DIF i Media
Re: DIF i Media
Förstår inte vad HV menar med att där inte skulle finnas lag med tillräcklig potential för en 14 lags liga.
De lag som huserar nu i HA som enligt mig har den potentialen är:
Djurgården Hockey
ssk
sen har väl malmö rent publikmässigt faktiskt potentialen också.
lyxfällans if dock har inte ett piss i ES att göra och ska fan inte ta sig dit heller.
Tar vi oss vidare till kvalet, vilket jag hoppas vi gör, skall vårt andra mål, förutom att ta oss upp till ES igen, vara att krossa och förnedra lyxfällans if med alla medel tillåtna. De skall inte ges någon nåd eller något andrum.
Djurgården Hockey
ssk
lyxfällans if dock har inte ett piss i ES att göra och ska fan inte ta sig dit heller.
Tar vi oss vidare till kvalet, vilket jag hoppas vi gör, skall vårt andra mål, förutom att ta oss upp till ES igen, vara att krossa och förnedra lyxfällans if med alla medel tillåtna. De skall inte ges någon nåd eller något andrum.
Alltid Oavsett.
Är ju uppenbart att hv är skiträdda att möta oss igen...18DIF91 skrev:Förstår inte vad HV menar med att där inte skulle finnas lag med tillräcklig potential för en 14 lags liga.
Djurgården Hockey
ssk
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
18DIF91 skrev:Förstår inte vad HV menar med att där inte skulle finnas lag med tillräcklig potential för en 14 lags liga.
Djurgården Hockey
ssk
.....
Ja men sen har vi ju rögle och timrå som inte platsar i ES, så ta bort dom och in med DIF och ja..malmö eller ssk. Att ta in andra lag som drar noll publik och har små hallar i små bruksorter är inget alternativ. Tråkiga bortamatcher i liten hall utan publik och någon större fanbase kommer dom heller inte att få, därmed ekonomiska problem och små muskler att utmana HV, DIF, VF osv. Nej i ES passar tyvärr bara de med pengar och fans för att hårdra det. Visst kan nya lag komma upp, men jag tror inte på att man bara kan skutta in med bik karlskoga t.ex och skaffa en bred skara fans och pengar på det. Definitivt inte med landets sämsta namn och fulaste logga haha
DIF i Media
Örebro och Västerås bör läggas till på den där listan.
Intervju med #44 Mattias Guter i Östermalmsnytt
"3 Djurgårdsfavoriter
Fredrik Bremberg.
En väldigt elegant hockeyspelare med ett grymt spelsinne.
?Marcus Ragnarsson.
En härlig kille och en grymt bra hockeyspelare. Framför-allt väldigt ödmjuk och någon som har fötterna på jorden. ?
Mikael Johansson.
Han var en härlig hockeyspelare. Sjukt duktig med en bra blick för spelet."
"3 Djurgårdsfavoriter
Fredrik Bremberg.
?Marcus Ragnarsson.
En härlig kille och en grymt bra hockeyspelare. Framför-allt väldigt ödmjuk och någon som har fötterna på jorden. ?
Mikael Johansson.
Bra smak den där Guter.Rocky3000 skrev:Intervju med #44 Mattias Guter i Östermalmsnytt
"3 Djurgårdsfavoriter
Fredrik Bremberg.
?Marcus Ragnarsson.
Mikael Johansson.
Beträffande Ragge, känns det som att vi borde knyta honom till oss för någon roll i framtiden. Helt som spelare.

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Perosnligen tror jag inte ett skit på att dela upp serien i nord/syd.JohanPez skrev:Givetvis inte, däremot antar jag att lagen skulle behöva godkänna detta och jag vet inte hur sugna tex Brynäs och kanske även vi skulle vara på att ha längre resor på fler antal matcher.JIIR skrev:Då får man väl helt enkelt sätta gränsen längre söderut. Finns ju ingen regel som säger att man måste dela på precis hälften av landet.JohanPez skrev:Jag är inte avigt inställd till systemet i sig, problemet är att de flesta lag med potential i en liknande konstellation finns på den nedre halvan av Sverige.minalman skrev:På sätt och vis hoppas man att nästa TV-avtal jämnar ut skillnaden mellan ES och HA. Det borde ligga i förbundets intresse att samordna förhandlingarna. Mer pengar till de allsvenska klubbarna taget från ES-klubbarnas tv-pengar. Då skulle vi kunna ha tjugo bra lag i Sverige. Min dröm är att ha två konferenser, en Nord och en Syd, med tio lag i varje. Ett hemma-borta mot andra konferensens lag (=20) och fyra matcher mot lag i den egna (=36). Summa 56 matcher. Sedan de sexton bästa till slutspel och de två sista i varje konferens flyttas ner direkt.
