Jo, det var Conny.sthlm19 skrev:Nån som såg introt i Kvalserien med Jared Aulin, Jimmy å Mackan bla. Är jag helt dum i huvet nu eller var det inte Conny S som hade på sig en DIF-tröja som typ treåring?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Värva! Riskfaktorn är väl att han alkade sig i slutet av säsongen i Örebro när han fick kicken.Jim Morrison skrev:Jo, det var Conny.sthlm19 skrev:Nån som såg introt i Kvalserien med Jared Aulin, Jimmy å Mackan bla. Är jag helt dum i huvet nu eller var det inte Conny S som hade på sig en DIF-tröja som typ treåring?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SLUTA LÄNKA UTAN ATT SKRIVA NAMN.
Jävla tröga idioter.
Jävla tröga idioter.
Säg den glädje som varar
Med rätt attityd kunde Conny blivit NHL-material.
Tror han skulle bli en intressant joker om vi fick han till DIF.
Tror han skulle bli en intressant joker om vi fick han till DIF.
1891
- Andy
- Säsongskort: Ja
Dessutom kanske farbror Conny har ett och annat att lära Stureplanssugna juniorer om hur man festar på riktigtJim Morrison skrev:Det är det jag menar. När man blir irriterad på våra spelare(juniorer, mind you) som gillar att gå ut så är det ju på grund av att dom inte presterar alls. Conny Strömberg vinner poängligan trots att att han, allegedly, dricker. Då finns det ju otroligt jävla mycket hockey i honom. Det är nästan en skrämmande tanke att tänka var han hade varit om han hade varit en träningsnarkoman, typ Peter Forsberg, och verkligen inte gjort någonting annat. Lång, lång, karriär i NHL?Jepe skrev:Förmodligen bara en 10-15p. The man needs his boooooze.SirDIFalot skrev:Om Conny kan spela in 60 poäng på fyllan i allsvenskan så vågar man ju knappt drömma om vad han kan göra om vi får ordning på honom...
Skämtåsido finns mycket hockey i den mannen. Gör han sitt jobb så skiter jag i resten.
En Conny Strömberg SKULLE hjälpa DIF i allsvenskan, inge snack om det.
Skämt å sido: Det är mycket Hocky i den mannen....
Fallet Strömberg är djupt tragiskt - som Jim Morrison skriver - tänk var han hade varit om han varit träningsnarkoman...
När det gäller Connys eventuella plats i DIF så är min uppfattning extremt splittrad. Han skulle i befintligt skick tillföra mycket. Risken är dock friktion i gruppen, negativa skriverier och skandaler.
Jag kan på intet sätt bidra till någon insikt i frågan och kan inte bedömma eller ha någon uppfattning om huruvida han är en lämplig värvning eller inte.
En askungesaga hade varit om den positiva känslan av att vara Djurgårdare i kombination med bra stöd och ledarskap i DIF fick fason på hans liv, hälsa och välbefinnande samtidigt som han levererade 70 poäng som center i andra kedjan...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vet inte hur pass stor säkerhetsrisk Conny är men det går väl att få in nån "sköt dig eller gå" klausul i kontraktet? Felet med DIF är att vi ofta står fast vid den trupp vi har och gör för få ändringar under pågående säsong, märker man under höstens gång att nån inte håller måttet bör man agera på en gång och inte naivt förlita sig på att alla per automatik blir bättre om de gnuggar på.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Absolut är det positivt om man får behandling. Jag tycker det är synd om Conny. Och Örebro har inte tagit sitt fulla ansvar, det är därför han fått möjlighet att ta felsteg igen. Det är tragiskt. Ska DIF ta honom måste man veta vad man ger sig in på och ha en plan för hans sjukdom.Shitkicker skrev:Jag vet precis vem du är, och en passant, jag gillar dig för övrigt inte alls. Har en nära bekant som umgås en hel del med Conny och har gjort så sedan barndomen så du är verkligen inte "så nära en förstahandskälla du kan komma" bara för att din värdelösa, ynkliga jävla brorsa gillar att sprida elaka rykten om sin f.d. lagkamrat. Bevisa att avstängningen av disciplinära skäl faktiskt berodde på fylla, eller acceptera att jag väljer att tro att det kan förhålla sig på annat sätt.fillefilander skrev:Jag är så nära förstahandskälla du kan komma. Den senaste avstängningen var alkoholrelaterad. Som jag sagt tidigare så har min bror spelat i Örebro i 4 år nu och jag vet vad som hänt. Same old story...Shitkicker skrev:Ja, jag nämnde ju den här saken ganska tidigt, men ingen tycktes ta det på allvar då. Conny brottas inte bara med sitt missbruk utan kanske framförallt med alla illasinnade rykten om detsamma. Folk älskar att gång efter annan dra upp gamla anekdoter om hur han vid något tillfälle köpt öl efter en match och om att han en gång i tiden ägt en hembränningsapparat. Ingen har däremot kunnat styrka antagandet att den senaste avstängningen på något vis var alkoholrelaterad. Ingen har, mig veterligen, bevisat att han haft ett återfall i missbruk sedan han kom i behandling för sin alkoholism. Det är däremot fastställt att han under kvalserien offentligt pratat om att han diskuterat en övergång till DIF. Något man mycket väl kan bli avstängd för. En sak är hursomhelst helt säker. Han är inte den ende elithockeyspelare som krökar för mycket.Magnutz skrev:Ryktet placerar Conny Strömberg på DIF Hockeys intresselista. Är ju jävligt skeptisk. Gillar inte att lita på folk som har missbruksproblematik för de (generaliserar lite) ljuger hela tiden (upplevt). Svårt att känna trygghet i en sån värvning.
