Klubbarna där borta brukar ju dock inte vara villiga att lyfta bort spelare till självkostnadspris. Om det inte finns någon "out" i kontraktet så kommer det handla om 7-siffrigt och det vetetusan om vi har plats för i budgeten.Exile skrev: ↑2021-10-03 17:26:23 Så länge han spelar i AHL så är kontraktet endast värt 150 000$ per år och just skatten i Kanada kan väl inte skilja sig sådär jättemycket jämfört med Sverige?
Blir man satt på waivers så är väl chansen till NHL-spel väldigt liten, såvida inte han blir upplockad av ett annat lag.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ah, har noll koll på hur det där fungerar, kan inte vara roligt att harva i AHL i hans ålder! Synd att utländska spelare i hans ålder inte har en klausul för utlandsspel om dom tvingas ner i AHL under en lång tid.Praetori skrev: ↑2021-10-03 17:41:59Klubbarna där borta brukar ju dock inte vara villiga att lyfta bort spelare till självkostnadspris. Om det inte finns någon "out" i kontraktet så kommer det handla om 7-siffrigt och det vetetusan om vi har plats för i budgeten.Exile skrev: ↑2021-10-03 17:26:23 Så länge han spelar i AHL så är kontraktet endast värt 150 000$ per år och just skatten i Kanada kan väl inte skilja sig sådär jättemycket jämfört med Sverige?
Blir man satt på waivers så är väl chansen till NHL-spel väldigt liten, såvida inte han blir upplockad av ett annat lag.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Undrar om vi har möjlighet att landa AJF eller Vejdemo? Båda verka vara på väg bort.
Edit: såg att den senare verkat hamna i Ahl igen.
Edit: såg att den senare verkat hamna i Ahl igen.
Delägare
Tillägger även att Bobby nardella gallrades ur av NHL klubben, nu återkallad till AHL, tänk om?
Finns en perfekt forward i Åberg samt en back som vi vet är bra isåfall?
Finns en perfekt forward i Åberg samt en back som vi vet är bra isåfall?
-
Nardella skulle vara en dröm. Baksidan är det mest kritiskt att stärka upp.
Utöver det som många tidigare varit inne på. Varför har inte Urbom spelat hos oss de senaste säsongerna?
Utöver det som många tidigare varit inne på. Varför har inte Urbom spelat hos oss de senaste säsongerna?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja, Nardella vore en dröm men jag tyckte jag läste någonstans att han var skadad och skall rehabträna i sin AHL-klubb.
För att Urbom prioriterar och är duktig på försvarsspel.... Något Jocke föraktar!Grabben från Söder skrev: ↑2021-10-04 09:54:58 Nardella skulle vara en dröm. Baksidan är det mest kritiskt att stärka upp.
Helt onödigt, i egen zon spelar ju bara dåliga lag. Inte topp 6-gäng som oss....
Huvudet på spiken!Manijock skrev: ↑2021-10-04 12:58:38För att Urbom prioriterar och är duktig på försvarsspel.... Något Jocke föraktar!Grabben från Söder skrev: ↑2021-10-04 09:54:58 Nardella skulle vara en dröm. Baksidan är det mest kritiskt att stärka upp.
Helt onödigt, i egen zon spelar ju bara dåliga lag. Inte topp 6-gäng som oss....
Det konstiga är ju att Urbom var med och starkt bidragande när vi verkligen var ett topplag....
Ok, så enligt Jocke är vår baksida toppen och det finns inga tankar på att förstärka den... Really??
Svälj stoltheten nu och plocka hem Urbom, direkt. Helst igår. Vi behöver minst en defensiv backklippa till om vi ska undvika negativt kval i vår.
Svälj stoltheten nu och plocka hem Urbom, direkt. Helst igår. Vi behöver minst en defensiv backklippa till om vi ska undvika negativt kval i vår.
It's the hope that kills you.
MAG skall ju in. Det är inte med backarna det fallerat (försvarsspel i Hockey idag kräver mer än 2 backar +1 målvakt vs 5 motståndare).
Jag tror verkligen inte att lösningen på problemet är att kasta in ännu mer folk när vi redan haft en så pass dålig uppladdning. Då vi redan nu har haft problem med bristande synk mellan spelarna skulle det vara kontraproduktivt att slänga in ännu fler nya spelare efter att Holland och MAG anslutit. Laget behöver få spela ihop sig för att passningarna på hälarna och missförstånden i markeringar skall försvinna.
