Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Egentligen Björklöven-silly, men det här börjar bli löjligt.
Förhandlar med Carter Camper
https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... g-tillbaka
Vi kan inte mäta oss med det där.
Silly Season 2024/25
Inte orolig ens dom kan handla sig till konkurs om dom villNattuggla_ skrev: ↑2024-09-03 16:04:17 Egentligen Björklöven-silly, men det här börjar bli löjligt.
-
Silly Season 2024/25
Tyvärr har de värvat betydligt bättre än vi och kommer vara TOK-favoriter att nå SHL om Camper ansluter.fryppe skrev: ↑2024-09-03 16:14:43Inte orolig ens dom kan handla sig till konkurs om dom villNattuggla_ skrev: ↑2024-09-03 16:04:17 Egentligen Björklöven-silly, men det här börjar bli löjligt.
Silly Season 2024/25
Känns som Björklöven satsar precis allt på det här året. Kommer vara överlägsna favoriter, ja.
Men om de misslyckas så lär det vara en fullständig ekonomisk katastrof.
Men om de misslyckas så lär det vara en fullständig ekonomisk katastrof.
Silly Season 2024/25
Har dom verkligen det ? Tycker vår silly varit extremt intressant. Vi har både bredd och spets. Både Eklund och Eriksson kommer ta steg iår. Visst dom har värvat 4-5 spelare annars är de typ samma lag som förra året. Tycker fortfarande vi ser likvärdiga ut på pappret. Vi har lite mer djupNattuggla_ skrev: ↑2024-09-03 16:17:24Tyvärr har de värvat betydligt bättre än vi och kommer vara TOK-favoriter att nå SHL om Camper ansluter.fryppe skrev: ↑2024-09-03 16:14:43Inte orolig ens dom kan handla sig till konkurs om dom villNattuggla_ skrev: ↑2024-09-03 16:04:17 Egentligen Björklöven-silly, men det här börjar bli löjligt.
Silly Season 2024/25
Björklöven har ju förlorat, nästintill, alla sina bästa poängplockare. Visst att de fyllt på med bättre spets, men de har förlorat också. Vi har mer eller mindre bara fyllt på.benganfs skrev: ↑2024-09-03 16:44:27Har dom verkligen det ? Tycker vår silly varit extremt intressant. Vi har både bredd och spets. Både Eklund och Eriksson kommer ta steg iår. Visst dom har värvat 4-5 spelare annars är de typ samma lag som förra året. Tycker fortfarande vi ser likvärdiga ut på pappret. Vi har lite mer djupNattuggla_ skrev: ↑2024-09-03 16:17:24Tyvärr har de värvat betydligt bättre än vi och kommer vara TOK-favoriter att nå SHL om Camper ansluter.fryppe skrev: ↑2024-09-03 16:14:43Inte orolig ens dom kan handla sig till konkurs om dom villNattuggla_ skrev: ↑2024-09-03 16:04:17 Egentligen Björklöven-silly, men det här börjar bli löjligt.
Silly Season 2024/25
Äsch, går ju inte att favorisera norrland så in i bänken. Kom tillbaka i December så får vi se hur tabellen ser ut.
Silly Season 2024/25
Som sagt, ofantligt lik situation den vi hade ifjol med Brynäs. Björklöven värvar ihop allting som finns av någorlunda värde och liknar mer och mer ett lag helt utan svaghet. Vissa optimistiska rackare lovar att det är en helt annan sak att leverera i praktiken. Är det ett så bra lag? EgEntLigEn? Detta hoppet kommer leva även efter nyår när de i stort sett gått rent och leder med över 10 pinnar
Personligen, är jag mer och mer säker på att vi får en repris från ifjol. Det går att köpa sig upp! Men då måste pengarna läggas på spelare i rätt ålder och med rätt karaktär. Nilsson, Camper, Forsberg, Ottosson... Det är alla spelare som fortfarande kan ha sin bästa säsong i sig. Det tar emot, men swish-Kenttä vinner denna silly på knockout.

Personligen, är jag mer och mer säker på att vi får en repris från ifjol. Det går att köpa sig upp! Men då måste pengarna läggas på spelare i rätt ålder och med rätt karaktär. Nilsson, Camper, Forsberg, Ottosson... Det är alla spelare som fortfarande kan ha sin bästa säsong i sig. Det tar emot, men swish-Kenttä vinner denna silly på knockout.
