Bra!difanda skrev:Jag har slantat upp för nytt säsongskort redan! Utan tvekan stöttar jag mitt lag i med och motgång oavsett värvningar som är klara i maj och oavsett serie.Kall-El skrev:Tycker synd om de som slantat upp för säsongskort redan med tanke på hur lagbygget hittills ser ut.
Känns ju inte direkt som en SHL-trupp som byggs upp direkt.
Om fler slantar upp för säsongkort redan nu och om vi visar vårt stöd redan nu som vi gjorde i HA så kan vi spetsa truppen ytterligare.
Förra säsongen hade DIF 5:e bästa publiksnittet (kanske 6:e) i Sverige och utan tvekan landets bästa publik. Nästa säsong så kommer vi visa oavsett värvningar och oavsett hur det går spelmässigt att vi är Sveriges bästa fans!
Alltid Oavsett!!
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Hur ser det ut med en samarbetsklubb? Tänker om spelare medvetet värvas till DIF för att sedan lånas ut till en specifik klubb i AS. Finns det någon gräns för hur många man får låna och finns det några kostnader för DIF att låna ut spelare?
Kanske man bygger upp en form av farmarklubbs system här?
Lite som i NHL där spelare värvas av NHL-laget men hamnar i AHL för speltid och utveckling som då NHL-laget styr lite som dom vill?
Sen förstår jag också att vi inte har samma system här och att spelare inte kan studsa upp och ner som i NHL/AHL.
Men DIF kanske har en långsiktig tanke bakom detta att tillsammans med en AS-klubb (som inte har ambitionen att gå upp i SHL) utveckla spelare i tillsammans. För det finns väl ingen tvivel att det är bättre för offensiva spelare, som inte riktigt kan leverera i SHL än, spelar mycket och i en ledande roll i AS än i en 3:e/4:e line i SHL.
Ja, jag vet inte hur Challe&co tänker, men jag är övertygad om att dom gör det absolut bästa från dom förutsättningar som finns.
Tack för ordet.
Kanske man bygger upp en form av farmarklubbs system här?
Lite som i NHL där spelare värvas av NHL-laget men hamnar i AHL för speltid och utveckling som då NHL-laget styr lite som dom vill?
Sen förstår jag också att vi inte har samma system här och att spelare inte kan studsa upp och ner som i NHL/AHL.
Men DIF kanske har en långsiktig tanke bakom detta att tillsammans med en AS-klubb (som inte har ambitionen att gå upp i SHL) utveckla spelare i tillsammans. För det finns väl ingen tvivel att det är bättre för offensiva spelare, som inte riktigt kan leverera i SHL än, spelar mycket och i en ledande roll i AS än i en 3:e/4:e line i SHL.
Ja, jag vet inte hur Challe&co tänker, men jag är övertygad om att dom gör det absolut bästa från dom förutsättningar som finns.
Tack för ordet.
Trukhno hade ju ett år till på kontraktet. Enda rimliga svaret jag ser är att Luleå betalar allt över "marknadsmässig lön" (som kan vara typ 20k/mån med tanke på förra säsongen). Han kanske blir tredjekedje-spelare?
Hur ska det annars förklaras...?
Hur ska det annars förklaras...?
Och för att förtydliga. Det är inte heller något fel på att värva ihop ett "jämnt lag" med "fyra likvärdiga" linor om det nu är detta som sportchefen tror är rätt recept för att nå framgång.
Om detta är vår modell är dock den stora haken att våra jämna linor består av spelare som jag objektivt sett menar håller högre Allsvensk klass. Visst en del av dessa spelare kan säkert blomma ut till bra SHL-spelare, men för att den taktiken skall lyckas måste säkerligen 3/4 blomma ut och hur stor är den sannolikheten?
Jag hade mycket hellre sett att man gått efter en topplina och sedan en billig brunkarlina samt två linor bestående av hårt arbetande forwards som vet sina roller, accepterar dem och inte heller är överdrivet dyra i drift. Addera då dessutom gärna till en riktigt bra center till en av de två mellanlinorna och du borde i alla fall på pappret ha en trupp som kan plocka en hel del poäng.
Skulle lina ett dessutom verkligen lyckas har du dessutom skapat ett bra PP och kommer genom detta få väldigt mycket gratispoäng.
Känns som att det kommer bli väldigt stor press på spelare som Ljungh, Alvarez och Sörensen. Dessa bara måste utvecklas till bra SHL-spelare över en sommar annars ser det jävligt mörkt ut.
Edit: Annars är det bara be till att Säcken kan trolla på samma sätt som förra gången han hade DIF i Elitserien. Den stora skillnaden då mot nu är dock att han hade seriens mest underskattade center i Ottosson i sin prime liksom en viss Fredrik Bremberg. Den nivån som de spelarna höll då är vi inte i närheten av nu och dessutom hade Säcken visserligen väldigt endimensionella men väldigt defensivt pålitliga backar i Ronny och Mattsson. Inga gudar med pucken, men hålla rent framför mål klarade de av att göra liksom ha vett nog på att slå ut pucken ur zon...
Om detta är vår modell är dock den stora haken att våra jämna linor består av spelare som jag objektivt sett menar håller högre Allsvensk klass. Visst en del av dessa spelare kan säkert blomma ut till bra SHL-spelare, men för att den taktiken skall lyckas måste säkerligen 3/4 blomma ut och hur stor är den sannolikheten?
