Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Kanske har blivit en öppning med Calgary? Staffan kanske verkligen har gett uttryck för att han vill spela i DIF kommande säsong... vad vet man. Jag har fortfarande inte alltför stora förhoppningar men man kan väl åtminstone hoppas...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Sebbe G skrev: Om man fick välja, vem skulle det bli?? Ragge eller Staffan?? Jag har inte så bra koll på Staffan...
Ett år med Ragge kontra ett år med Staffan? Isf... Ragge.

Ett år med Ragge kontra ett längre kontrakt med Staffan? Isf.. Staffan!
Ja, alltså en 100% frisk Ragge är naturligtvis att föredra. Där snackar vi enorm klass. Men så som han varit senaste säsongen (alltså skadebenägen och ont i både rygg och senare axel) känns det som att han tyvärr är rejält på väg utför. Hoppas innerligt att han får fortsätta över nästa säsong men är tämligen övertygad om att karriären är över...

Staffan är också stor & stark, lite mer defensivt lagd än Ragge men kan även göra lite poäng framåt (tror han skulle klara av en lite mer offensivt spel i form av PP i ES utan problem) men han är inte någon härförare & ledare på isen som allas vår Kung Ragge är. Tror framförallt man kommer sakna Ragnarsson med sin enorma rutin i viktiga skeden i matcherna, både på isen / bänken samt omklädningsrummet.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Sebbe G skrev: Om man fick välja, vem skulle det bli?? Ragge eller Staffan?? Jag har inte så bra koll på Staffan...
Ett år med Ragge kontra ett år med Staffan? Isf... Ragge.

Ett år med Ragge kontra ett längre kontrakt med Staffan? Isf.. Staffan!
Ja, alltså en 100% frisk Ragge är naturligtvis att föredra. Där snackar vi enorm klass. Men så som han varit senaste säsongen (alltså skadebenägen och ont i både rygg och senare axel) känns det som att han tyvärr är rejält på väg utför. Hoppas innerligt att han får fortsätta över nästa säsong men är tämligen övertygad om att karriären är över...

Staffan är också stor & stark, lite mer defensivt lagd än Ragge men kan även göra lite poäng framåt (tror han skulle klara av en lite mer offensivt spel i form av PP i ES utan problem) men han är inte någon härförare & ledare på isen som allas vår Kung Ragge är. Tror framförallt man kommer sakna Ragnarsson med sin enorma rutin i viktiga skeden i matcherna, både på isen / bänken samt omklädningsrummet.

Självklart skulle Ragges rutin på och vid sidan om isen saknas enormt, Dock har vi fått in Josef och Nisse som besitter en enorm rutin
Alltid, Oavsett
Joas

Inlägg av Joas »

Ganska svårt att veta vad Staffan går för nu för tiden det var ett tag sedan man såg honom lira live.

Men som dom flesta som flyttar över så lär han blivit starkare och bättre med puck samt säkrare i positionsspelet i egen zon.

Man kan INTE i fråga sätta ett ord Frasse skriver han har ett grymt trackrecord här på forumet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nisse är inte en ledare på samma sätt som Ragge. När Ragge talar - då lyssnar man. Lite Mats Sundin över honom. Nisse känns mer som en glädjespridare som retar upp motståndarna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Nisse är inte en ledare på samma sätt som Ragge. När Ragge talar - då lyssnar man. Lite Mats Sundin över honom. Nisse känns mer som en glädjespridare som retar upp motståndarna.
Sundin var det väl ingen som lyssnade på DIF?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:
Mäklaren skrev:Nisse är inte en ledare på samma sätt som Ragge. När Ragge talar - då lyssnar man. Lite Mats Sundin över honom. Nisse känns mer som en glädjespridare som retar upp motståndarna.
Sundin var det väl ingen som lyssnade på DIF?
Sa jag det?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Äckligt tråkigt att Ragge verkar tagit sitt sista skridskoskär i DIF:s färger. Skulle önska jag var troll och kunde trollat han kvar en sista säsong. Han har betytt grymt mycket och det blir svårt att ersätta honom. Aja bara att hoppas truppen snart blir spikad med den kvalitet vi hoppas o önskar. Hoppas du blir återställd och kanske, kanske kommer tillbaka Ragge...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren

""När Ragge talar - då lyssnar man. Lite Mats Sundin över honom"

Det var väl jag som misstolkade dig, igen?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ärligt talat, Josefson åkte på minst en redig propp varje match i ES. Hans största svagheten alltså, bristen på att kunna "avoid getting hit".

