Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Ursäkta om man låter gnällig men vafan är det för förlorarinstinkter som folk besitter numera?
På den gamla goda tiden hade vi minst en kedja eller mer i Tre Kronor och spelade om SM-Guld med frekvens.
På 80-talet var hockeyn mer fysiskt krävande än idag (avseende skador) och vi hade konstant ett helt gäng lirare med i landslaget. Nu gnäller folk för varje hockeymatch som inte är SHL-kritisk.

I min bok är Tre Kronor alltid större än elitserien även om jag värderar ett SM-guld för DIF högre än VM-guld.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:Ursäkta om man låter gnällig men vafan är det för förlorarinstinkter som folk besitter numera?
På den gamla goda tiden hade vi minst en kedja eller mer i Tre Kronor och spelade om SM-Guld med frekvens.
På 80-talet var hockeyn mer fysiskt krävande än idag (avseende skador) och vi hade konstant ett helt gäng lirare med i landslaget. Nu gnäller folk för varje hockeymatch som inte är SHL-kritisk.

I min bok är Tre Kronor alltid större än elitserien även om jag värderar ett SM-guld för DIF högre än VM-guld.
OS, om de allra bästa är med, det slår SHL.

Men annars är dessa höstturneringar ett gissel, precis ingen av de som var med i helgen (förutom möjligen JJ) kommer vara aktuella för VM.
Sedan fattar jag att många spelare ser det som ett skyltfönster för nästa karriärssteg, men det är ju inget jag per automatik måste applodera eller gilla för det.

Men så länge det finns en dialog mellan DIF och Tre Kronor så få det väl lova att funka, som igår när JJ inte spelade för att han var lite sliten.
Det kommer bli svårt att hindra spelare som vill iväg på landslagssamling, det lär inte gynna oss i längden
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kan vara värt för vissa att läsa Sannys krönika.
Jag väljer att det se det ur perspektivet att vi får tillbaka bättre spelare, trist om någon blir skadad men dom är iaf inte hemma och blir smittade utav ungarnas kräksjuka vilket kan ödelägga hela spelartruppen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... andslaget/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:Kan vara värt för vissa att läsa Sannys krönika.
Jag väljer att det se det ur perspektivet att vi får tillbaka bättre spelare, trist om någon blir skadad men dom är iaf inte hemma och blir smittade utav ungarnas kräksjuka vilket kan ödelägga hela spelartruppen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... andslaget/
Som sagt, Sanny är klokare än de flesta hockeyexperter. :wink:

Sedan huruvida man personligen gillar dessa landskamper eller inte är en helt annan diskussion. Spelarna gillar det och då ska de självklart åka dit. Åka runt och vara rädd för skador låter inte som DIF i mina öron.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Grabben från Söder skrev:
mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/5076/

Kan inte alla bara chilla ner lite. Tre Kronor-ledningen vilade spelarna med småskavanker.
Folk vill att våra spelare ska bli skadade, så att dom kan få säga "vad var det jag sa?" Riktigt sunkig inställning, kul att Lilja fick göra några mål i landslagströjan
Ja så är det säkert..... Hoppas Tjeckiens B- lag ödelägger hela våran säsong så jag får visa mig rättmätig kung över forumet. Kanske kan få ett nobelpris i litteratur för besväret.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

https://hockeynews.se/articles/5090/
Osäkert med JJ o Dicken...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Dicken kommer vi inte se förrän efter jul.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gaspo skrev:Dicken kommer vi inte se förrän efter jul.
Gör han ens 10 matcher till denna säsong?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

.......som frugan sa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frankie

Inlägg av Frankie »

Lee Harvey Oswald skrev:

Osäkert. Var jäkligt skeptisk till denna värvning redan när det bara var rykten om den och vad skall man säga. Detta är största jäkla floppvärvningen i SHL denna säsong.

Har enbart tagit löneutrymme och en plats i spelartruppen som vi kunnat förvalta på bättre sätt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Frankie skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Osäkert. Var jäkligt skeptisk till denna värvning redan när det bara var rykten om den och vad skall man säga. Detta är största jäkla floppvärvningen i SHL denna säsong.

Har enbart tagit löneutrymme och en plats i spelartruppen som vi kunnat förvalta på bättre sätt.
Får han bara ordning på skadan är jag inte orolig. Tror uppehållet under en dyster serielunkshöst kan var positiv för Axelsson. Han är inne på refrängen och är garanterat sugen på att glänsa och att nå framgångar längre fram i vår. Kan mycket väl bli den avgörande pusselbiten.

Men så här långt har han ju inte imponerat.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Så vi fick med oss en skadad spelare från landslaget ändå.

Kan slå vad om att det är samma skit som slog upp för Josefsson ikväll.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vikas skrev:Så vi fick med oss en skadad spelare från landslaget ändå.

Kan slå vad om att det är samma skit som slog upp för Josefsson ikväll.
Men det är ju viktigt med skyltfönster, sitt land och hej å hå.
Fuck me :shock: Optimister alltså.
Säg den glädje som varar
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kollar man reprisen går Joels skena rakt in mot Jacobs baksida lår. Kanske något ytligt där som fått sig en törn. Önsketänk.

Enda personen som bevisligen kan ha vår kaptensbindel utan att gå sönder är Mr Iron Man Hank the Fucking Tank
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

Ska man bli skadad nån gång så är nu en rätt bra tajmad tid. Vi spelar endast 6 matcher fram till 19:e december.
Skriv svar