Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fnatte79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fnatte79 »

Ärligt talat så börjar jag tröttna lite på allas missförtroende för
ledningen och det som vi alla håller kärt... DIF...
Vad håller ni på med, lugna ner ett snäpp eller två... vi har inte
sett allt som komma skall än... gnäll sen om det behövs...
Nu skall vi stötta, heja och kanske hoppas... det slutar bra!
DIF mot rubbet... hört den förut?
Vi vill... Vi kan... Vi kommer!
DIF 4 Ever
Bigge

Inlägg av Bigge »

Fnatte79 skrev:Ärligt talat så börjar jag tröttna lite på allas missförtroende för
ledningen och det som vi alla håller kärt... DIF...
Vad håller ni på med, lugna ner ett snäpp eller två... vi har inte
sett allt som komma skall än... gnäll sen om det behövs...
Nu skall vi stötta, heja och kanske hoppas... det slutar bra!
DIF mot rubbet... hört den förut?
Vi vill... Vi kan... Vi kommer!
Klart man stöttar och hejar på DIF oavsett, sviker dem aldrig.
Men självklart blir man orolig. När ledningen snackar som de gör.

Juli månad är snart slut och elitserie premiären, cirkus 1½ månad bort.
Ordf. i DIF sa att det skulle storsatsas inför säsongen för att säkra slutspels plats. Jag och många andra tror nog inte Anger frylen va de namn de menade. Det har passerat många bra spelare som andra klubbar har knutit till sig, Tycker DIF gör fel som enbart väntar på Nisse och Tjärna(kanske de inte gör direkt men känns så)
Om nu de skulle få ett NHL kontrakt eller rent av väljer en annan klubb.

Vad har DIF då för andra alternativ. vid det laget har kanske andra lag knutit till sig Holmqvist, Hagos m.fl

Såg på AB att det fanns andra utländska spelare förutom de jag nämnde ovan som står utan kontrakt för kommande säsong.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 46,00.html
There is no I in TEAM!!!!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jag måste ändå säga det, Att Frylén är absolut inte fy skamm i PP han heller. Ang. Novák TheRocket, är han bättre än Jiri? Jiri har ju också gjort ett antal landskamper med Tjeckien.

Ang. Homqvist :
NHL-forwarden Michael Holmqvist, 28, är på väg hem till elitserien. Och Mora IK har jagat hans underskrift.

- Men i dag är det inte ett namn som vi jobbar för högtryck med, säger klubbdirektören Jan Simons.

Kanske vi kan jobba högre än högtryck för att få honom?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Novák är en av Europas bästa backar, så ja, han är bättre än Jiri. Novák är precis en sån spelartyp vi behöver, etablerad, i rätt ålder och inte direkt aktuell för NHL, även om han själv verkar tro att han är aktuell. :P

Som sagt, på rak arm så finns det 3 backar kvar av hög klass tillgängliga, så än finns det hopp om att nånting bra är påväg in.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag är precis lika förbannad som ni. Att SAIK fick ta Novák utan kamp är skamligt.

Men, folk härinne har klagat på att årets trupp är lika "dålig" som förra säsongens. Den truppen vi hade började ju utomordentligt bra, vi ledde ju serien i början.

Sedan kom en svacka, och vi dalade. Hade vi fått den svackan en match senare än när den kom hade vi med facit i hand hamnat i slutspel.

Det är synd att huvudstadens enda lag i högsta serien inte kan duka upp med fler lirare, men i slutändan så är det laget som följer spelplanen bäst som tar hem den löjligt lilla pokalen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jag var på DIF-ellos igår, något som var kul var snacket om hockey (mitt i juli!!) hörde 5-6 stycken som snackade om att dom skulle gå mer på hockey osv.

Med fansen i ryggen kan det betyda 1-2 platser högre upp i tabellen.
Och med Tjärna och Nisse som inte verkar få några nya kontrakt(drömmen), så är väl frågan bara hur långt vi går i slutspelet.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Verkar och verkar, jag har en riktig usel magkänsla ang. Tjärna och Nisse. Jag hoppas innerligt att styrelsen har något annat att följa upp om dessa två herrar skulle plockas bort.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

"Jag hoppas innerligt att styrelsen har något annat att följa upp om dessa två herrar skulle plockas bort."

Dom har ju sagt att dom först och främst ville ha Nisse men dom pratar med flera "publikdragare"
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Känns som den bästa värvningen Djurgården kan göra nu är att ta in Therocket1 i föreningen så han kan få in lite inflytande över värvningarna :D
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Wedd skrev:Verkar och verkar, jag har en riktig usel magkänsla ang. Tjärna och Nisse. Jag hoppas innerligt att styrelsen har något annat att följa upp om dessa två herrar skulle plockas bort.
Jag är rätt säker på att Nisse får ett nytt NHL-kontrakt. Han är med råge bra nog för att spela i NHL. Vill man bygga laget på lite längre sikt så är det bättre att förstärka med en center, därför vore det kul om de kunde locka till sig Mikael Holmqvist. Tyvärr är det nog ganska så färdigvärvat..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Ritterwand skrev:
Wedd skrev:Verkar och verkar, jag har en riktig usel magkänsla ang. Tjärna och Nisse. Jag hoppas innerligt att styrelsen har något annat att följa upp om dessa två herrar skulle plockas bort.
Jag är rätt säker på att Nisse får ett nytt NHL-kontrakt. Han är med råge bra nog för att spela i NHL. Vill man bygga laget på lite längre sikt så är det bättre att förstärka med en center, därför vore det kul om de kunde locka till sig Mikael Holmqvist. Tyvärr är det nog ganska så färdigvärvat..
Enligt Järefäldt så var det väll inte det?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

stolpskott skrev:
Ritterwand skrev:
Enligt Järefäldt så var det väll inte det?
Nej precis.....
foan

.. ..

Inlägg av foan »

Läste runt lite på Svenskafans och läste att kanske Jari Tolsa är på ingång ?

Inlägg av Therocket1 »

Om Tolsa är backup-planen för Ekman o Holmqvist så blir jag gråtfärdig. Vad ska vi med ytterliggare en 3e line spelare till?
Bild
foan

Inlägg av foan »

aa tycker också att de är inte den rätta backup liraren för ekman m.m ..
Skriv svar