Vad hände på campen? "- Jacob åkte på en tackling under första tvåmålsspelet och missade internmatcherna under de sista två dagarna, säger Tommy Albelin som är coach under lägret till Hockey-Expressen."

Han måste fan komma tillbaka, han håller inte därborta, inte än i alla fall.

Kanske dags att starta en tråd som heter "Ex-Djurgårdare i KHL/NHL" eller något? Där man kan diskutera hur det går för Bengan, Tellqvist med flera. Chanser att de kommer hem senare i karriären och dylikt?

http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2923 // Mod
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Ärligt talat, Josefson åkte på minst en redig propp varje match i ES. Hans största svagheten alltså, bristen på att kunna "avoid getting hit".

Vad hände på campen? "- Jacob åkte på en tackling under första tvåmålsspelet och missade internmatcherna under de sista två dagarna, säger Tommy Albelin som är coach under lägret till Hockey-Expressen."

Han måste fan komma tillbaka, han håller inte därborta, inte än i alla fall.

Kanske dags att starta en tråd som heter "Ex-Djurgårdare i KHL/NHL" eller något? Där man kan diskutera hur det går för Bengan, Tellqvist med flera. Chanser att de kommer hem senare i karriären och dylikt?
Har sagt det förut och säger det igen, om man knappt är utmärkande i Elitserien - hur ska man då kunna spela i NHL? Jacob var högst medioker under hela förra säsongen och jag tycker aldrig att han gjorde en riktigt riktigt bra match. Är det någon som skulle ha dragit till NHL och platsat så är det Krûger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Medioker tycker jag var att ta i, men det kändes lite som att Jacobs utveckling stagnerat en aning senaste säsongen. Vet egentligen inte riktigt varför, men han känns fortfarande lite som en juniorspelare; han väger alldeles för lätt och det märks i vissa lägen. Visst är en svår balansgång det där men tror han skulle må bra av att lägga på sig 5KG muskler till...
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Rent spontant så känns det som om att Josefson skulle må bäst av ännu en säsong i elitserien. Men men den som lever får se.

Mr Frasse hur realistiskt är det att drömma om S Kronwall? eller är det någon annan på G?
2014-04-07, vad hände?
janne08

Inlägg av janne08 »

Morsning

Har haft semester, så jag var lyckligt ovetande om de dystra nyheterna om Ragges skada. Kunde nog inte komma mer olägligt och tyvärr så tror jag att Ragges karriären är över. Trasiga muskler på en 39:åring är inte att leka med!!
Detta betyder att DIF nu måste hitta en ersättare, vilket inte lär bli helt lätt men det kommer att fixa sig. Jag känner mig trotts allt ganska trygg med den backuppsättning som redan finns. Visligen så saknas Timmy och Kyle oxå men jag tror att de luckorna är fyllda.

Såg för övrig att det har diskuterats om Josefsson eventuella spel i AHL, där någon tyckte att AHL håller samma standard som ES, jag har sett tillräckligt med AHL matcher och kan utan att tveka säja att så inte är fallet. Ända gången AHL var i närheten av ES var året 2004-2005 och då vet ni säkert vad det berodde på.
Så min uppfattning är att Josefsson begår ett misstag om han väljer att spela i AHL, jag är helt övertygad om att det är bättre för hanns utveckling om han spelat kvar i DIF i alla fall en säsong till.

MINDRE ÄN EN MÅNAD KVAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Josefson verkar i alla fall inställd på att köra AHL. Även om AHL kanske inte håller samma klass som Elitserien så finns det en viktig skillnad: liten rink. Där tror jag att Josefson har bättre chans att anpassa sig till det spelet och på så sätt komma närmare en plats i Devils så småningom. Det ser ut som att Josefson blir kvar i AHL och vi kan inte vänta på honom hur länge som helst.

Det blir väl till att vi får flytta in Krüger på centern helt enkelt, även om det inte är optimalt. Tror ni Ekman och Krüger passar ihop bra?
Låst