Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bastard47
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bastard47 »

Inte Tolsa. Nej nej..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

foan skrev:aa tycker också att de är inte den rätta backup liraren för ekman m.m ..
Han är ju allt utom spets? :o
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Än så länge är det bara ett rykte, det är ju inte ens säkert att DIF är intreserade men helt omöjligt är det inte eftersom dem ska ha varit intresserade tidigare.

Från svenskafans:

Jari Tolsa sägs vara det hetaste alternativet för Redhawks, men frågan är om Redhawks är det hetaste alternativet för Tolsa. Ryktet säger nämligen att två Elitserieklubbar, Mora och antingen Djurgården och MODO, också har visat intresse för Tolsas tjänster. Dock är inga förhandlingar påbörjade, men dessa väntas dra igång under veckan och folk med god insyn i Tolsas karriär tror att denne har en ny klubb klar innan nästa vecka är slut.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Skulle vi inte tillföra spets? Tolsa skulle platsa, men knappast tilllföra så mycket.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Panik bland Djurgårdssupportrarna?

Emil Svelander nämnde en sanning: Vi är DIF från Stockholm!

Djurgården Hockey är stolta över att vara från Stockholm och har en filosofi om att jobba mestadels med Stockholmare. Detta trodde jag var allmänt känt bland alla supportrar.

Om nu en tjeck (eller vart han nu kommer ifrån) sticker till Skellefteå tänker jag inte, likt många andra, gråta för det. Han kanske gillar kallare klimat i norrland?

Varför knyta till sig en BRA spelare om man inte vill ha honom, när man jobbar hårt med att få en annan spelares namnunderskrift?

DIF är inte främmande för att fylla på trupperna med spets utifrån men satsar mer på Stockholmare.

Låt oss ponera, bara ponera, att Tjärna skriver under. Tänker ni fortsätta gnälla över att ha missat en tjeck som vill tjäna pengar i elitserien när vi har fått en spelare som VILL spela i DIF och har ett stort hjärta för klubben? Det är precis det DIF vill, ha spelare med hjärta för klubben!

Hovet, supportrar och spelare/ledare, alla en sak gemensamt: Hjärta för klubben! Det kommer man långt med. Se på Frölunda, försöka köpa till sig framgång förra säsongen...

Till sist: De som kräver en förklaring av styrelsen, ordförande eller annan personal i DIF, vart fan har ni varit när ni haft chansen att ställa era frågor senast på Djurgårdens årsmöte, exempelvis? Det har varit flera tillfällen och dock att ett möte resulterade i många besökare men det var jävligt få personer som vågade öppna munnen och istället satte de sig vid en datorskärm och gnällde på diverse forum. Jag fattar det inte...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bara jag som har taskiga vibbar inför kommande säsong?

All placering bättre än kvalspel, ser jag som en framgång.

ALLTID DJURGÅR´N - BARA DJURGÅR´N!!!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bautabröl skrev:Bara jag som har taskiga vibbar inför kommande säsong?

Jag har faktiskt rätt bra vibbar - Om vi klarade förrförra säsongen (med Mattson, Ryman och co.) så klarar man fan allt! Tycker laget ser stabilare ut än förra säsongen. Om man dessutom räknar med ett nyförvärv med spets så tror jag vi kan bli farliga...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Rocker skrev:Om man dessutom räknar med ett nyförvärv med spets så tror jag vi kan bli farliga...
För all del, men det är just ovannämnda nyförvärv vi saknar och som vi inte heller lär få.

