ingen aning, visst är väl tellan aningen dyrare än wesslau. men hur stor skillnad kan de vara? tellan vill ju hem, då kan han väl knappast begära några gigantiska summor? och är de inte värt att lägga lite extra på en målvakt som är kort och gott BÄTTRE. antagligen resonerar dom väl så att dom hellre vill ha en billigare och hungrigare än en dyrare och bättre, vad vet jag. Men usch blev riktigt ledsen när jag såg malmö ryktet. väntat i 10år på att han ska komma tillbaka och så blir de så här, antagligen..FabbeK skrev:Hur tänker Järlan (+alla andra miljarder tränare vi har) egentligen??
Fan jag vill ha hem Tellan! Det är prio1 !!
Malmö?!?!? SÅ jävla ovärdigt Tellan!
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om det kommer fram att Järlan valt Wesslau före Tellqvist eller inte ens försökt på Tellqvist (ärligt försök inte bara "Spelar du gratis? Inte? Då kan du dra till Malmö"), så blir jag riktigt jävla besviken och arg.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men om dom nu fördrar Wesslau så gör dom det, inget och gråta över?oskais skrev:Om det kommer fram att Järlan valt Wesslau före Tellqvist eller inte ens försökt på Tellqvist (ärligt försök inte bara "Spelar du gratis? Inte? Då kan du dra till Malmö"), så blir jag riktigt jävla besviken och arg.
det är ju fan Hardy som har sista ordet så gå och gnälla på barta järlan är dumt, jävligt dumt. Gnäll också på den som tog oss till final förra året, och tog sm guld med oss .
Med den där logiken gjorde ju inte Janne Karlsson nått fel allt i HV i år, med tanke på att han tog dom till SM-Guld förra året..Robinhansen skrev:Men om dom nu fördrar Wesslau så gör dom det, inget och gråta över?oskais skrev:Om det kommer fram att Järlan valt Wesslau före Tellqvist eller inte ens försökt på Tellqvist (ärligt försök inte bara "Spelar du gratis? Inte? Då kan du dra till Malmö"), så blir jag riktigt jävla besviken och arg.
det är ju fan Hardy som har sista ordet så gå och gnälla på barta järlan är dumt, jävligt dumt. Gnäll också på den som tog oss till final förra året, och tog sm guld med oss .
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Angående Tellqvist / Malmö så tänkte jag faktiskt på det direkt när Johan (mrmadhawk) skrev om att "en målvakt som först skulle kolla med familjen innan han kritar på något" tidigare i dag. Vi får väl se, känns dock som en inte helt orealistisk värvning. Sen beror det väl på om familjen Tellqvist kan tänkas bosätta sig där nere också.
Jag vill som många andra här inne ha hem Tellan, och det ska vara prio ett. Och om nu Järlan vill satsa på Wesslau istället så tycker jag att det är bra att Tellan går till Malmö och inte något elitserielag. För det verkar faktiskt som om han verkligen vill hem till Sverige.
No Rules In The Animal Kingdom
Själv ser jag helst Owuya som våran målvakt nästa år. Men han kommer troligen pröva lyckan i nordamerika. Känns som att det finns en liten risk att Wesslan floppar totalt ( grundar inte det på något, har bara en känsla av det ). Eller kanske han kommer tillbaka och dominerar totalt, som under slutspelet. Det kan gå hur fan som helst med han, jag vet inte riktigt vart man har honom just nu. Jag har ej följt Tellan någonting i KHL, så ska egentligen inte yttra mig om honom, men känns som han är en riktig jävla djurgårdare och skulle kanske kunna tänka sig att gå ner i lön för att spela i DIF, han borde ju ha rätt bra med cash eftersom han har spelat ett tag i KHL. Dock är ju han en lite mindre målvakt än Wesslan. Jag föredrar större målvakter i dagens hockey, som t ex Owuya. Spelar ingen roll vem av Owuya/Wesslan/Tellan det blir, kommer nog bli skitbra ändå tror jag. Antar att denna "bomb" är DT, andra kandidater skulle kanske vara Kyle, men det känns ganska osannolikt. Jonas Junland är det garanterat inte, han är för dyr.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Som nämnts upprepade gånger tidigare är det Järlan i samspråk med målvaktstränaren & övriga tränarstaben som tillsammans har fattat ett beslut som vi får anta gör att Tellqvist inte spelar i DIF kommande säsong. Det kan bli fel. Det kan bli rätt. Ungefär en likadan chansning som att signa Tellan, men skillnaden nu är att det antagligen blir billigare.Äppelmos skrev:Med den där logiken gjorde ju inte Janne Karlsson nått fel allt i HV i år, med tanke på att han tog dom till SM-Guld förra året..Robinhansen skrev:Men om dom nu fördrar Wesslau så gör dom det, inget och gråta över?oskais skrev:Om det kommer fram att Järlan valt Wesslau före Tellqvist eller inte ens försökt på Tellqvist (ärligt försök inte bara "Spelar du gratis? Inte? Då kan du dra till Malmö"), så blir jag riktigt jävla besviken och arg.
Jag tror de har bättre grunder att fatta liknande beslut än spekulationer bland supportrar som enbart har en segerrusig Tellqvist med guldmedaljen hängande runt halsen från fornstora da'r i minnet...
