Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ni som vill ha en källa: Sorry, vill inte outa mig för mycket, men jag litar på den (ta det som ni vill) . Summan som nämndes var två miljoner, så det var inga småpengar direkt... Dock så tror jag att det varit väl spenderade pengar för att få upp statusen på laget och därigenom sälja fler säsongskort (och undvika kval)
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
En bra forward är viktigare, Ljungh klarar lätt en andrakedja. Synd att det är försent med Bergfors.
Nöjd, gillade inte Sallinen... kändes som han grina ihop så fort det blev lite jobbigt... och när han väl (vad jag tror) bestämde sig för att lämna DIF under typ jul, så sket han totalt i allt.
In med 2 j-a fina forwards nu att ha bredvid Matt, 2 hårda backar och sen är vi redo.
Antagligen får vi dock in max 1 halvbra foward och 0 backar!
In med 2 j-a fina forwards nu att ha bredvid Matt, 2 hårda backar och sen är vi redo.
Antagligen får vi dock in max 1 halvbra foward och 0 backar!
Senast redigerad av captcash den 2016-05-13 13:37:29, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Nya sportcheferna känns ju sådär just nu. Varför släpper vi Sallinen?
Minst två spets forwards samt två backar måste ju in nu...
Blir kval med det här gänget...
Kval nästa säsong. Vi har verkligen ingen spets i laget. Till och med Modo hade ett mer intressant låg förra året.
Hellre bra ytterforwards och backar - men risken, oavsett hur mycket pengar vi har, är att marknaden är slut på bra spelare - och de menar jag riktigt bra spelare, sådan som vi behöver.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Det är väl precis därför vi släpper honom? För att få in förstärkning på forwardssidan och för att vi redan har en bra centeruppsättning.Steelmountain skrev:Nya sportcheferna känns ju sådär just nu. Varför släpper vi Sallinen?
Är inte konstigt alls att vi släpper Sallinen, hans andra hälft på förra säsongen var urusel. Vi har redan nu många bra centeralternativ och att betala dyrt för en spelare som inte trivs i klubben har vi ingen nytta av alls.Steelmountain skrev:Nya sportcheferna känns ju sådär just nu. Varför släpper vi Sallinen?
Ser positivt och lovande ut på forwardssidan tycker jag, ett russin till förstakedjan så har vi ett mycket jämnare lag än förra säs. Bara Thore som är svår/omöjlig att ersätta.
Kommer det in en/två backar på det så ser det bra ut där med.
Vi kommer inte slåss om topp 1-4 men garanterat om platserna 5-7.
- ALLTID DIF
Örebroarn skrev:Kval nästa säsong. Vi har verkligen ingen spets i laget. Till och med Modo hade ett mer intressant låg förra året.
JA Tyvärr !
Cehlin på ingång!
Han har packat ihop sin lägenhet i Ängelholm och är påväg bort.
Undra vart?

Han har packat ihop sin lägenhet i Ängelholm och är påväg bort.
Undra vart?

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Synd att det inte funkade med Sallinen då han i grunden är bland de bättre i SHL. Däremot är det ingen som tjänar på att ha någon som otrivs. Hoppas det finns russin kvar på marknaden som kan täcka upp, vilket det borde göra! Förhoppningsvis några som spelar VM-, KHL- eller AHL-slutspel och därför inte kan presenteras än.
-
- Säsongskort: Ja
Är det helt orimligt att tro att det skulle kunna vara Simon Hjalmarsson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5009) som är aktuell för en stor roll i förstakedjan?
Helt orimligt är det väl inte, men den enda koppling till klubben vad jag vet är att han är Svensk.Stavhoppet skrev:Är det helt orimligt att tro att det skulle kunna vara Simon Hjalmarsson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5009) som är aktuell för en stor roll i förstakedjan?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
- Säsongskort: Ja
Kanske är större chans för Ridderwall fast skulle föredra Hjalmarsson el Ullström.