-
Silly Season 2024/25
Tar vi bort det nostalgiska värdet i de värvningar vi gjort så finns det ju ingen som på förhand byter ovanstående fyra mot Thoresen, Axelsson, Weigel och Kelleher. Sistnämnda är klass och kan jämföras med Forsberg eller Camper, men övriga tre vinner Löven utan snack.Manijock skrev: ↑2024-09-03 20:15:33 Som sagt, ofantligt lik situation den vi hade ifjol med Brynäs. Björklöven värvar ihop allting som finns av någorlunda värde och liknar mer och mer ett lag helt utan svaghet. Vissa optimistiska rackare lovar att det är en helt annan sak att leverera i praktiken. Är det ett så bra lag? EgEntLigEn? Detta hoppet kommer leva även efter nyår när de i stort sett gått rent och leder med över 10 pinnar![]()
Grejen är ju att man kommer kunna peta ner spelare som Dower-Nilsson och Fortier i en tredjeline, det kunde man inte ifjol.
Tar vi backsidan så kanske Sissons och Maione går jämnt ut, men Tychonick är ju en chansning, medan alla vet vad Theocharidis kan göra. I målet har de en av seriens bästa senaste säsongerna, och våran är ju helt klart en chansning (i den bemärkelsen att fjolåret sög och nu testar vi ny målvaktstränare istället).
Med det sagt, detta är på pappret.
Får vi bra svar av Eklund, Eriksson, Costmar, Axelsson och Tychonick så ser det HELT annorlunda ut.
Men jag är orolig att det återigen är mycket om och men om våran trupp, medan de säkrat beprövad spets, och som du säger, kan ha sin bästa säsong framför sig.
Silly Season 2024/25
Folk glömmer att vi har seriens bästa spelare som våran kapten får han träna och vara hel så kommer han vara bättre en någon av björklövens spelare, lägg då till att thoresen kommer vara ungefär lika nyttig för oss somNattuggla_ skrev: ↑2024-09-04 06:18:41Tar vi bort det nostalgiska värdet i de värvningar vi gjort så finns det ju ingen som på förhand byter ovanstående fyra mot Thoresen, Axelsson, Weigel och Kelleher. Sistnämnda är klass och kan jämföras med Forsberg eller Camper, men övriga tre vinner Löven utan snack.Manijock skrev: ↑2024-09-03 20:15:33 Som sagt, ofantligt lik situation den vi hade ifjol med Brynäs. Björklöven värvar ihop allting som finns av någorlunda värde och liknar mer och mer ett lag helt utan svaghet. Vissa optimistiska rackare lovar att det är en helt annan sak att leverera i praktiken. Är det ett så bra lag? EgEntLigEn? Detta hoppet kommer leva även efter nyår när de i stort sett gått rent och leder med över 10 pinnar![]()
Grejen är ju att man kommer kunna peta ner spelare som Dower-Nilsson och Fortier i en tredjeline, det kunde man inte ifjol.
Tar vi backsidan så kanske Sissons och Maione går jämnt ut, men Tychonick är ju en chansning, medan alla vet vad Theocharidis kan göra. I målet har de en av seriens bästa senaste säsongerna, och våran är ju helt klart en chansning (i den bemärkelsen att fjolåret sög och nu testar vi ny målvaktstränare istället).
Får vi bra svar av Eklund, Eriksson, Costmar, Axelsson och Tychonick så ser det HELT annorlunda ut.
Men jag är orolig att det återigen är mycket om och men om våran trupp, medan de säkrat beprövad spets, och som du säger, kan ha sin bästa säsong framför sig.
Kruger är. Jag TROR och hoppas att kruger kommer kunna släppa lite på sina axlar och känna att han har flera som vill
Vinna lika mycket som han.
-
Silly Season 2024/25
Jag håller inte honom som seriens bästa, faktiskt. Första säsongen han kom absolut, men inte nu.fryppe skrev: ↑2024-09-04 07:17:37Folk glömmer att vi har seriens bästa spelare som våran kapten får han träna och vara hel så kommer han vara bättre en någon av björklövens spelare, lägg då till att thoresen kommer vara ungefär lika nyttig för oss somNattuggla_ skrev: ↑2024-09-04 06:18:41Tar vi bort det nostalgiska värdet i de värvningar vi gjort så finns det ju ingen som på förhand byter ovanstående fyra mot Thoresen, Axelsson, Weigel och Kelleher. Sistnämnda är klass och kan jämföras med Forsberg eller Camper, men övriga tre vinner Löven utan snack.Manijock skrev: ↑2024-09-03 20:15:33 Som sagt, ofantligt lik situation den vi hade ifjol med Brynäs. Björklöven värvar ihop allting som finns av någorlunda värde och liknar mer och mer ett lag helt utan svaghet. Vissa optimistiska rackare lovar att det är en helt annan sak att leverera i praktiken. Är det ett så bra lag? EgEntLigEn? Detta hoppet kommer leva även efter nyår när de i stort sett gått rent och leder med över 10 pinnar![]()
Kruger är. Jag TROR och hoppas att kruger kommer kunna släppa lite på sina axlar och känna att han har flera som vill
Tänker absolut inte dra ner värvningen av Kelleher, så missförstå mig inte, men om jag tvingat fick välja så hade jag valt Vesel före Kelleher, för att avlasta Krüger och för att få en mer offensivt skicklig center.