Du ägnar i princip hela din vakna tid åt att försvara spelare och ledare.. Lägg av.. Bara för att man spelar/jobbar i/för DIF är man inte immun mot kritik.-daniel- skrev:Som nämnts upprepade gånger tidigare är det Järlan i samspråk med målvaktstränaren & övriga tränarstaben som tillsammans har fattat ett beslut som vi får anta gör att Tellqvist inte spelar i DIF kommande säsong. Det kan bli fel. Det kan bli rätt. Ungefär en likadan chansning som att signa Tellan, men skillnaden nu är att det antagligen blir billigare.
Jag tror de har bättre grunder att fatta liknande beslut än spekulationer bland supportrar som enbart har en segerrusig Tellqvist med guldmedaljen hängande runt halsen från fornstora da'r i minnet...
Hylla dom som hyllas bör. Hata dom som hatas bör.
Om Tellan går till Malmö är jag rätt säker på att det är för att han inte vill spela mot DIF. Antagligen har familjen tröttnat på utlandet och Tellan är tvungen att ta något här hemma, varför då inte välja Malmö? Han slipper spela mot DIF samt att han får säkert en rätt bra lön.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- DIF_Soldier
Håller med. Bra val av Tellan tycker jag. Ni här är så jävla bortskämda. Fattar ni inte att han skippar spel i högsta serien enbart för att inte konkurrera mot Djurgården? Förstår ni hur unikt det är?Rirre skrev:Om Tellan går till Malmö är jag rätt säker på att det är för att han inte vill spela mot DIF. Antagligen har familjen tröttnat på utlandet och Tellan är tvungen att ta något här hemma, varför då inte välja Malmö? Han slipper spela mot DIF samt att han får säkert en rätt bra lön.
En fet jävla eloge till Tellqvist från mig iallafall. Du är min hjälte.
Säg den glädje som varar
Exakt, så varför i hela ____ är han inte en del av laget han älskar så mycke?DIF_Soldier skrev:Håller med. Bra val av Tellan tycker jag. Ni här är så jävla bortskämda. Fattar ni inte att han skippar spel i högsta serien enbart för att inte konkurrera mot Djurgården? Förstår ni hur unikt det är?Rirre skrev:Om Tellan går till Malmö är jag rätt säker på att det är för att han inte vill spela mot DIF. Antagligen har familjen tröttnat på utlandet och Tellan är tvungen att ta något här hemma, varför då inte välja Malmö? Han slipper spela mot DIF samt att han får säkert en rätt bra lön.
Själv skulle jag helst vilja se Tellan. Känns synd när han verkligen vill hem. Är också så himla trött på att vi kör på med den här 1-säsongsgrejen vad gäller målvakter. Oavsett om det blir Wesslan eller Owuya så kommer ingen av dem att vara kvar särskilt länge. Så är känslan i alla fall. Här finns ju liksom en chans att börja bygga en defensiv grund där försvaret känner sig trygga och lär känna sin målvakt och vi slipper detta eviga frågetecken vid nästkommande silly-seasons.
Sen om det nu är sant att Tellan kommer gå till malmö för att vi väljer Wesslan så låt han göra det. Han vill ju hem också för att få en trygghet till familjen (avd. stay away från rosengård
). Han kan tjäna sin kosing där och som Rirre skrev så slipper han spela på Hovet i fel tröja.
Sen om det nu är sant att Tellan kommer gå till malmö för att vi väljer Wesslan så låt han göra det. Han vill ju hem också för att få en trygghet till familjen (avd. stay away från rosengård

Här går vi händelserna i förväg ser jag...DIF_Soldier skrev:Håller med. Bra val av Tellan tycker jag. Ni här är så jävla bortskämda. Fattar ni inte att han skippar spel i högsta serien enbart för att inte konkurrera mot Djurgården? Förstår ni hur unikt det är?Rirre skrev:Om Tellan går till Malmö är jag rätt säker på att det är för att han inte vill spela mot DIF. Antagligen har familjen tröttnat på utlandet och Tellan är tvungen att ta något här hemma, varför då inte välja Malmö? Han slipper spela mot DIF samt att han får säkert en rätt bra lön.
Det ryktas att Tellan är på väg till Malmö och då så beror det på att han blankt säger nej till övriga Elitserieklubbar bara för att inte kunna möta DIF? Det har inte slagit er att Malmö kanske är den enda klubben som är villiga att möta hans lönekrav?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Men då går du väll händelserna lika mycket i förväg?Edin skrev:Här går vi händelserna i förväg ser jag...DIF_Soldier skrev:Håller med. Bra val av Tellan tycker jag. Ni här är så jävla bortskämda. Fattar ni inte att han skippar spel i högsta serien enbart för att inte konkurrera mot Djurgården? Förstår ni hur unikt det är?Rirre skrev:Om Tellan går till Malmö är jag rätt säker på att det är för att han inte vill spela mot DIF. Antagligen har familjen tröttnat på utlandet och Tellan är tvungen att ta något här hemma, varför då inte välja Malmö? Han slipper spela mot DIF samt att han får säkert en rätt bra lön.
Det ryktas att Tellan är på väg till Malmö och då så beror det på att han blankt säger nej till övriga Elitserieklubbar bara för att inte kunna möta DIF? Det har inte slagit er att Malmö kanske är den enda klubben som är villiga att möta hans lönekrav?