Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Exakt folk har betalat in för förstärka NU
Vi är flertalet som betalat in flera gånger
Bara att skriva ( spara ) kan få folk att inte betala in en extra slant
Vi är flertalet som betalat in flera gånger
Bara att skriva ( spara ) kan få folk att inte betala in en extra slant
The DIF ONE
-
Precis. Inte för att det kommer hända. Men skulle man få för sig att göra ngt annat för dom här pengarna nu. Då blir det lynching!!
Bättre att ev. överbetala för ngt vi vill ha nu. Än att vänta in i det sista. Då blir det definitivt typ Kassian eller ett 5 års kontrakt för Liss. Bara för att använda pengarna!
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-01-21 19:51:36, redigerad totalt 2 gång.
Ja, tydligt syfte och måste användas på det. Idioter som tror vägen framåt är att ge upp om vi inte är helt överlägsna efter halva serien i väntan på bättre tider får stå för sitt.
Någon som såg Matt Puempel något när han var i Malmö? Har själv inget minne av det. Men hans lag i Tyskland kan nog få det svårt att nå slutspel
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... tt-puempel
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... tt-puempel
Jaa alltså hans fysiska sida har han ingen användning för här där man blir avstängd för att du råkar nudda överkroppen på någon.... Tyvärr! Hade gärna sett någon som kan vinna lite närkamper.Glory1 skrev: ↑2024-01-21 19:35:19 Känns som att Kassian skulle åka på avstängning efter avstängning i det här landet. Dessutom tveksamt med formen när han inte spelat på ett tag..
Hellre någon från AHL, ECHL, Liiga, DEL osv skulle jag säga. Enligt mig saknar vi någon som har en mix av riv, slit och lite skill, typ vad som egentligen förväntades av Brodin... En Maxime Fortier typ skulle jag vilja ha in.
Enligt KG är det inte aktuellt med Kassian då det handlar om "absurda pengar".
Annars inga nya spår.
Annars inga nya spår.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt osannolikt vad en förlust gör med detta forum! Det är kanske inte är dagsform som ska bestämma vilken målsättning vi ska ha, eller hur vi ska investera pengarna? När insamlingen startades var alla positiva och skänkte som galningar. Det var ju inte direkt otydligt vad pengarna skulle användas till - eller? Nu torskade vi mot Gnaget idag med halva laget fyllt med juniorer, och då ska vi helt plötsligt ge upp allt?! Hur lever ni era liv? ”Jag är glad idag, så jag går till jobbet. Jag är lite nere idag, så jag gräver en grop i trädgården?!” SNARK! Spelar vi piss nästkommande två matcher men vinner, oj, oj, oj, då låter det annorlunda här inne.
Hade vi inte haft ett bättre lag än detta, så hade vi inte ens behövt starta insamlingen, men så ser det ju inte ut och vi behöver ju planera våren med en frisk trupp, och till den addera några pjäser till. Inte utgå ifrån att alla är skadade
Då kan ju alla lag lägga ner ambitionerna om att gå upp, ifall alla spelare i deras lag ändå kommer vara skadade…
OCH SJÄLVKLART KAN INTE LEDNINGEN GÅ UT OCH SÄGA ”TACK FÖR PENGARNA, MEN VI SKITER I DEN HÖR SÄSONGEN OCH TAR EN TIDIG SEMESTE” Då har de förbrukat medlemmarnas kapital och förtroende för många år framåt. Det fattar väl även den trögaste utav kappvändare?
Ber i förväg om ursäkt för min ton. Men jag hatar att förlora mot AIK, och råkade titta in här på forumet och tappade fotfästet under en kort stund.
PS. AIK imponerar inte på mig, jag räcker upp handen och möter dem över 7 matcher i ett slutspel. DRÖM! Förutom att bortafansen saknas… riktigt trist!
Hade vi inte haft ett bättre lag än detta, så hade vi inte ens behövt starta insamlingen, men så ser det ju inte ut och vi behöver ju planera våren med en frisk trupp, och till den addera några pjäser till. Inte utgå ifrån att alla är skadade
OCH SJÄLVKLART KAN INTE LEDNINGEN GÅ UT OCH SÄGA ”TACK FÖR PENGARNA, MEN VI SKITER I DEN HÖR SÄSONGEN OCH TAR EN TIDIG SEMESTE” Då har de förbrukat medlemmarnas kapital och förtroende för många år framåt. Det fattar väl även den trögaste utav kappvändare?
Ber i förväg om ursäkt för min ton. Men jag hatar att förlora mot AIK, och råkade titta in här på forumet och tappade fotfästet under en kort stund.
PS. AIK imponerar inte på mig, jag räcker upp handen och möter dem över 7 matcher i ett slutspel. DRÖM! Förutom att bortafansen saknas… riktigt trist!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi var seriens bästa lag innan skadorna. Honken hade verkligen fått ordning på oss.
Så kom skadorna, jag förstod att formen tyvärr skulle dala. Energin är för låg nu, behövs fler kroppar.
Nu biter vi ihop, läker skadorna, förstärker, sedan går vi upp i SHL.
