Det finns regler som styr hur långt ett entry level contract får vara i NHL. Det har med åldern på spelaren att göra. Sörensen och Sharks kan inte göra något annat än att skriva avtalet på just ett år då det skulle strida med NHL's kollektivavtal annars.jarnkamin136 skrev:Sörensen kontrakt med Hajarna är på 1 år. Kanske satsar allt på ett kort och om han inte lyckas ta plats så kommer han tillbaka till DIF (önsketänkande).
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Är nog rätt bra för Sörensen att krita på för ett år.
Lyckas han inte alls behöver han inte harva runt i NHL och lyckas han torde han kunna få ett betydligt fetare kontrakt till säsongen efter.
Lyckas han inte alls behöver han inte harva runt i NHL och lyckas han torde han kunna få ett betydligt fetare kontrakt till säsongen efter.
- ALLTID DIF
Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
2 släppa Salinen visst pengar till fw ( men för helvette vi skulle behövt både Sallinen & 2 till fw prisklass
200 000 minst ! +
2 st Backar i prisklass 200 000 kr
Hank o Ahlen sanna Djurgårdare JA på läktarn !
Tungt att se vad som händer och dessutom se att endel snorungar tror att vi har ett ungt hungrigt lag
KÖP EN LOTT eller sluta rulla jointar ! och titta upp ur dimman
Ungt ja men bara 1 eller kanske 2 av snor ungarna är SHL material iår om 2-3 år ok
fy fan jocke herre fucking skits va fan gör karln !
1 Reideborn
2 släppa Salinen visst pengar till fw ( men för helvette vi skulle behövt både Sallinen & 2 till fw prisklass
200 000 minst ! +
Tungt att se vad som händer och dessutom se att endel snorungar tror att vi har ett ungt hungrigt lag
Ungt ja men bara 1 eller kanske 2 av snor ungarna är SHL material iår om 2-3 år ok
Jag ger dig rätt beträffande Rediborn, men att släppa Sallinen mot en skarp forward känns rätt inte minst med tanke på vår centersituation. Anderson och Ljungh är definitivt bra nog att leda lina ett och två och där bakom har vi plockat in en lovande center från Mora samt att vi har Vejdemo som jag tror hårt på inför nästa säsong. Att inte ge dessa var sin centerplats hade varit resursslöseri.ALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
Om det sedan räcker med en forward till kan diskuteras, men jag tror inte att det finns pengar till mer helt enkelt och dessutom ser jag det som nödvändigt att två backar till presenteras. Med tanke på målvaktsduon behöver vi nog dessutom spara en del pengar för att vid behov kunna plocka in en målvakt till i januari.
Kan vi plocka in två bra backar ( en pp och en mer defensiv ) samt en bra forward borde vi ha ett ok lagbygge i alla fall. Förhoppningsvis har detta också inneburit att vi har pengar över för en januarisigning vid behov. Själv är jag rädd för att det bara kommer signas en bra back och en bra forward till kanske skall tilläggas.
- ALLTID DIF
Ja men Fw n måste "minst" vara hällst BÄTTRE än Pesonen i Toppform & OCH en av Backarna majestätiskKall-El skrev:Jag ger dig rätt beträffande Rediborn, men att släppa Sallinen mot en skarp forward känns rätt inte minst med tanke på vår centersituation. Anderson och Ljungh är definitivt bra nog att leda lina ett och två och där bakom har vi plockat in en lovande center från Mora samt att vi har Vejdemo som jag tror hårt på inför nästa säsong. Att inte ge dessa var sin centerplats hade varit resursslöseri.ALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
Om det sedan räcker med en forward till kan diskuteras, men jag tror inte att det finns pengar till mer helt enkelt och dessutom ser jag det som nödvändigt att två backar till presenteras. Med tanke på målvaktsduon behöver vi nog dessutom spara en del pengar för att vid behov kunna plocka in en målvakt till i januari.