Krüger har ju aldrig dominerat offensivt som typ (tar emot att säga det här) Videll. Utan han är mer smartness.
Sen tror jag man stirrar sig blind på namnen i våran trupp lite också. Rensfeldt, Brodin och till viss del Klasen lämnar ju en hel del att önska. Men på pappret skriker det ju kvalitet.
Ska sägas dock att jag tycker Wikegård har gjort helt rätt sett till förutsättningar. Tror vi hade gjort en del annorlunda om flera spelare hade utgående kontrakt.
Silly Season 2024/25
jag är inte orolig ännu, löven har inte imponerat på förförsäsongen heller. Kruger är ska inte vara spets, Kruger är den bästa allround spelare i hela hockey allsvenskan, klart han har spelat sämre när han spelade nästan hela förra säsong skadad. Brodin däremot får nog steppa upp 3-4 snäpp för att ens få chansen att starta, Rensfeldt gjorde en "ok" sista halva av förra säsongen får se om han håller samma nivå nu. Såg också matchen igår det såg inte allt för bra ut men det finns saker som gjorde att jag kände att vi kommer vara mycket bättre i år.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-04 07:26:05Jag håller inte honom som seriens bästa, faktiskt. Första säsongen han kom absolut, men inte nu.fryppe skrev: ↑2024-09-04 07:17:37Folk glömmer att vi har seriens bästa spelare som våran kapten får han träna och vara hel så kommer han vara bättre en någon av björklövens spelare, lägg då till att thoresen kommer vara ungefär lika nyttig för oss somNattuggla_ skrev: ↑2024-09-04 06:18:41Tar vi bort det nostalgiska värdet i de värvningar vi gjort så finns det ju ingen som på förhand byter ovanstående fyra mot Thoresen, Axelsson, Weigel och Kelleher. Sistnämnda är klass och kan jämföras med Forsberg eller Camper, men övriga tre vinner Löven utan snack.Manijock skrev: ↑2024-09-03 20:15:33 Som sagt, ofantligt lik situation den vi hade ifjol med Brynäs. Björklöven värvar ihop allting som finns av någorlunda värde och liknar mer och mer ett lag helt utan svaghet. Vissa optimistiska rackare lovar att det är en helt annan sak att leverera i praktiken. Är det ett så bra lag? EgEntLigEn? Detta hoppet kommer leva även efter nyår när de i stort sett gått rent och leder med över 10 pinnar![]()
Tänker absolut inte dra ner värvningen av Kelleher, så missförstå mig inte, men om jag tvingat fick välja så hade jag valt Vesel före Kelleher, för att avlasta Krüger och för att få en mer offensivt skicklig center.
Krüger har ju aldrig dominerat offensivt som typ (tar emot att säga det här) Videll. Utan han är mer smartness.
Sen tror jag man stirrar sig blind på namnen i våran trupp lite också. Rensfeldt, Brodin och till viss del Klasen lämnar ju en hel del att önska. Men på pappret skriker det ju kvalitet.
Ska sägas dock att jag tycker Wikegård har gjort helt rätt sett till förutsättningar. Tror vi hade gjort en del annorlunda om flera spelare hade utgående kontrakt.
-
Silly Season 2024/25
Norlinder klar för MoDo som nu har 9 seniorbackar i truppen. Bör öppna för August Berg till Djurgården
Silly Season 2024/25
Tråkigt att Löven är där och hugger ocksåGalning1998 skrev: ↑2024-09-04 11:52:56 Norlinder klar för MoDo som nu har 9 seniorbackar i truppen. Bör öppna för August Berg till Djurgården
-
Silly Season 2024/25
Löven kan omöjligt ha råd? Fan de har ju nästan sämre ekonomi än ossfryppe skrev: ↑2024-09-04 12:02:23Tråkigt att Löven är där och hugger ocksåGalning1998 skrev: ↑2024-09-04 11:52:56 Norlinder klar för MoDo som nu har 9 seniorbackar i truppen. Bör öppna för August Berg till Djurgården