JohanPez skrev:Vad som hade vart coolt några år framåt vore om AS blev så stort så att man kunde förlägga hyllan till ena långsidan och sätta AS mittemot klacken för att sedermera bli världsmästare på växelramsor.
Right?
Nej. Gick åt helvete när det testades mot timrå under Järnkaminernas dag.
Äntligen visar Sudden lite DIF-hjärta! När han nu ska stötta såväl fotbollen som hockeyn ekonomiskt, måste målet vara att äga vår egen arena för att kunna dra in mer intäkter och behålla våra duktiga lovande spelare (det Sudden vill bidra till med sina pengar).
Folk vill ha mer lyxiga arenor med loger och faceiliteter.
Även om jag drömmer om en arena med 10.000 galet skrikande fans varje hemmamatch, så behövs även barnfamiljer och "slipsnissar", som drar in mycket pengar på souvenirer, käk och dryck.
Jag hoppas verkligen att Järnkaminerna skulle få vara med i ett sådan ombyggnation av Hovet, om drömmen nu skulle bli verklighet.
Djurgården behöver verkligen en renovering. Ingen kan väl påstå något annat än att vi i dagsläget har den sunkigaste och sämsta arenan i hela ES. Detsamma gäller för AS i fotbollen, fast där har vi ändock den estetiskt vackraste.
Mattias_87 skrev:Är renoveringen lagd på is helt och hållet nu?
Hahaha, pun intended? "lagd på is" fick mig att skratta lite i alla fall.
Ja, jag instämmer i frågan. Har någon koll på detta? Jag kan i och för sig höra mig för också.
Faktiskt inte, men det blev ju passande
Mailade journalisten som skrev artikeln i AB för ca en månad sedan och fick svaret att han skulle vidarebefodra det till någon men sen fick jag inte höra något mer.
Mattias_87 skrev:Är renoveringen lagd på is helt och hållet nu?
Hahaha, pun intended? "lagd på is" fick mig att skratta lite i alla fall.
Ja, jag instämmer i frågan. Har någon koll på detta? Jag kan i och för sig höra mig för också.
Faktiskt inte, men det blev ju passande
Mailade journalisten som skrev artikeln i AB för ca en månad sedan och fick svaret att han skulle vidarebefodra det till någon men sen fick jag inte höra något mer.
Ska se vad jag kan få reda på imorgon. Återkommer.
Kentta skrev:Lite renoverat är det ju redan, ny sarg och allt! Ser väldigt fräscht ut.
Ja och runt hyllan hade det hänt en del grejer också.. Vet inte om jag gått och blivit senil men har de två stolsraderna precis ovanför nedre Hyllan alltid funnits där (typ 80 - 100 stolar)?
Angående Hovet -> kort svar som säger allt: Djurgårdens IF Hockey sköter sitt och beslutet om renovering av Hovet ligger i politikernas händer. Alltså: DIF Hockey har inte med beslutet att göra. Framtiden visar om det blir någon större renovering. Vi kan hoppas!
Källa: Jag frågade Janne Ednertz när vi sågs idag.
Kentta skrev:Lite renoverat är det ju redan, ny sarg och allt! Ser väldigt fräscht ut.
Ja och runt hyllan hade det hänt en del grejer också.. Vet inte om jag gått och blivit senil men har de två stolsraderna precis ovanför nedre Hyllan alltid funnits där (typ 80 - 100 stolar)?
Det har de eller alltid och alltid men jag satt där i höstas med fin öl i hand åtminstone
Magnutz skrev:Angående Hovet -> kort svar som säger allt: Djurgårdens IF Hockey sköter sitt och beslutet om renovering av Hovet ligger i politikernas händer. Alltså: DIF Hockey har inte med beslutet att göra. Framtiden visar om det blir någon större renovering. Vi kan hoppas!
Källa: Jag frågade Janne Ednertz när vi sågs idag.
Undrar vad som hände med det där byggförslaget som skulle kommit i April. Var Stockholms stad missnöjda med förslaget? Tråkigt att ingen information finns.