Blev ett inlägg "för mycket", god natt. Hoppas vi går upp dock!Mattias_87 skrev: ↑2025-03-12 23:14:24Det värsta är att det är ganska troligt.
Vi väljer alltså Kalmar före Oskarshamn? Spännande.Osten östlund skrev: ↑2025-03-12 23:09:48 Gissar/hoppas semifinal lagen.
DIF- Kalmar
Björklöven - Oskarshamn
Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Vilka hoppas ni på mellan Karlskoga och Oskarshamn? Om vi ska ta oss hela vägen kommer vi behöva besegra en svår motståndare i finalen och personligen skulle jag vara nöjd om vi får spela den mot Karlskoga. Om Oskarshamn vinner så öppnar det visserligen för att vi kan få möta dem i semifinal med det riskerar även att ge en lättare väg för vinnaren mellan Björklöven och Aik (hemmafördel mot Kalmar är ett realistiskt scenario). Jag ser både Björklöven och Aik som mer oberäkneliga motståndare än Karlskoga och Södertälje. Tycker nog att bästa scenario i semifinal vore DIF - Kalmar och Karlskoga - Björklöven. Då får vi en rimlig väg mot finalen och motståndarna där får en tuff resa dit.
Säsongen 2024/25
Oskarshamn utstrålar inte direkt "SHL-aura", och med bikboks H2H resultat så fullt förståeligt de valde Oskarshamn i kvartsfinal.
SSK kommer få det tufft mot Kalmar.
SSK kommer få det tufft mot Kalmar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Fullständigt dårskap.Rolv skrev: ↑2025-03-13 10:29:48 Ingen Gidlöf då…
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Säsongen 2024/25
Handlar nog lite om att Tjomme hade blivit kölhalad där uppe om han inte spelat lite svår.
Hävelids mål, håller han inte, eller blir skadad, då är jag övertygad att vi får se Gidlöf i kassen.
Backa Hugo!
Hävelids mål, håller han inte, eller blir skadad, då är jag övertygad att vi får se Gidlöf i kassen.
Backa Hugo!
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Antingen så gäller inte avtal längre eller så har vi sagt att Hävelid ska spela i första hand.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 2024/25
Fullt rimligt dock. Köper Leksands resonemang fullt ut. Vi hade varit galna om det var omvända rollerRolv skrev: ↑2025-03-13 10:29:48 Ingen Gidlöf då…
-
Säsongen 2024/25
Vadå avtal gäller inte? Vi vet inte vad som är avtalat mer än att Gidlöf är dubbelregistrerad. Vad Leksand gör med sin spelare är helt upp till dem.Jim Morrison skrev: ↑2025-03-13 10:34:04 Antingen så gäller inte avtal längre eller så har vi sagt att Hävelid ska spela i första hand.
Säsongen 2024/25
Såg Wikegård komma ut från affären med rep och silvertejp i riktning mot Dalarna.
It's easier to be an asshole to words than to people
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Varför? Jag hade varit tacksam om en ung målvaktstalang fick massa speltid i ett slutspel bland seniorer för att sedan komma tillbaka ännu bättre nästa säsong.Galning1998 skrev: ↑2025-03-13 10:34:51Fullt rimligt dock. Köper Leksands resonemang fullt ut. Vi hade varit galna om det var omvända rollerRolv skrev: ↑2025-03-13 10:29:48 Ingen Gidlöf då…
Hade enbart tyckt det var en bra lösning där vi inte hade haft något att förlora. Folk agerar efter känslor här, inte förnuft.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 2024/25
Om man dubbelregistrerar en målvakt så tillhör han ju Djurgården också, om än tillfälligt. Det är inte något Tjomme kan bryta hur som helst?
Om det är avtalat att han ska vara tillgänglig för oss när säsongen för Leksand är färdigspelad då är det förmodligen Wikegård som själv sagt att vi avvaktar.
Om så är fallet är han är fullständig idiot.
Och vad är detta från Tjomme?
"– Glöm inte att Hävelid är en topp fyra målvakt i HA, målsnitt. Djurgården har inga dåliga målvakter."
"- Egentligen skulle "Mackan" till Almtuna...", jaha, och? Tydligen har DU som sportchef tagit ett annat beslut, det är inte Wikegård själv som bara plockat honom.
Kan han sluta uttala sig om våran trupp och vad som är bäst för oss? Håll tyst.
Om det är avtalat att han ska vara tillgänglig för oss när säsongen för Leksand är färdigspelad då är det förmodligen Wikegård som själv sagt att vi avvaktar.
"– Glöm inte att Hävelid är en topp fyra målvakt i HA, målsnitt. Djurgården har inga dåliga målvakter."
"- Egentligen skulle "Mackan" till Almtuna...", jaha, och? Tydligen har DU som sportchef tagit ett annat beslut, det är inte Wikegård själv som bara plockat honom.
Kan han sluta uttala sig om våran trupp och vad som är bäst för oss? Håll tyst.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-13 10:52:13, redigerad totalt 2 gång.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Ganska uppenbart att Tjomme gör detta för att rädda sitt eget skinn och undslippa ännu mer kritik. Väldigt ifrågasatt redan. Publikfrieri helt enkelt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-13 10:48:56 Om man dubbelregistrerar en målvakt så tillhör han ju Djurgården också, om än tillfälligt. Det är inte något Tjomme kan bryta hur som helst?
Kan han sluta uttala sig om våran trupp och vad som är bäst för oss? Håll käften.