Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Galning1998

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

fryppe skrev: 2024-09-06 08:16:47 Aftonbladet.

August Berg till Djurgården
På tal om Mattias Norlinder: dubbla kvalhjälten August Berg, 25, blir den back som offras när Modo nu löst värvningen av Norlinder. Modo har i dagsläget nio backar och sportchef Henrik Gradin var i Sportbladets program ”60 minuter om Modo” öppen med att det är en för mycket.

August Berg har spelat i Modo de två senaste säsongerna och var med en viktig del i det klassiska laget som tog Modo upp i SHL igen.

Han blev även stor kvalhjälte när han som 19-åring gjorde det avgörande målet mot ärkerivalen Mora och sköt upp Leksand i SHL.

Nu lämnar den populära stockholmaren Modo, trots att han har kontrakt säsongen ut.

Anbud har definitivt inte saknats ör den högerfattad backen, som även kan användas som forward. Enligt vad silly-surr erfar har han gjort sitt val.

Det blir Djurgården – och det ska handla om ett långtidskontrakt.

Niklas Wikegård har (minst) en backplats kvar att fylla i Djurgården och August Berg tar den platsen. Berg är från Stockholm och har Vallentuna som moderklubb.

Med Berg får Djurgården också in sin första högerfattade back i truppen.
Så inte alls klart med andra ord. Sportbladet har nästan aldrig rätt
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Bernhardt
Näsén
Ingman
Berg

Var Modos toppfyra när dom gick upp. Kan tänka mig att vi skulle ställa upp med;

Sissons - Berg
Tychonik - Ragnarsson

vilket säkert funkar. Men det är något som skaver ändå. Kanske Ragge i en top4? In med en etta/tvåa rightare där? Tycker Modo med Ingman där slår ur vår backsida och det är lite sådana skills som saknas just nu enligt mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Galning1998

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Jim Morrison skrev: 2024-09-06 08:30:20 Bernhardt
Näsén
Ingman
Berg

Var Modos toppfyra när dom gick upp. Kan tänka mig att vi skulle ställa upp med;

Sissons - Berg
Tychonik - Ragnarsson

vilket säkert funkar. Men det är något som skaver ändå. Kanske Ragge i en top4? In med en etta/tvåa rightare där? Tycker Modo med Ingman där slår ur vår backsida och det är lite sådana skills som saknas just nu enligt mig.
Ingman var inte 4e back det var Brickley. Spelade ifs med bruten fotled hela finalserien så såg ju helt värdelös ut haha
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Näsén
Ingman
Berg

Sissons - Berg
Tychonik - Ragnarsson

Tycker med det ser lite vekt ut. Sen vet man ju inte med Tychonik kanske blir en ny Nardella men occkså ute efter jul. Nja skulle nog med vilja ha en till.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

benganfs skrev: 2024-09-06 08:36:09
Näsén
Ingman
Berg

Sissons - Berg
Tychonik - Ragnarsson

Tycker med det ser lite vekt ut. Sen vet man ju inte med Tychonik kanske blir en ny Nardella men occkså ute efter jul. Nja skulle nog med vilja ha en till.
Klart det är lite vekt men det ser bättre ut en innan, sen tror jag om det inte håller att wikegård har en plan B att fixa en till back.
Cyber

Silly Season 2024/25

Inlägg av Cyber »

Galning1998 skrev: 2024-09-06 08:32:16
Näsén
Ingman
Berg

Sissons - Berg
Tychonik - Ragnarsson

Ingman var inte 4e back det var Brickley. Spelade ifs med bruten fotled hela finalserien så såg ju helt värdelös ut haha
Bernhardt + Näsén var dock nästan överjordiskt bra i slutspelet. Bernhardt hade 10+11 gällande mål/assist med en plus/minus på 26-7 på 17 matcher.

Berg är en tufft spelande back som har ett rätt bra skott och skridskoåkning. Lär inte spela PP, men boxplay och säkert mycket i fem mot fem.

Han tränar lika tufft som han spelar, så Thoresen lär bli glad. Klasen mindre glad när det smäller i sargerna på träning.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2024-09-06 08:37:32
benganfs skrev: 2024-09-06 08:36:09
Näsén
Ingman
Berg

Sissons - Berg
Tychonik - Ragnarsson

Klart det är lite vekt men det ser bättre ut en innan, sen tror jag om det inte håller att wikegård har en plan B att fixa en till back.
Bra med Berg in. Kan ligan, har gått upp. Tychonik, antingen topp back/ eller så är han borta. Nu ger vi han chansen!
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

klocka nu 10.30
Daven
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Berg presenterad. Känns stabilt, Berg verkar varit populär bland Modosupportrar.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

8 spelare har skrivit på för säsongen, 1 på treårigt avtal.
Huruvida det är för långt eller inte kan man väl diskutera men överlag har jag inga problem med att en back som är 25 år skriver för tre år. Han har ju sina intressanta egenskaper. Inget illa menat mot Falk, men den var ju helt obegriplig i jämförelse.

Köper Wikegårds motivering fullt ut.
Stark värvning.
Välkommen, August.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-09-06 09:36:18, redigerad totalt 3 gång.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Skitbra värvning. Glad över att man inte låser sig vid en "offensiv" back. Det här är en kille som kan använda sin kropp. Något vi DEFINITIVT saknar.

Bra Wikegård! Köper oss lite tid att skaffa en back till som jag ändå hoppas är planen.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Skönt med en tung backvärvning som tar för sig. Verkar överlag hyllad som en bra stabil back. Bra DIF o Wiken. Är Simon iom det avskriven nu ?
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Manijock skrev: 2024-09-06 09:35:18 Skitbra värvning. Glad över att man inte låser sig vid en "offensiv" back. Det här är en kille som kan använda sin kropp. Något vi DEFINITIVT saknar.

Bra Wikegård! Köper oss lite tid att skaffa en back till som jag ändå hoppas är planen.
Han lär väl inte va svindyr tänker jag?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Treårskontrakt? Det gillar jag inte. Hoppas man identifierat något som vi ska ha såpass länge.

Välkommen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Ja alltså jag tror inte att om Simon säger att han vill komma hem och spela att vi tackar nej, tippar på att det finns lite pengar kvar i pengapåsen till oförutsägbara händelser.
Låst