Jag kikade lite på att istället dela landet i väst-öst men även här blir det för många lag i den ena konferensen.
Orsaken är att detta redan prövats lite i och med derbygrupperna och vi vet ju alla hur illa det slutade.
Spela mer än två matcher hemma mot samma motstånd är helt enkelt för svårt att sälja till de som går på matcherna.
Sedan har vi då problemet med långa resor för vissa lag.
Med ett sådant upplägg skulle man nästan tvingas till att införa något form av utjämningssystem för att resekostnaderna skulle slå sjukt ojämnt.
Sv: DIF i Media
Säga vad man vill om vilka som hör hemma i vilken serie... Vi har match idag och allt annat än tre poäng finns inte på kartan. Dags att ta tag i det här och förtjäna platsen i ES.
Sedan har jag för övrigt oxå ohyggligt svårt att se något positivt med back to back matcher.
Vi har svårt att locka publik redan nu till matcherna.
Är det någon som tror att det skulle bli enklare om man spelade hemma fredag-lördag samma vecka?
Är det någon som tror att det skulle bli enklare om man spelade hemma fredag-lördag samma vecka?
Ja back to back matcher känns som en värdelös ide, finns många andra saker som skulle göra Hockyen roligare och mer intressant men denna ligger LÅNGT ner på den listan.Kall-El skrev:Sedan har jag för övrigt oxå ohyggligt svårt att se något positivt med back to back matcher.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan det inte vara möjligt att dom menar att Luleå-SAIK möter varandra två dagar irad fast en hemma och borta? Och inte så lång resa. Då får man båda två toppmatcherna på bra dagar.
Avskaffa tre mot tre.
Haha, EGs engelskafärdigheter påminner starkt om en viss informationsansvarig i gnägget..@ErkanGustafsson: @CPickard37 haha have talked too mush with Kalus, easily becomes so then.. Haha no sorry, my fault!!

Losing all hope was freedom.
Haha, nu det är en överdrift!Raus skrev:Haha, EGs engelskafärdigheter påminner starkt om en viss informationsansvarig i gnägget..@ErkanGustafsson: @CPickard37 haha have talked too mush with Kalus, easily becomes so then.. Haha no sorry, my fault!!
DIF i Media
Jag tror inte heller på två matcher i rad hemma mot samma lag. Angående resekostnaderna tror jag det finns större ekonomiska skillnader för klubbarna, arenakostnader/intäkter från dessa tex.Kall-El skrev:Perosnligen tror jag inte ett skit på att dela upp serien i nord/syd.JohanPez skrev:Givetvis inte, däremot antar jag att lagen skulle behöva godkänna detta och jag vet inte hur sugna tex Brynäs och kanske även vi skulle vara på att ha längre resor på fler antal matcher.JIIR skrev:Då får man väl helt enkelt sätta gränsen längre söderut. Finns ju ingen regel som säger att man måste dela på precis hälften av landet.JohanPez skrev:Jag är inte avigt inställd till systemet i sig, problemet är att de flesta lag med potential i en liknande konstellation finns på den nedre halvan av Sverige.minalman skrev:På sätt och vis hoppas man att nästa TV-avtal jämnar ut skillnaden mellan ES och HA. Det borde ligga i förbundets intresse att samordna förhandlingarna. Mer pengar till de allsvenska klubbarna taget från ES-klubbarnas tv-pengar. Då skulle vi kunna ha tjugo bra lag i Sverige. Min dröm är att ha två konferenser, en Nord och en Syd, med tio lag i varje. Ett hemma-borta mot andra konferensens lag (=20) och fyra matcher mot lag i den egna (=36). Summa 56 matcher. Sedan de sexton bästa till slutspel och de två sista i varje konferens flyttas ner direkt.
Jag kikade lite på att istället dela landet i väst-öst men även här blir det för många lag i den ena konferensen.
Orsaken är att detta redan prövats lite i och med derbygrupperna och vi vet ju alla hur illa det slutade.
Spela mer än två matcher hemma mot samma motstånd är helt enkelt för svårt att sälja till de som går på matcherna.
Sedan har vi då problemet med långa resor för vissa lag.
Med ett sådant upplägg skulle man nästan tvingas till att införa något form av utjämningssystem för att resekostnaderna skulle slå sjukt ojämnt.