Går inte bry sig för mycket om nästa år, det tar vi då. Vi har en uppsjö skickliga juniorer så vi ska inte oroa oss så mycket.
Som sagt, detta forum är som en vindflöjel.
Tur vi är forumkamrater och inte lagkamrater.
Så kom skadorna, jag förstod att formen tyvärr skulle dala. Energin är för låg nu, behövs fler kroppar.
Nu biter vi ihop, läker skadorna, förstärker, sedan går vi upp i SHL.
Går inte bry sig för mycket om nästa år, det tar vi då. Vi har en uppsjö skickliga juniorer så vi ska inte oroa oss så mycket.
Som sagt, detta forum är som en vindflöjel.
Tur vi är forumkamrater och inte lagkamrater.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Backsidan:
Ragnarsson är en bra back på den här nivån.
Men helst hade jag satsat på Gelinas vars lag ligger toksist i NL i Schweiz. Tokdyr men värd det! 1 miljon lär han kosta.
Axel Ragnarsson/Gelinas
Kevin Glad
Hammarn Bergström
Ytterell
Fw
Ny Kruger Klasen
Nilsson Eriksson Liss
Blomgren Rensfeldt Norman
Schlyter Berglund Eklund
Extra: Brodin/Wersäll/Gradin
Grewe till Hanviken i utbyte mot Lidö. Grewe kanske är bättre i mål.
Nyförvärv:
Timashov
Jens Lökke
johan Sundström
Simor Hjalmarsson
Axel Holmström
Samtliga spelar i bottenlag i finska/schweiziska NL
Ragnarsson är en bra back på den här nivån.
Men helst hade jag satsat på Gelinas vars lag ligger toksist i NL i Schweiz. Tokdyr men värd det! 1 miljon lär han kosta.
Axel Ragnarsson/Gelinas
Kevin Glad
Hammarn Bergström
Ytterell
Fw
Ny Kruger Klasen
Nilsson Eriksson Liss
Blomgren Rensfeldt Norman
Schlyter Berglund Eklund
Extra: Brodin/Wersäll/Gradin
Grewe till Hanviken i utbyte mot Lidö. Grewe kanske är bättre i mål.
Nyförvärv:
Timashov
Jens Lökke
johan Sundström
Simor Hjalmarsson
Axel Holmström
Samtliga spelar i bottenlag i finska/schweiziska NL
Ren EP scouting men skulle Wilmer Skoog kunna vara aktuell som förstärkning?
Center , lirat I DIFs juniornlag. Liknande siffror som Fällström hade i NCAA och AHL.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... lmer-skoog
Center , lirat I DIFs juniornlag. Liknande siffror som Fällström hade i NCAA och AHL.
Pengarna från insamlingen kommer ju givetvis spenderas till slutspelet, men vi hade förmodligen fått mer för dem om vi lagt dem till nästa års spelarbudget. Sen förstår jag också att alla som har bidragit inte kan se längre än näsan räcker. Det vore ju ohederligt att förvalta pengarna på ett ansvarsfullt sätt när man kan sprätta iväg allt på någon avdankad kanadick i stället. Eller självaste jesus från hockeyettan som släppte fem mål mot storlaget Piteå i dag med en räddningsprocent på hela 83,87.
-
Det är mycket som misskötts och har varit dåligt.Rudi skrev: ↑2024-01-21 21:27:41 Pengarna från insamlingen kommer ju givetvis spenderas till slutspelet, men vi hade förmodligen fått mer för dem om vi lagt dem till nästa års spelarbudget. Sen förstår jag också att alla som har bidragit inte kan se längre än näsan räcker. Det vore ju ohederligt att förvalta pengarna på ett ansvarsfullt sätt när man kan sprätta iväg allt på någon avdankad kanadick i stället. Eller självaste jesus från hockeyettan som släppte fem mål mot storlaget Piteå i dag med en räddningsprocent på hela 83,87.
Men om du startar en insamling , där orsaken/budskapet är glasklart. Det blir succé.
Sedan ändrar man sig.... vet att du inte menar illa. Men tänker du efter en gång till om vad du skriver. Så tror jag inte din mening var att håna dom 3390 Djurgårdare som har donerat!
- Jim Morrison
Tycker detta låter rätt intressant faktiskt.robin_dif skrev: ↑2024-01-21 21:25:24 Ren EP scouting men skulle Wilmer Skoog kunna vara aktuell som förstärkning?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Klart att insamlingen kommer gå till spelare för den här säsongen.
Men behöver inte värva NU-NU i ren hysteri för att vi torskar ett derby.
Marknaden är snustorr men förhoppningsvis öppnar det sig snart. Vi har en bra extrapeng att buda med.
Men behöver inte värva NU-NU i ren hysteri för att vi torskar ett derby.
Marknaden är snustorr men förhoppningsvis öppnar det sig snart. Vi har en bra extrapeng att buda med.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Bra storlek också! Kör iväg ett mail till KG!robin_dif skrev: ↑2024-01-21 21:25:24 Ren EP scouting men skulle Wilmer Skoog kunna vara aktuell som förstärkning?