Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

SirDIFalot skrev:
Highwind skrev:HUr tänker Josefson?

Han och Krüger måste tänka helt olika. Krüger anser det som positivt för sin utveckling att stanna ett år till i DIF medan Josefson hellre spelar i sunk-AHL än har en viktig roll i ett offensivt spelade DIF hemma i elitserien.

Visst Jacob. USA är ett coolt land och jag förstår att du vill dit så snart som möjligt. Ha lite is i magen. Det är inte bara bra för DIF utan även för dig.
Albany River Rats, deras AHL-lag, Boumedienne säger att det är det värsta stället han varit på, och han har ju varit runt en del...
Albany River Rats var bara farmarlag för Devils till 2006, nu är det Albany Devils (nystartad klubb) som gäller - säkerligen enormt mycket bättre :)

Nyrenoverad Times Union Center också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Crashmash skrev:
SirDIFalot skrev:
Highwind skrev:HUr tänker Josefson?

Han och Krüger måste tänka helt olika. Krüger anser det som positivt för sin utveckling att stanna ett år till i DIF medan Josefson hellre spelar i sunk-AHL än har en viktig roll i ett offensivt spelade DIF hemma i elitserien.

Visst Jacob. USA är ett coolt land och jag förstår att du vill dit så snart som möjligt. Ha lite is i magen. Det är inte bara bra för DIF utan även för dig.
Albany River Rats, deras AHL-lag, Boumedienne säger att det är det värsta stället han varit på, och han har ju varit runt en del...
Albany River Rats var bara farmarlag för Devils till 2006, nu är det Albany Devils (nystartad klubb) som gäller - säkerligen enormt mycket bättre :)

Nyrenoverad Times Union Center också.
Oh.... nu känns det ju inte bättre. Tack Crashie <3
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

SirDIFalot skrev:Oh.... nu känns det ju inte bättre. Tack Crashie <3
Förstår det, tänkte att en liten kalldusch (om det nu kan kallas så) vore fint för många forumsskribenter just nu.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Vadan dessa förutfattade meningar angående AHL? Den håller ju ungefär samma klass som Elitserien. Dessutom är det ju "bättre" inlärning till NHL med små rinkar och mycket längre säsong.

Visst är vissa lag riktigt sunkiga och det kan bli sjukt långa bussresor, men har man inte sett AHL hockey borde man inte ge sig ut för att veta hur det ligger till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lakrisal skrev:Vadan dessa förutfattade meningar angående AHL? Den håller ju ungefär samma klass som Elitserien. Dessutom är det ju "bättre" inlärning till NHL med små rinkar och mycket längre säsong.

Visst är vissa lag riktigt sunkiga och det kan bli sjukt långa bussresor, men har man inte sett AHL hockey borde man inte ge sig ut för att veta hur det ligger till.
Du får ett sjukt avdrag på lönen för att du spelar i AHL, 67,500 dollar om året är ganska normalt för en ung svensk. Plus att det är högre omkostnader för dig där borta. Därför är det ekonomiskt bättre att vara i Sverige. Vissa NHL-klubbar ser ju dessutom medvetet till att deras AHL-lag får åka buss, inte flyg osv, för att göra livet jävligt för dom, det hör till. De ska göra allt för att komma därifrån helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker inte det är speciellt konstigt om Jacob väljer att köra på i AHL; personligen tror jag det skulle vara bättre för hans egna utveckling om han får en lite mer ledande roll i ES och DIF, men han vill så klart bli uppflyttad till NHL så fort det bara går. Josefson resonerar nog så att han har bra mycket större chans till det om han får visa upp sig "over there" istället för att harva på hemma i Elitserien en säsong till.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:Tycker inte det är speciellt konstigt om Jacob väljer att köra på i AHL; personligen tror jag det skulle vara bättre för hans egna utveckling om han får en lite mer ledande roll i ES och DIF, men han vill så klart bli uppflyttad till NHL så fort det bara går. Josefson resonerar nog så att han har bra mycket större chans till det om han får visa upp sig "over there" istället för att harva på hemma i Elitserien en säsong till.
Ligger nog tyvärr något i det du säger, kolla antalet NHL scouter som rapporterar från ES-matcher jämfört med den kontinuerliga rapportering som lagen får om spelarna i AHL..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Fuck Josef. Säg vad ni vill men han svek och satte DIF i en svår sits.
Vi håller oss till de spelare som är fair mot vår förening.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Järlan om värvningsläget (från Marie Hallmans blogg):

"2 spelare ska in, Mackan vill vi ha besked av nu i mitten av juli. Vi har några namn på backar som är aktuella, vi får se om/ när den som vi helst vill ha kan bestämma sig. För oss gäller det att få rätt spelare så vi har tålamod".

Inga direkta nyheter men verkar ju få ett defenetivt svar angående Mackan inom kort, och spännande vem det kan vara på backsidan som de tycker det är värt att ha is i magen för.. :roll:
Highwind

Inlägg av Highwind »

Nu vill jag inte säga att Dick Axelsson och Jacob Josefson är lika varandra. Men Dicks uppfattning av AHL ger en bra bild. Välfyllda arenor, en massiv klack och en stjärnstatus här hemma i elitserien lockade tillbaks Dick. Orkar man inte ta kampen ser man vad som väger tyngst i vågen.

Tycker att Jacob ska stanna ett år till för att utvecklas som spelare, för att sedan ge det hela en chans. Hårt jobb är det som krävs i AHL och Hardy är den bästa läromästaren.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Highwind skrev:Nu vill jag inte säga att Dick Axelsson och Jacob Josefson är lika varandra. Men Dicks uppfattning av AHL ger en bra bild. Välfyllda arenor, en massiv klack och en stjärnstatus här hemma i elitserien lockade tillbaks Dick. Orkar man inte ta kampen ser man vad som väger tyngst i vågen.

Tycker att Jacob ska stanna ett år till för att utvecklas som spelare, för att sedan ge det hela en chans. Hårt jobb är det som krävs i AHL och Hardy är den bästa läromästaren.
Amen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Total gissning men kan det vara Johan Åkerman Järlan håller på och jobbar på som ersättare för Ragge? Stockholmare om jag inte minns fel, men lite väl kommen till åren kan jag tycka. Vet inte heller hur hans skadebenägenhet har sett ut på senare tid.

EDIT: Såfall kan vi ju förresten bara hoppas Hannula signar med DIF nästa säsong. ;)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tror Jacob utvecklas mer i AHL/NHL än Elitserien, tyvärr. Det känns som att hans spelstil passar bättre på liten rink...
kenny

Inlägg av kenny »

Jar hört att det är johan åkerman som är på in men också ett annat löst rykte är petrasek ska vara på ingån jag vet att han har kontrakt men att det ska rivas mycket långsökt men det vore ju kanon värvning=)och på forwards platsen ska det vara robert nilsson
mackan är klar sägs det
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

kenny skrev:Jar hört att det är johan åkerman som är på in men också ett annat löst rykte är petrasek ska vara på ingån jag vet att han har kontrakt men att det ska rivas mycket långsökt men det vore ju kanon värvning=)och på forwards platsen ska det vara robert nilsson
mackan är klar sägs det
Det du påstår låter onekligen bra, trots att jag är någorlunda skeptisk till Åkerman. Men, Järlan har väl vid flertalet tillfällen slagit fast vid att endast en back och en forward, till första linan, ska in (samt eventuellt Josefsson). Mackan räknar jag med och då är forwards uppsättningen klar. Nej, Robert Nilsson får nog ett nytt försök i NHL.
DIF
Låst