Sjöwall skrev:Jag tycker det är jättebra att våra motståndare får ett mindre ligabidrag. Allt som gynnar DIF är bra!
Nu är det viktigt att vi står bakom det vi alla skrek om förra året - sportslig rättvisa. DIF gick ju till och med ut officiellt där man påpekade att man ville ta ett "solidariskt ansvar" - alla ska tävla på lika villkor. Detta är någonting jag står bakom, det bör även du stå bakom. Jag förväntar mig att DIF röstar "NEJ" till en eventuell styrelseomröstning om att Rögle/Karlskrona skall betala en "avgift" nu när de gått upp i högsta serien.
+1
Sjöwall, så som du resonerar nu resonerade ju hela SHL när våran fällskärm togs fram.
Vi var ju inte direkt glada för det. Då kan vi ju inte köra en Wennerholm och agera kappvändare helt plötsligt och vara positiva till en fallskärm där laget som trillar ner ska stå för hela notan själva.
För mig är det självklart att alla lag ska tävla på lika villkor.
Alla lag har ju olika förutsättningar redan nu. En del lag har mer sponsorer, en del en kommun som hjälper till. Nu håller jag inte med om detta beslut, förutom möjligen fallskärmen. Men det är alltid olika förutsättningar.
Däremot så används den inte på Hovet av någon anledning.
Aha. Tack. Såg ju i och för sig coolt ut, men nog är det bättre att lägga pengarna på bättre spelare. Ingen i Sverige i alla fall går väl på match för att se spelarintrot på isen...
Aha. Tack. Såg ju i och för sig coolt ut, men nog är det bättre att lägga pengarna på bättre spelare. Ingen i Sverige i alla fall går väl på match för att se spelarintrot på isen...
Grejen är att den miljonen påverkar bara för just den säsongen. Ice-projection var en del av "Bättre upplevelse live än hemma" och tycker det var värt det då den miljonen inte spelar någon roll.
Grejen är att den miljonen påverkar bara för just den säsongen. Ice-projection var en del av "Bättre upplevelse live än hemma" och tycker det var värt det då den miljonen inte spelar någon roll.
Jag tycker nog den miljon spelar en jävla roll.
den kunde t ex lagts på Ungdomslagen.
Hela grejen skriker NHL för övrigt vilket för mig att per automatik kräkas lite i munnen.