vill vinna denna match. Visa nu vilka som är järnkaminerna.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Gale är verkligen en katastrof. Fruktansvärt dålig med boll. Sen har ju Sjölund följt upp sin usla start i årets allsvenskan med ytterligare en värdelös halvlek. Huruvida det är spelupplägget eller hans eget fel låter jag vara osagt, men inte ett rätt gör han där ute.

Positivt är att Rajalakso verkar fortsatt pigg.
Kennedy skulle behöva hänga en strut för självförtroendets skull.

Eftersökes: Fler spelare som är villiga att delta i anfallen. De matcher vi var som bäst i förra året var då våra anfallare och ytterspelare löpte konstant i 90 minuter.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

.... :cry:
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Som vanligt så är vi klart bättre i första. Men sen, ja vafan händer egentligen? Alla jävla bolltapp på mittplan, försvaret och Dembo. Nej någonting måste hända nu. Avgå hela ledarstaben. Vi vinner för fan bollinnehavet med 58-42, varför skapar vi ingenting för? Vi hade ungefär 2 bra chanser i den här matchen förutom målet. Måste ju för fan skapa mer.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Hahaha. Det är en sån jävla korpnivåstämpel på detta lag.

Avgå Banda - ja, jag är seriös!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Skriv svar