Kan vi plocka in två bra backar ( en pp och en mer defensiv ) samt en bra forward borde vi ha ett ok lagbygge i alla fall. Förhoppningsvis har detta också inneburit att vi har pengar över för en januarisigning vid behov. Själv är jag rädd för att det bara kommer signas en bra back och en bra forward till kanske skall tilläggas.
Typ Ragnarsson siesta back en Simon G i toppform spelsugen som ett barn på Julafton och att Tellen orkar &är hel samtliga omgångar DET KRÄVS !!!
Wow. Nominerar ovan stående inlägg till det dummaste jag har läst sedan Eldkvarn brann.ALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- reservjesus
Du kanske ska vakna ur haschdimman du befinner dig iALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
clowns to the left of me, jokers to the right
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir spännande och se vilken skillnad det blir med nya tränaren. Om han är så skicklig som alla säger med att forma spelare. Inte lätt att bygga ett lag som det är nu i SHL men tror på satsningen vi gör nu vi måste hänga med i nya hockeyn.
Kanske du ska chilla ner lite och se lite nyanser. Förra truppen var väl sm-guld enligt dig och helt fantastisk.ALLTID DIF skrev:Ja men Fw n måste "minst" vara hällst BÄTTRE än Pesonen i Toppform & OCH en av Backarna majestätiskKall-El skrev:Jag ger dig rätt beträffande Rediborn, men att släppa Sallinen mot en skarp forward känns rätt inte minst med tanke på vår centersituation. Anderson och Ljungh är definitivt bra nog att leda lina ett och två och där bakom har vi plockat in en lovande center från Mora samt att vi har Vejdemo som jag tror hårt på inför nästa säsong. Att inte ge dessa var sin centerplats hade varit resursslöseri.ALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
Typ Ragnarsson siesta back en Simon G i toppform spelsugen som ett barn på Julafton och att Tellen orkar &är hel samtliga omgångar DET KRÄVS !!!
Givetvis är vår trupp lite sämre på pappret än ifjol men jag är inte så säker på att det blir sämre i slutändan. Roade mig lite med att jämföra forwardsuppställningar så du kan se att det inte är så stor skillnad. Förra säsongens först och kommande sen.
Förra:Thoresen-Anderson-Sörensen
Kommande:Ny-Anderson-Ikonen
Seriens bästa kedja i perioder. Blir svår att ersätta såklart. Ikonen verkar vara i min lilla research en riktigt bra ersättare för Sören med ett bra spelsinne. Ung och kan fortfarande ta stora steg. Ett riktigt bra nyförvärv och så är kedjan riktigt bra men en bit i från förra kedjan.
Förra:Brodin-Sallinen-Lehtonen
Kommande:Possler-Ljungh-Brodin
Var väl de som fick spela ihop i slutet när vi toppade första kedjan. Funkade inte alls. Så som jag komponerade andrakedjan tycker jag det är ett stort uppköp.
Förra:Alvarez-Ljungh-Vejdemo
Kommande:Lundh-Vejdemo-Fällström
Känns som två rätt jämnbra kedjor. Men Vejdemo kan ta stora steg över sommaren och var bra redan förra säsongen. Fällström är bra om han bara får vara skadefri.
Förra:Hank-Hage-Ahlén
Kommande:Hank-Johansson-Ahlén
Samma kedja som förra året. Den var väl allt annat än bra. Men Johansson kan vara ett litet uppköp jämfört med Hage.
Sen har vi många bra juniorer som har blivit ett år äldre och någon får säkert sitt genombrott om de bara får chansen. Hoppas det här blir säsongen då Davidsson-bröderna slår igenom!
Jag tycker med andra ord forwardsuppställningen är lite sämre men med en stor chans att i slutändan faktiskt till och med bli bättre om det går som jag hoppas.
På backsidan orkar jag inte göra någon sådan jämförelse men om två backar av hyfsad klass kommer in så blir det också bra.