Anger och Frylén, habila hockeylirare, men betyg: njaaa...
Blåränderna går aldrig ur skrev:jag bryr migi nte vart vi hammnar älskar dom ändå...
Samma här, men jag blir helnöjd om vi slipper kvalspel.
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-07-23 11:47:44, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

klart de går taskigt om du tänker så där :S????

tro på våra killar i stället och stötta dom:O de e faan det dom behöver...

jag bryr mig inte vart vi hammnar älskar dom ändå...
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
foan

Inlägg av foan »

stolpskott skrev:
foan skrev:aa tycker också att de är inte den rätta backup liraren för ekman m.m ..
Han är ju allt utom spets? :o

Japp han är ju allt utom spets ..
djjjj

Inlägg av djjjj »

Micke Nylander skrev:Panik bland Djurgårdssupportrarna?

Djurgården Hockey är stolta över att vara från Stockholm och har en filosofi om att jobba mestadels med Stockholmare. Detta trodde jag var allmänt känt bland alla supportrar.

Om nu en tjeck (eller vart han nu kommer ifrån) sticker till Skellefteå tänker jag inte, likt många andra, gråta för det. Han kanske gillar kallare klimat i norrland?

Varför knyta till sig en BRA spelare om man inte vill ha honom, när man jobbar hårt med att få en annan spelares namnunderskrift?

DIF är inte främmande för att fylla på trupperna med spets utifrån men satsar mer på Stockholmare.

Låt oss ponera, bara ponera, att Tjärna skriver under. Tänker ni fortsätta gnälla över att ha missat en tjeck som vill tjäna pengar i elitserien när vi har fått en spelare som VILL spela i DIF och har ett stort hjärta för klubben? Det är precis det DIF vill, ha spelare med hjärta för klubben!

Hovet, supportrar och spelare/ledare, alla en sak gemensamt: Hjärta för klubben! Det kommer man långt med. Se på Frölunda, försöka köpa till sig framgång förra säsongen...

Till sist: De som kräver en förklaring av styrelsen, ordförande eller annan personal i DIF, vart fan har ni varit när ni haft chansen att ställa era frågor senast på Djurgårdens årsmöte, exempelvis? Det har varit flera tillfällen och dock att ett möte resulterade i många besökare men det var jävligt få personer som vågade öppna munnen och istället satte de sig vid en datorskärm och gnällde på diverse forum. Jag fattar det inte...
Helt rätt, Du skriver alltid lika bra.
Måste säga tack du gjorde nu måndagen litte gladare.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Blåränderna går aldrig ur skrev:

klart de går taskigt om du tänker så där :S????

tro på våra killar i stället och stötta dom:O de e faan det dom behöver...

jag bryr mig inte vart vi hammnar älskar dom ändå...
Personligen KAN jag inte tänka så, om mitt hjärtas lag! Det går bara inte! Djurgårn och kvalspel finns bara inte i mina tankar för en enda halv sekund! :?
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Inför de senaste två säsongerna har vi ju varit klara för kvalspel eller tom allsvenskan enligt många. Kanske ska man inse att Djurgårdens IF trots allt är lite bättre än så (vilket bevisats de senaste åren). Visst vi har ju missat slutspel men samtidigt tror jag det egentligen bara varit bonus om vi tagit oss dit (oavsett vad styrelsen säger).

Man har ju klart och tydligt sagt att det skulle bli ett par tuffa år pga ekonomin och jag tar hellre ett par magra säsonger i elitserien än att riskera hela skiten med mer eller mindre dyra/bra importer och panikvärvningar som man egentligen inte har råd med och åka ur som tex Mif och Leksand.

Laget blir sakta men säkert bättre så jag tror att slutspel är ett fullt realistiskt mål för kommande säsong och jag är övertygad om att vi kommer vara där när det drar ihop sig till kvartsfinaler.

Så varför inte vara lite optimist :D
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Bra skrivet kungk2 :D. Precis man ska tänka posetivt, jag tror på slutspel tom sm-guld ända fram tills sista omgången är spelad.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Micke Nylander skrev:Panik bland Djurgårdssupportrarna?

Du förbiser en liten sak, Tjärna är vänsterfattad, och Novák är en av Europas bästa högerfattade backar. Och hur många högerfattade backar har vi i truppen?
Bild
Skriv svar