Jag hade mycket hellre sett att man gått efter en topplina och sedan en billig brunkarlina samt två linor bestående av hårt arbetande forwards som vet sina roller, accepterar dem och inte heller är överdrivet dyra i drift. Addera då dessutom gärna till en riktigt bra center till en av de två mellanlinorna och du borde i alla fall på pappret ha en trupp som kan plocka en hel del poäng.
Skulle lina ett dessutom verkligen lyckas har du dessutom skapat ett bra PP och kommer genom detta få väldigt mycket gratispoäng.
Känns som att det kommer bli väldigt stor press på spelare som Ljungh, Alvarez och Sörensen. Dessa bara måste utvecklas till bra SHL-spelare över en sommar annars ser det jävligt mörkt ut.
Edit: Annars är det bara be till att Säcken kan trolla på samma sätt som förra gången han hade DIF i Elitserien. Den stora skillnaden då mot nu är dock att han hade seriens mest underskattade center i Ottosson i sin prime liksom en viss Fredrik Bremberg. Den nivån som de spelarna höll då är vi inte i närheten av nu och dessutom hade Säcken visserligen väldigt endimensionella men väldigt defensivt pålitliga backar i Ronny och Mattsson. Inga gudar med pucken, men hålla rent framför mål klarade de av att göra liksom ha vett nog på att slå ut pucken ur zon...
Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Ville bara kommentera snacket om att "jag hade valt Jakobs" osv. Vill bara poängtera att det kanske inte handlade om ett val från vår sida, utan att det lika gärna kan ha varit smutsiga dalmasar som satte stopp för den affären. (och att Trucken fanns redo om det skulle hända)
Ville bara kommentera snacket om att "jag hade valt Jakobs" osv. Vill bara poängtera att det kanske inte handlade om ett val från vår sida, utan att det lika gärna kan ha varit smutsiga dalmasar som satte stopp för den affären. (och att Trucken fanns redo om det skulle hända)
Du är med oss överallt, Stefan.
Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?dutti skrev:Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Likaså sa ju hans agent att allt kunde lösas!
Det ser ju onekligen ut som att vi fortsätter bygga på vårat grymma koncept förra säsongen - skridskostarka och sjuhelvetes jobbiga att möta.
Men då förväntar jag mig en förstakedja som gör poäng också, annars kommer vi tangera vårat rekord i antal oavgjorda matcher!
Deilert, Rundqvist, Alvarez är alla väldigt jobbiga att möta, iaf förra säsongen så jag hoppas dem bygger vidare på det även i SHL.
Som sagt, vi måste dock ha en producerande kedja.
Men då förväntar jag mig en förstakedja som gör poäng också, annars kommer vi tangera vårat rekord i antal oavgjorda matcher!
Deilert, Rundqvist, Alvarez är alla väldigt jobbiga att möta, iaf förra säsongen så jag hoppas dem bygger vidare på det även i SHL.
Som sagt, vi måste dock ha en producerande kedja.
Frågan är dock om spelare som är jobbiga att möta på Allsvensknivå också är jobbiga för SHL-spelare att ta sig an?
Agenten sa att det gick att lösa...ciirree skrev:Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?dutti skrev:Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Likaså sa ju hans agent att allt kunde lösas!
Klart han säger det, till rätt pris går allt att lösa men vi kanske inte var beredda på att betala.
Jag tycker också att vi har en, med största sannolikhet poängmässigt klen trupp så här långt men kritik ska baseras på fakta och inte spekulationer.
- Jim Morrison
Calle Ridderwall ryktas till Rögle och Skellefteå. Tydligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Något du hört eller sett skrivet någonstans?Jim Morrison skrev:Calle Ridderwall ryktas till Rögle och Skellefteå. Tydligen.
Om det nu är så att Rögle har råd med honom men inte vi, då är jag riktigt jävla orolig för ekonomin..Jim Morrison skrev:Calle Ridderwall ryktas till Rögle och Skellefteå. Tydligen.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Jim Morrison
Fick det faktiskt bara från twitter.Mattebo skrev:Något du hört eller sett skrivet någonstans?Jim Morrison skrev:Calle Ridderwall ryktas till Rögle och Skellefteå. Tydligen.
Anton Engström ?@antonenngan 1h
Rykten säger att Calle Ridderwall är ett namn för Rögle BK, Vad säger du ? @MrMadhawk
Johan Svensson ?@MrMadhawk
@antonenngan Jag har bara hört Skellefteå på honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
All right. Rögle tror jag inte att han går till. Vore en typisk Skellefteå-värvning känns det som. Vi är mycket möjligt där och hugger. Känns inte som att mycket alls läcker om DIF nu för tiden.Jim Morrison skrev:Fick det faktiskt bara från twitter.Mattebo skrev:Något du hört eller sett skrivet någonstans?Jim Morrison skrev:Calle Ridderwall ryktas till Rögle och Skellefteå. Tydligen.
Anton Engström ?@antonenngan 1h
Rykten säger att Calle Ridderwall är ett namn för Rögle BK, Vad säger du ? @MrMadhawk
Johan Svensson ?@MrMadhawk
@antonenngan Jag har bara hört Skellefteå på honom.
Hur bra är egentligen Ridderwall? Rent statistiskt har han gjort en en bra säsong när han vann poängligan i Tyskland. Men lill-honken var också i topp i poängligan där så säger väl inte så mycket? Eller är det hans flashiga namn som gör att folk är så sugna på honom? I AHL hade han Trukhno-siffror och i collegeserien hade han inte så bra heller. Har inte sett honom spela och vill på riktigt veta vad som gör honom till en så bra värvning. Vill ju inte basera allt på EP.