Simon G är det Simon Gysbers? Vad är så speciellt med honom? En helt ok back iaf men inget drömnamn på något sätt.
-
Jag känner mig oxå kränkt av att vi inte tar in bättre spelare och att vi försöker bygga ett lag på sikt och är rädd om ekonomin .ALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
-
Är du ens på riktigt? du verkar själv vara en av dom snorungarna..ALLTID DIF skrev:Jag tror inte vi kommer att klara kvalet nästa år tyvärr så är Alsvenskans bästa lag långt över Jockes bygge ( även med en 350 000 kr fw
1 Reideborn
200 000 minst ! +
Någon bättre koll på hockey förutom att spy ut massa skit har du inte heller.
Hur tänker du att unga, starkt utvecklingsbara spelare skall bli bättre och stabila(are) SHL spelare för att slutligen ta steget mot NHL? På dig låter det som att de skall köra HA eller ettan tills de helt plötsligt gått och blivit gedigna SHL spelare i en ålder av 25-26.
Vet inte vad du verkar tror att DIF skall ha för ambitioner när vi är i en förändringsfas som vi är nu. Det funkar inte riktigt att bara ha en och en halv bra kedjor, likt vi hade förra året, för vad händer om dessa spelare underpresterar? Vi har inte råd att köpa in Kane-Toews-Hörnqvist till vår andra kedja, ledsen men så är det.
Jocke gör det bra, låt honom arbeta i lugn och ro och sluta skriv massa patetiska brev till honom. Det kommer bli bra iår, jag lovar!
Tror folk seriöst på kval?
Visst har vi inte den starkaste truppen, men jag tror vi slåss runt play in platser nästa säsong också. Det är ju rätt lätt att glömma att vi för två säsonger sen kom upp från AS, det tar tid att etablera sig i toppen i SHL.
Vi behöver få in en forward av hög klass och en offensiv back. Sen tror jag ärligt inte att det händer så mycket mer. Ska bli intressant att se om vi får någon junior som kommer upp och gör det bra, har ju nästan varit så varje säsong de senaste 5-6 åren.
Jag tror vi slutar på en 8-9 plats och vinner play-in och tar oss till kvartsfinal.
Visst har vi inte den starkaste truppen, men jag tror vi slåss runt play in platser nästa säsong också. Det är ju rätt lätt att glömma att vi för två säsonger sen kom upp från AS, det tar tid att etablera sig i toppen i SHL.
Vi behöver få in en forward av hög klass och en offensiv back. Sen tror jag ärligt inte att det händer så mycket mer. Ska bli intressant att se om vi får någon junior som kommer upp och gör det bra, har ju nästan varit så varje säsong de senaste 5-6 åren.
Jag tror vi slutar på en 8-9 plats och vinner play-in och tar oss till kvartsfinal.
Samma snack varje år.
"Saknas en hel förstakedja"
"Vi saknar spets"
"Blir kval om vi inte får in 3-4 toppspelare snart"
"Saknas en hel förstakedja"
"Vi saknar spets"
"Blir kval om vi inte får in 3-4 toppspelare snart"
- Jim Morrison
viewtopic.php?f=5&t=2600&start=1380
Sillytråden 09/10 vid ungefär samma tidpunkt som nu. Nej, det säger ingenting om hur säsongen kommer bli nu, bara att tugget verkligen är exakt likadant varje silly. Handlar om utveckling på spelare, inga färdiga produkter.
Sillytråden 09/10 vid ungefär samma tidpunkt som nu. Nej, det säger ingenting om hur säsongen kommer bli nu, bara att tugget verkligen är exakt likadant varje silly. Handlar om utveckling på spelare, inga färdiga produkter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Trodde det var min grej att vara överdrivet negativ? Nu är ju alla värre än mig!
Butt out, pretenders.
Butt out, pretenders.