EDIT: Fatta hur osugna alla agenter måste vara när deras klienter överväger att öira i DIF Hockey till ganska låg ersättning... de gör väl ALLT för att det inte ska bli så.
Jag skulle mycket hellre ha en diagnostiserad alkoholist som har allas ögon (och näsor) på sig och som står under Antabusbehandling i mitt lag än att ha en snubbe som smygsuper som en jävla svamp utan att någonsin erkänna det inför sig själv eller andra.
Han är en alkoholist som äter antabus, ingen Svenne som bara råkat göra bort sig på fyllan. Tro mig, han ÄR problem...inget som jag vill ska drabba DIF.
Att han sen är en gudabenådad bolltalang vet väl alla. Men...ja...se ovan.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Det är väl något entydigt positivt att en alkoholist erkänner sina problem och är under medicinsk behandling? Fler "Svennar" med riskkonsumtion av alkohol borde ta efter Conny i det avseendet.
Min bror sprider inget skitsnack. Han är den så har tagit det största ansvaret bland spelarna för att hjälpa Conny. Han har konfronterat ledningen för deras ibland slapphänta hantering, framförallt efter sommaren då ingen såg till att han fick hjälp. Prata inte skit, för jag är inte ute efter att smutskasta, bara belysa problemet.
Älskar Conny på isen (det offensiva) och ja han är en skön människa. Over and out!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Jag håller helt med dig, Baronen! Inget annat elitserielag hade haft ett sådant tålamod med Kyle, för att ta ett exempel. Inte heller ville man ta in Linkan mitt under säsong eller ersätta Boumedienne. Det måste ske en ändring här - en spelare ska känna att den kan sparkas under pågående säsong om den inte håller måttet.BaronVonDif skrev:Vet inte hur pass stor säkerhetsrisk Conny är men det går väl att få in nån "sköt dig eller gå" klausul i kontraktet? Felet med DIF är att vi ofta står fast vid den trupp vi har och gör för få ändringar under pågående säsong, märker man under höstens gång att nån inte håller måttet bör man agera på en gång och inte naivt förlita sig på att alla per automatik blir bättre om de gnuggar på.
-
Hur ser statusen ut för Tim Eriksson? Vad tror ni, vill ni?
Bremberg har genom åren varit väldigt vältränad. När han var här i DIF senast hade han bland annat bäst konditionsvärden i hela truppen. Om vi skulle jämföra Conny och Linkans värden i kondition skulle det nog bli natt och dag.
Att Linkan fungerar i DIF. Det vet vi. Sedan har Challe haft honom som spelare förut och vet hur man ska hantera Linkan så han kan prestera. Det bästa med Linkan att han inte har några nerver. Ett passningsgeni utan nerver är precis det vi behöver i nästa kvalserie.
Jag försvarar inte Linkans rattfylla. Men jag har inte hört några rykten om att han skulle dyka upp bakis eller full till träningar.
Linkan är dessutom bekant/kompis med många i truppen sedan förut.
Varken Strömberg eller Linkan är kända för att backchecka. Så där ser jag ingen skillnad.
Att Linkan fungerar i DIF. Det vet vi. Sedan har Challe haft honom som spelare förut och vet hur man ska hantera Linkan så han kan prestera. Det bästa med Linkan att han inte har några nerver. Ett passningsgeni utan nerver är precis det vi behöver i nästa kvalserie.
Jag försvarar inte Linkans rattfylla. Men jag har inte hört några rykten om att han skulle dyka upp bakis eller full till träningar.
Linkan är dessutom bekant/kompis med många i truppen sedan förut.
Varken Strömberg eller Linkan är kända för att backchecka. Så där ser jag ingen skillnad.
-
Skrämmande tyst om Ölvestad.Vad händer?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det undrar jag också. Har inte ens läst ett rykte om honom och det gör mig nervös.DIFdalarna skrev:Skrämmande tyst om Ölvestad.Vad händer?
Avskaffa tre mot tre.
- Nummer19
Om nu Ölvestad skulle lämna oss (vilket jag inte tror) så har jag riktigt svårt att se han i något annat lag i Sverige. Så frågan är i vilken liga han skulle kunna tänka sig dra till. Schweiz?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
för mig att han sa någon gång att han aldrig skulle kunna tänka sig lira i något annat lag än DIF i sverigeNummer19 skrev:Om nu Ölvestad skulle lämna oss (vilket jag inte tror) så har jag riktigt svårt att se han i något annat lag i Sverige. Så frågan är i vilken liga han skulle kunna tänka sig dra till. Schweiz?
-
Det finns bara ett alternativ. Allt annat vore vidrigt och väldigt osannolikt.Mattias_87 skrev:Det undrar jag också. Har inte ens läst ett rykte om honom och det gör mig nervös.DIFdalarna skrev:Skrämmande tyst om Ölvestad.Vad händer?