Jag tycker verkligen inte att det är nivån på pappret som det är fel på utan att laget än så länge inte är samsynkat. Den ena handen vet inte vad den andra gör men det är rätt skärpta lirare i laget så det kan lösas om de bara får tillräckligt mycket istid tillsammans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tror Jocke allvarligt på det han svamlar om. Vad fan röker Jocke? Galet mycket snack från Jocke som bara e snack o svammel.
Fast att ta in en back som var rejält slö för 2 1/2 år sedan, kommer ju inte direkt vara en skridskovirtuos efter att ha spelat 4 matcher (!) i en alpliga förra säsongen.
Jag delar frustrationen kring backsidan men att ta in någon halvfet jänkare/nostalgiback som skickar pucken sarg - ut, tror jag inte heller är lösningen. Vi får hoppas på att EG inte får en tröja av Islanders och att vi kan signa honom på flera år.
Däremot tror jag att våra junisbackar Hedström/Johansson kan ta nästa steg i utvecklingen och på allvar utmana om istid i top-4. Lite synd om Johansson som spelar med en rejält formsvag Ekberg. Det skulle vara intressant att se honom Tom Nilsson alternativt spela junisarna ihop som man gjorde mot LHC med lyckat utfall.
En myt. Urbom har aldrig varit slö. Visst, han vinner inga kortdistanser men han har något alla dessa sprättåkare saknar, det vill säga ett huvud. Vet man vart man ska vara krävs det ingen virtuos. Just att veta vart man ska vara och i vilken tid, är ofattbart svårt att begripa bland dessa personer Jocke klumpat ihop denna säsong.Eller så är tränartrojkan oförmögen att kommunicera.wardo skrev: ↑2021-10-04 17:26:37Fast att ta in en back som var rejält slö för 2 1/2 år sedan, kommer ju inte direkt vara en skridskovirtuos efter att ha spelat 4 matcher (!) i en alpliga förra säsongen.
Jag delar frustrationen kring backsidan men att ta in någon halvfet jänkare/nostalgiback som skickar pucken sarg - ut, tror jag inte heller är lösningen. Vi får hoppas på att EG inte får en tröja av Islanders och att vi kan signa honom på flera år.
Däremot tror jag att våra junisbackar Hedström/Johansson kan ta nästa steg i utvecklingen och på allvar utmana om istid i top-4. Lite synd om Johansson som spelar med en rejält formsvag Ekberg. Det skulle vara intressant att se honom Tom Nilsson alternativt spela junisarna ihop som man gjorde mot LHC med lyckat utfall.
En ganska viktig del i spelet ishockey allt det jag nämner ovan. Just nu saknar vi liksom inte fönster och dörrar, vi har inte ens väggar och tak.
-
- Säsongskort: Ja
Så jäkla trött på mytomanen Jocke hans uttalande idag visar bara med all tydlighet att han tappat det
Du har ju naturligtvis rätt i att det hade varit bäst med ett väl ihoptränat lag i detta läge men nu har ju Jocke satt ihop en backsida, likt åren innan, som inte är tillräckligt bra defensivt sett. Självklart är det inte bara backarna som är involverade i försvaret men när vi är ett av lagen som släpper till flest skott framför mål så tyder ju det på dålig städning av backarna, för få rejäla backar som kan hålla rent, Jockes signum tyvärr.Praetori skrev: ↑2021-10-04 16:49:15MAG skall ju in. Det är inte med backarna det fallerat (försvarsspel i Hockey idag kräver mer än 2 backar +1 målvakt vs 5 motståndare).
Jag tror verkligen inte att lösningen på problemet är att kasta in ännu mer folk när vi redan haft en så pass dålig uppladdning. Då vi redan nu har haft problem med bristande synk mellan spelarna skulle det vara kontraproduktivt att slänga in ännu fler nya spelare efter att Holland och MAG anslutit. Laget behöver få spela ihop sig för att passningarna på hälarna och missförstånden i markeringar skall försvinna.
Jag tycker verkligen inte att det är nivån på pappret som det är fel på utan att laget än så länge inte är samsynkat. Den ena handen vet inte vad den andra gör men det är rätt skärpta lirare i laget så det kan lösas om de bara får tillräckligt mycket istid tillsammans.
När våra egna juniorer är bättre än flera av de backar som köpts in detta och föregående år så har han ju gjort ett dåligt jobb på denna position.