Tror jag jävligt lite på. Vart har du hört det ifrån? Säkra källor eller är det din granne som är kompis till en kusin som är petraseks syssling?kenny skrev:Jar hört att det är johan åkerman som är på in men också ett annat löst rykte är petrasek ska vara på ingån jag vet att han har kontrakt men att det ska rivas mycket långsökt men det vore ju kanon värvning=)och på forwards platsen ska det vara robert nilsson
mackan är klar sägs det
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- reservjesus
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
clowns to the left of me, jokers to the right
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror inte ett smack på det kenny skriver.fern skrev:Det du påstår låter onekligen bra, trots att jag är någorlunda skeptisk till Åkerman. Men, Järlan har väl vid flertalet tillfällen slagit fast vid att endast en back och en forward, till första linan, ska in (samt eventuellt Josefsson). Mackan räknar jag med och då är forwards uppsättningen klar. Nej, Robert Nilsson får nog ett nytt försök i NHL.kenny skrev:Jar hört att det är johan åkerman som är på in men också ett annat löst rykte är petrasek ska vara på ingån jag vet att han har kontrakt men att det ska rivas mycket långsökt men det vore ju kanon värvning=)och på forwards platsen ska det vara robert nilsson
mackan är klar sägs det
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... erman.html-daniel- skrev:Total gissning men kan det vara Johan Åkerman Järlan håller på och jobbar på som ersättare för Ragge? Stockholmare om jag inte minns fel, men lite väl kommen till åren kan jag tycka. Vet inte heller hur hans skadebenägenhet har sett ut på senare tid.
EDIT: Såfall kan vi ju förresten bara hoppas Hannula signar med DIF nästa säsong.
...och där kunde vi med all sannolikhet helt slå hål på den teorin.
- -daniel-
Snälla Kenny Starfighter... sluta sprid löjliga rykten som du (gissar jag på?) helt fabricerar ihop själv.kenny skrev:Jar hört att det är johan åkerman som är på in men också ett annat löst rykte är petrasek ska vara på ingån jag vet att han har kontrakt men att det ska rivas mycket långsökt men det vore ju kanon värvning=)och på forwards platsen ska det vara robert nilsson
mackan är klar sägs det
- DIF_Soldier
Haha, vaddå? Kenny Starfighter har ju stil-daniel- skrev:Snälla Kenny Starfighter... sluta sprid löjliga rykten som du (gissar jag på?) helt fabricerar ihop själv.kenny skrev:Jar hört att det är johan åkerman som är på in men också ett annat löst rykte är petrasek ska vara på ingån jag vet att han har kontrakt men att det ska rivas mycket långsökt men det vore ju kanon värvning=)och på forwards platsen ska det vara robert nilsson
mackan är klar sägs det

Nä men exakt. Den enda vi tar seriöst gällande sånt på detta forum heter Frasse.
Om det nu blir så att Mackan, Åkerman och MiniMagic signar trots att vi bara har en forwardsplats kvar... Ja då kan vi börja lyssna på dig. Annars sätter du dig själv mer i skiten är jag rädd.
Säg den glädje som varar
Jag säger ju bara vad jag har hört killen hade rätt vad gäller nisse ekman och när mackan kom hem förra säsongen trodde inte man skulle bli sågad jäms med fotknölarna för det
- DIF_Soldier
Som sagt, tiden får utvisa om du har rätt.
Säg den glädje som varar
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man hör så mycket på stan, men för den skull så är inte saker och ting precis så som djungeltelegrafen vill göra gällande.kenny skrev:Jag säger ju bara vad jag har hört killen hade rätt vad gäller nisse ekman och när mackan kom hem förra säsongen trodde inte man skulle bli sågad jäms med fotknölarna för det
Tror att backen handlar om en kille fostrad i Järfälla och det handlar inte om Johan...
När det gäller Mackan så sade rykten under hockey-wm att han skulle bli kvar och dessa rykten tror jag stämmer riktigt bra med verkligheten.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Staffan Kronwall är från Järfälla...Frasse skrev:Man hör så mycket på stan, men för den skull så är inte saker och ting precis så som djungeltelegrafen vill göra gällande.kenny skrev:Jag säger ju bara vad jag har hört killen hade rätt vad gäller nisse ekman och när mackan kom hem förra säsongen trodde inte man skulle bli sågad jäms med fotknölarna för det
Tror att backen handlar om en kille fostrad i Järfälla och det handlar inte om Johan...
När det gäller Mackan så sade rykten under hockey-wm att han skulle bli kvar och dessa rykten tror jag stämmer riktigt bra med verkligheten.

- -daniel-
Ja, herregud. Skulle Järlan lyckas landa Staffan så vore det mer än fantastiskt. Mackan har vi ju liksom alla (nåja, åtminstone de flesta) kallt räknat med hela tiden. Time will tell, men vettefan hur mycket längre man orkar vänta... VILL. HA. BESKED. NU.
Me like very much, förövrigt tycker inte jag att Frasse ska få skriva något i denna tråd om det inte handlar om ett nyförvärv. Pulsen går upp ca 100 steg när man ser att du är den senaste skribenten i trådenFrasse skrev:Man hör så mycket på stan, men för den skull så är inte saker och ting precis så som djungeltelegrafen vill göra gällande.kenny skrev:Jag säger ju bara vad jag har hört killen hade rätt vad gäller nisse ekman och när mackan kom hem förra säsongen trodde inte man skulle bli sågad jäms med fotknölarna för det

2014-04-07, vad hände?
Om man fick välja, vem skulle det bli?? Ragge eller Staffan?? Jag har inte så bra koll på Staffan...Soulsic skrev:Staffan Kronwall är från Järfälla...Frasse skrev:Man hör så mycket på stan, men för den skull så är inte saker och ting precis så som djungeltelegrafen vill göra gällande.kenny skrev:Jag säger ju bara vad jag har hört killen hade rätt vad gäller nisse ekman och när mackan kom hem förra säsongen trodde inte man skulle bli sågad jäms med fotknölarna för det
- SirDIFalot
Ett år med Ragge kontra ett år med Staffan? Isf... Ragge.Sebbe G skrev: Om man fick välja, vem skulle det bli?? Ragge eller Staffan?? Jag har inte så bra koll på Staffan...
Ett år med Ragge kontra ett längre kontrakt med Staffan? Isf.. Staffan!
Expert.
Jag skulle välja Staffan och Ragge!
Tänka sig Staffan hela säsongen i DIF och Ragge frisk under andra halvan av elitserien.
Det är ju drömmen
Sen om bara Mackan skrev på någon gång så...
Tänka sig Staffan hela säsongen i DIF och Ragge frisk under andra halvan av elitserien.
Det är ju drömmen

Sen om bara Mackan skrev på någon gång så...
Men enligt Marie hallman´sblogg, så var det ju bara glömma Kronwall denna säsong. Hans agent sa i en intervju att Calgary har han kontrakt med en säsong till, och det är inte troligt att dom släpper han innan det har gått ut.